MotoNews.pl
  

[126] dziwne stuki przy hamowaniu... (??)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od niedawna przy _silnym_ hamowaniu pojawiaja sie u mnie
stuki zlokalizowane w okolicach przedniego zawieszenia.
czy ma ktos pomysl co to moze byc?
  
 
Krzywe bebny + luzy na zwrotnicach lub łożyskach.
Kumpel też tak miał. Jak zmienił bębny to przestało stukać.
  
 
u mnie na tarczach na suchym jak porzadnie depne to slychac taki jeden stuk......ale to chyba luz na zwrotnicy - uklada sie jak dzialaja na nia naprezenia podczad hamowania
  
 
hmm.. to by znaczylo ze mam do kitu zwrotnice... ech....
  
 
Cytat:
2004-05-16 08:41:51, NAZIK pisze:
u mnie na tarczach na suchym jak porzadnie depne to slychac taki jeden stuk......ale to chyba luz na zwrotnicy - uklada sie jak dzialaja na nia naprezenia podczad hamowania



Na przeglądzie stwierdzomo ze mam koncówkę drążka do wymiany a objawy mam identyczne przy mocnym depnieciu jest jedno stuknięcie. Może to ?
  
 
Ja mialem to samo. Pojechalem na przeglad i nie dostalem go bo zwrotnice to dupy. Wymienilem zwrotnice i .. stuki ustąpiły
  
 
ja wszystkie drazki i gałki mam nowe a stukanie jest, wiec chyba nie to a poza tym gdyby na drazki mialy dzialac duze sily podczas hamowania to wiele by nie wytrzymały
  
 
a moze to pompa? wystepuja jakies naprezenia i daje w blache??
btw jak sprawdzic zwrotnice?
tak na prawde to chyba pojawilo mi sie to niedlugo po zrobieniu drazkow i smarowaniu zwrotnic w warsztacie, zbieznosc byla ustawiana i na przegladzie wszystko ok.

[ wiadomość edytowana przez: MieszAs dnia 2004-05-16 13:49:19 ]
  
 
przyczyna stukania najprawdopodobniej bedą mocowania resoru , moga byc poluzowane albo wybite gumy które go trzymaja
  
 
Cytat:
2004-05-16 14:31:02, lukaszc pisze:
przyczyna stukania najprawdopodobniej bedą mocowania resoru , moga byc poluzowane albo wybite gumy które go trzymaja



lukasz dobrze mowi!!

bedac pod kanalem szybko popodnosic i poopuszczac przod malca i mozna wtedy zobaczyc jak sie podstawiki trzymaja
  
 
A żeby sprawdzić zwrotnice to trzeba ponieść auto złapać koło rękami u góry i na dole i poruszać ja bedzie luz to znaczy że na zwrotnicy jeśli oprócz tedo jest przy ruszaniu kołem tak jak sie stręca to może łożyska.
Mam nadzieje że ktoś zrozumiał o co mi chodzi, bo to trudno wytłumaczyć bez zdjęcia.
  
 
a u mnie powodem było to, że ktoś źle zamontował płytkę z mocowaniem wahacza i resor gonił z jednej strony
  
 
A u mnie jest tak jak szpilki od kól mocno dociagne to przy gwałtownym hamowaniu czasami cos sie tłukło
  
 
u mnie jak przycisnę to fajnie wchodzi karoseria w rezonans bo nie wspomnę że wyciszenia nie mam wogóle. Itakże nie wiem o co to chodzi
  
 
ja stawiam na luźne/przerdzewiałe/ do obspawania szpilki mocowania resora. Niedawno to przerabiałem:/
  
 
no to widze ze bede badac caly dzien....
tak wogole to i tak bede wyciagal resor to sie wtedy wszystko okaze
dzieki za sugestie!
  
 
Mi stukało przy hamowaniu prawe koło jak miałem felge 12stke z wyrobionymi otworami na śruby, poprostu śruby dotykały cylinderka podczas hamowania, sprawdź tak dla świętego spokoju...