| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2004-05-17 09:18:23 Poszukaj w starych postach, jest wyszukiwarka - wiele się dowiesz.
Moja rada jest następująca - nie oszczędzaj na instalacji, choć na pewno wielu Cię będzie do tego namawiać. Silniki opla i oplowate (więc i daewoo) są wręcz stworzone do gazu i będą na nim jeździć nawet jak wsadzisz palnik z kuchenki gazowej. Tyle, że ewentualne oszczędności (instalacja na "śrubę") mogą się odbijać czkawką później (wypluta uszczelka pod głowicą, sp.. kat itd...), a różnica w cenie nie taka straszna. Zapakuj normalną instalację II generacji w rozsądnym zakładzie i będzie ok. |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2004-05-17 11:37:31
No i właśnie o to chodzi, żeby to była pełna instalacja, a nie jakaś super-skomplikowana. Bo polska mentalność jest taka, żeby jak najwięcej zaoszczędzić - i jeśli instalka chodzi bez sterownika, silnika krokowego,..., , to po co to dawać? Przecież będzie taniej..... A potem problemy, narzekanie, że gaz to zło, psuje auta, niszczy silniki..... |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2004-05-17 21:19:57 Fiaty są bardzo "nierówne". Można trafić super egzemlarz, a już inny będzie jak ten bravo/brava opisany w innym wątku...
P. |
FGM ESPERO 1.8 CD Waraszawa | 2004-05-17 23:18:58 Wiatj na forum,
n0ras - dobrze mówi, wsadz instalacje II generacji i bedzie wszystko OK, a jak byś mogł przyjechać i zamontować ja w Waie na Rakowieckiej to byłobo SUPER - oni sa SUPER OK. Oczywiście mam na myśli instalację firmy BEDINI Chyba najlepsza instalacja |
Krzysztof_L Warszawa | 2004-05-18 00:14:32 A z jakiego powodu Bedini jest najlepsza ? Co takiego ma dobrego czego inne nie mają (Lovato).
Pozdr. |
daddy Espero Wrocław | 2004-05-18 07:36:07 Witaj !
Nie mam zamiaru mówić która instalacja jest najlepsza bo chyba nie o to chodzi. Powiem tylko o swoim przypadku. W poprzednim samochodzie, jak i obecnie w Espero mam Lovato. W pierwszym prosta a w Espero pałna II generacja. NIGDY nie miałem powdów do narzekania. W pierwszym samochodzie zresztą jeździ do dziś - a to już chyba będzie z 8 lat. I tak jak mówił poprzednik : ważne jest kto Ci to zrobi bo istotne są np. takie rzeczy jak jakość węży (kolega obecnej zimy wymieniał komplet bo założyli mu jakieś "mało" odporne na niskie temp.), sposób ich poprowadzenia, ułożenia elementów podmaską i pewnie jeszcze wiele innych rzeczy. |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2004-05-18 08:26:02 Zgadzam się z przedmówcą. Sam mam instalkę Bedini montowaną na Rakowieckiej w Wawie i mogę powiedzieć jedno, Bedini jest spoko II generacja - ale największym plusem jest fachowość zakładu. Jako jedni z niewielu mieli autoryzację DAEWOO co pozwalało montować gaz na gwarancji. Ja jeźdźę juz z gazem 120kkm i jest okey.
Pamiętaj instalka II generacji ( czyli silnik krokowy + komputer) i dobry zakład. |
Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2004-05-18 08:34:48 Witam. Ja w moim aucie mam instalację firmy Landi Renzo /założona w 1999r-podobno to były dobre komputery-duży reduktor/ i jak dotąd przejechane na niej 115 tyś. km i nic nie nawala /nic do tej pory nie wymieniałem oczywiście oprócz filtra gazu/ [ wiadomość edytowana przez: Andi_K dnia 2004-05-18 15:03:51 ] |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2004-05-18 08:55:23 Panowie ważny w instalce jest reduktor. To pudełeczko dumnie nazywane komputerem gazu prawie wszędzie jest takie samo, tzn. oprogramowanie. Duży reduktor zapewnia miniejsze straty w dynamice i dłuższą żywotność. Na przykładzie bedni - jak ja zakladałem instalkę to były duże reduktory , po pół roku montowali już "nowsze" ( czyt. mniejsze) , które niestety już się tak dobrze nie sprawowały!! |
plump Espero 1,8 CD + LPG Kraków | 2004-05-18 09:55:13 I dokładnie tak jest! Reduktor to podstawa Drugą sprawą jest znaleźć fachowy zakład! W Krakowie mogę polecić Fugazi na ul. Lindego w Bronowicach oraz Pegaz na ul.Dauna, lub ul.Na Dołach! Jednak skłaniał bym się w kierunku Fugazi bo mam tam kumpla i tam też serwisuje swoją instalkę Dobra instalka może zostać zepsuta przez niefachowe założenie! Pozorne oszczędności przy zakładaniu odbiją się potem na jego użytkowaniu. Potem słyszymy, że gaz jest do bani! Podsumowując ważne są dwie rzeczy: duży reduktor i dobry, duży zakład zakłądajacy instalacje! |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-05-18 16:12:12
Nie przesadzasz troszeczkę??? Co do instalacji gassowych: Na rynku najlepszą opinię mają parowniki firmy LANDI. Sama jednostka sterująca też nie jest bez znaczenia - są takie do których nie da się podpiąć kompa diagnostycznego np. viola, a są takie ,że można ustawić różne ciekawe parametry - jazda ekonomiczna, jazda sportowa.... tak chyba ma Leonardo. Podsumowując - polecam dobrą instalkę (np. Landi, Lovato, BRC) z mozliwie najlepszą elektroniką. Koszt to ok. 2000 zł. [ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-05-18 16:18:22 ] |
luktoy Dąbrowa Górnicza | 2004-05-20 12:03:12 Witam!
Szczerze mówiąc to nie spodziewałem się takiej "gromadnej" reakcji ze strony użytkowników na mój post. Wielkie dzięki chłopaki!!! Rozwialiście wiele moich wątpliwości i teraz już jestem przekonany do tego żeby założyć LPG. Mam już nawet namierzony zakład gdzie to zrobię, instalacja Landi-Renzo II generacja itd. A a propos fiatów, to dziwię się że nigdy nie słyszeliście narzekań na te jednorazówki. Włosi to mogą robić dobry makaron albo ewentualnie wino a nie samochody.(czyt. fiat) Wielkie dzięki i Pozdro dla wszystkich! Oby Wasze Esperaki robiły miliony kilometrów bez drgnięcia!! |