MotoNews.pl
3 Pocenie się tłumika końcowego ?? (49455/267)
  

Pocenie się tłumika końcowego ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio zauwazyłem w garazu plamę pod tyłem samochodu. Po krótkiej obserwacji okazało się że kapie (badanie organoleptyczne wykazało że to raczej woda) z końcowego tłumika. Wcześniej tego nie było. Niedawno wymieniłem rozrząd ale ni jak nie widzę związku - a może jestem lekko ślepy .

dzieki za opinie
wozi
  
 
Kondensacja pary wodnej, nic innego.
  
 
O mamo silnik na wodę
  
 
Mam mam radę

w zoologicznym widziałem suuper tuningowe kuwety z piaseczkiem

Przepraszam członków OKP ale nie wytrzymałem
  
 
śmiejcie się śmiejcie, a to może być oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Sprawdzałeś czy Ci czasami nie ubywa płynu ?
  
 
Po pierwsze zadałem pytanie bez mam nadzieję "paniki w głosie" po prostu lubie wiedzieć dla czego pojawia sie coś czego wcześniej nie było??

To że się poci tłumik - przyjmuję OK! Ale auto mam od 4 lat i nigdy wcześniej tego nie było.

Po drugie nie muszę kupować kuwety dla kotka, bo mam w domu kota - to poprostu mu zabiorę. Szkoda tylko że bez tuningu.

Po trzecie faktycznie ubywa mi wody w zbiorniku, ale mam przeciek w chłodnicy więc mam nadzieję że to od tego.

dzieki za info
wozi

  
 
Jeszcze raz przepraszam kolegę wozi-ego poniedziałkowa głupawka.
  
 
Cytat:
2004-05-17 13:51:50, wozi pisze:

Po trzecie faktycznie ubywa mi wody w zbiorniku, ale mam przeciek w chłodnicy więc mam nadzieję że to od tego.




a nie ma dodatkowych objawów w stylu "biały dymek z rury wydechowej" ?

Pozdro
Grisza

Vectra Klub Polska
www.vectraklub.pl
  
 
Cytat:
a nie ma dodatkowych objawów w stylu "biały dymek z rury wydechowej" ?

biały dymek, ładnie powiedziane, mnie jak we wcześniejszym aucie CC uszczelka pod głowicą poszła to miałem za samochodem mgłę, myślę że wozi zauważyłby takie zjawisko za samochodem bo jeżeli nie to może być problem
  
 
Zgadzam się z Cleric_Preston.
Co do ubytku płynu, to sprawdź wszystki połączenia gumowe, czy tam przypadkowo nie masz wycieku przy ciepłym silniku.
  
 
Cytat:
2004-05-17 15:03:02, Cleric_Preston pisze:
Cytat:
a nie ma dodatkowych objawów w stylu "biały dymek z rury wydechowej" ?

biały dymek, ładnie powiedziane, mnie jak we wcześniejszym aucie CC uszczelka pod głowicą poszła to miałem za samochodem mgłę, myślę że wozi zauważyłby takie zjawisko za samochodem bo jeżeli nie to może być problem



wszystko zależy od tego w jakim stadium jest uszkodzenie uszczelki. Nie od razu wozisz mgłę za samochodem Na początku jest tylko biały dymek

Pozdro
Grisza

Vectra Klub Polska
www.vectraklub.pl
  
 
ja z "białym dymkiem" przejechałem jakieś 100 km, potem uszkodzenie uszczelki pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem było tak wielkie, że za samochodem miałem dosłownie mgłę. Podobna sytuacja zdarzyła sie w samochodzie w pracy, na trasie z Bukowna do Krakowa /jakieś 60km/ ubyło jakieś 1,5 litra płynu, samochód Polonez.
  
 
jak u mnie strzeliła uszczelka, to stadium "białego dymku" trwało jakieś 2 tygodnie. Potem z dnia na dzień biały dymek zamienił się w gęstą mgłę

Pozdro
Grisza

Vectra Klub Polska
www.vectraklub.pl

[ wiadomość edytowana przez: grisza75 dnia 2004-05-18 10:12:10 ]
  
 
Bialy dymek ma prawo sie pojawic przez jakis czas po odpaleniu zimnego silnika, zwlaszcza w chlodne dni...
Tak samo woda kapiaca z rury wydechowej...
  
 
woda kapiąca z ruru to raczej normalna rzecz w silnikach z katalizatorem, dymek z rury w chłodne dni tesh, ale jeżeli po przejechaniu jakiegoś tam odcinka ten biały dymek nie ustaje, a wręcz przeciwnie nasila się to jest wg. mnie powód do niepokoju. Niektórzy producenci samochodów zalecaja przy dłuższej wolnej jeździe miejskiej przegazowanie silnika z katalizatorem, wtedy można zauważyć dokładnie jak z rury kapie woda.
  
 
Z tego co kiedyś zasłyszałem, ale nie będę się zarzekał. To natuaralna jest woda w tłumiku końcowym. Woda się skrapla na gorącym tłumiku. Nie koniecznie to musi być woda z układu chłodzenia czy paliwa
Poprostu jak tłumik jest ciepły a wilgotnośc duża tak się dzieje. dlatego w chłodne dzni widać taki efekt mgiełki czy kapania, a nawet lania się wody. ,
Najlepsza rada to po zgaszeniu ciepłego silnika. zatkać rurę dość szczelnie. Następnego dnia odpalić i sprawdzić czy dalej są oznaki wody. T właśnie jedna z ważniejszy przyczyn dlaczego to łumiki końcowe są częściej wymieniane.
  
 
węglowodory spalając się dają H2O i CO2...
...jak masz wodę w tłumiku to się ciesz bo masz dobre spalanie...
..przyjrzyj się innym samochodom a zauważysz że im nowszy tym więcej leje się wody z rury...oczywiście procz Diesla....
chemii nie przeskoczysz...
  
 
a ja mam jeszcze takie spostrzezenie, ze chyba auta zasilane gazem "leja" woecej wody, moja manta lata na gazie i ze sportowego tlumika leje wode, a w zime to caly czas mam mgle