MotoNews.pl
  

Jak wyglada restracja samochodu zabytkowego ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
POwiecie mi jak ta sprawa wyglada gdzie sie udac ewentułalnie jakie koszta ??? dzieki za info
a jak wyglada sprawa przegladów w zabytkowym pojezdzie ??
  
 
niestety szczegółów nie znam ale jest to na pewno kosztowne gdyż potrzebna jest opinia rzeczoznawcy czy samochód jest oryginalny, pewnie jeszcze inne duperele dochodza, a potem już chyba nie trzeba robić przeglądów.
  
 
500 zł łapówki + 200 zł + 300 rzeczoznawca tablice .
Tak w skrócie napisał mi znajomy !!! On rejestrował jakiegos pontiaca i mówił ze bez łapówki to to potrwa z 2 mce a tak w 2 dni.
  
 
to taki interes sie nie oplaca
az tak drogo ??
  
 
Więc podobno da sie legalnie !!!!
I jest taniej !!!!
Ale kolega próbował i dał sobie siana . Czepiaja sie pierdół typowych czyli np ze ta czesc wyglada na nieoryginalna itp.
  
 
a powiedz mi widziałęm samochody normaalnie rejstrowane ale maja znizki na oc za wiek jak to jest ???
  
 
ano jest tak.. w PZU na auto, które ma powyżej 25 lat... wtedy jest jako weteran szos i wcale nie musi być zarejestrowane jako zabytek..

z tego co wiem
  
 
Cytat:
2004-05-14 17:40:46, Demmo pisze:
ano jest tak.. w PZU na auto, które ma powyżej 25 lat... wtedy jest jako weteran szos i wcale nie musi być zarejestrowane jako zabytek..

z tego co wiem


Jest jak mówi - ja tak mam więc wiem
  
 
Ja słyshałem ze samochód musi być w pełni oryginalny i mieć ponad 25 lat żeby mnieć żółte blachy,a co do psheglądów to robi się jeden dokładny pshegląd a potem jush nie robi sie wcale.Nie gwarantuje że to 100% info.
Pozdrawiam wshystkich fiat-maniaków...
  
 
Cytat:
2004-05-14 14:39:37, Hudy05 pisze:
a powiedz mi widziałęm samochody normaalnie rejstrowane ale maja znizki na oc za wiek jak to jest ???



Bo to dwie odrebne sprawy. PZU ma własne przepisy (jeśli ma) ze samochód dowolnej marki powyżej 25 lat płaci połowe stawki OC.

A rejestracja jako zabytek to coś innego. Jeśli posiadasz samochód kolekcjonerski w b.dobrym stanie ktoremu minęło powyżej 25 lat lub/i stanowi jakis cenny okaz w historii motoryzacji (zabytek/prototyp/małoseryjna wersja) to możesz spróbowac sie przebic przez biurokrację i zarejestrować na żółtych blachach. W tedy chyba nie ma corocznych przeglądów i możesz sobie pozwolić na patetnty tupu brak świetlnych kierunkowskazów, pasów czy inne typowe dla danego modelu bajery z ktorymi nie wypuścili by cię normalnie na drogi.


PS: Gabber czemu tak seplenisz ?
  
 
Ale sa i minusy !!!
Jedziesz za granice na zlot i do konserwatora o zgode na tymczasowy wywóz zabytku narodowego za granice !!!!!!!!
50 zł wydanie takiego czegoś - kolega jeździ na zloty za granice !!!! Troche uciazliwe . Zwykle nei sprawdzaja ale dwa razy sie zdarzyło !!
Auto musi byc podobno 10 lat po zakonczeniu produkcji ????
Jest duzo niedomówien w tym temacie !!!
  
 
Cytat:
2004-05-15 09:07:08, Gabber pisze:
Ja słyshałem ze samochód musi być w pełni oryginalny i mieć ponad 25 lat żeby mnieć żółte blachy,a co do psheglądów to robi się jeden dokładny pshegląd a potem jush nie robi sie wcale.Nie gwarantuje że to 100% info.
Pozdrawiam wshystkich fiat-maniaków...


lech shie
  
 
kiedyś słyszałem, ze jak już masz auto jako zabytek to mozesz dostawać jakieś tam fundusze na jego konserwację i takie tam...
tyle że jak nie będziesz dbał o zabytek w twoim posiadaniu, to chyba mogą go odebrać pod zarzutem niszczenia dóbr kultury czy coś tam...

przed taką decyzją radzę dokładnie poczytac jakieś ustalenia prawne zwiazane z taką rejestracją, bo zapewne jest tam kilka kwiatków...
  
 
Cytat:
Ale sa i minusy !!!
Jedziesz za granice na zlot i do konserwatora o zgode na tymczasowy wywóz zabytku narodowego za granice !!!!!!!!



A jak to będzie teraz kiedy jesteśmy w unii????
Chyba jesli będzie się chciało wyjechac za granicę (ale na tereni unii) to juz taka zgoda nie bedzie potrzebna, czy się mylę??
  
 
A mam takie pytanie bo coschyba jest że jakaś ilość rzeczy w samochodzie nie musi być orginalna, że istnieje jakiś procęt od którego może być uznawany za zabytek....wiecie ile wynosi procęt ?
  
 
Cytat:
2004-05-15 11:49:15, CZUCZU pisze:
Ale sa i minusy !!!
Jedziesz za granice na zlot i do konserwatora o zgode na tymczasowy wywóz zabytku narodowego za granice !!!!!!!!
50 zł wydanie takiego czegoś - kolega jeździ na zloty za granice !!!! Troche uciazliwe . Zwykle nei sprawdzaja ale dwa razy sie zdarzyło !! (...)


A teraz jak już formalnie nie ma granic to po UE chyba można śmigać bez tego, czy nie

Cytat:
2004-05-15 11:53:51, Kuner pisze:
Cytat:
2004-05-15 09:07:08, Gabber pisze:
Ja słyshałem ze samochód musi być w pełni oryginalny i mieć ponad 25 lat żeby mnieć żółte blachy,a co do psheglądów to robi się jeden dokładny pshegląd a potem jush nie robi sie wcale.Nie gwarantuje że to 100% info.
Pozdrawiam wshystkich fiat-maniaków...


lech shie


  
 
Cytat:
2004-05-15 13:54:46, Jesion128 pisze:
Cytat:
Ale sa i minusy !!!
Jedziesz za granice na zlot i do konserwatora o zgode na tymczasowy wywóz zabytku narodowego za granice !!!!!!!!



A jak to będzie teraz kiedy jesteśmy w unii????
Chyba jesli będzie się chciało wyjechac za granicę (ale na tereni unii) to juz taka zgoda nie bedzie potrzebna, czy się mylę??


No chyba jednak się mylisz, jesteśmy w Uni ale jeszcze nie jesteśmy objęci układem z Schengen (chyba to o ten układ chodzi ) - a to znaczy że dalej z wszystkimi unijnymi sąsiadami mamy granice. Dopiero jak spełnimy wszelkie kryteria układu z Schengen i do niego przystąpimy to znikną kontrole graniczne i posterunki graniczne pomiędzy Polską a innymi krajami UE.