Gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem tego serwisu, ale DESPERADO jeżdzę już ponad pół roku. Autko sprawuję się SUPER! Jak za taką cenę jest to rewelacyjna oferta. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń do tego samochodu. (wcześniej jeżdziłem ibiza `98 i fiatem bravo). Można by tu było mówic o zaletach "koreańczyka" jeszcze długo, ale nie po to piszę. Otóż w związku z cenami paliw na naszym rynku poważnie zastanawiam się nad zamontowaniem gazu w moim autku. Niestety z gazem mam przykre doświadczenia. Wcześniej miałem zamontowamną instalację LPG w fiacie bravo i nic dobrego z tego nie było. (oczywiście porównywanie tego włoskiego dziadostwa do ESPERO jest w ogóle nie na miejscu , niemniej jednak gaz zrobił swoje). W związku z tym mam pytanie: czy ktoś mógłby mi udzielić kilku porad na temat instalacji jaka powinna być zamontowana w DESPERADO żeby nie zrobić mu krzywdy?Na pewno wielu z Was jeździ na LPG. Chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat: jak zmieniło się auto po zamontowaniu instalacji, czy pojawiły się jakieś problemy, jak gaz wpływa na żywotność Waszych silników itd, itp. Troche się chyba za bardzo rozpisałem...
Pozdrawiam wszystki użytkowników koreańskiego tygrysa!!!!!!
Z góry dzieki za info!!!!
  
 
Poszukaj w starych postach, jest wyszukiwarka - wiele się dowiesz.
Moja rada jest następująca - nie oszczędzaj na instalacji, choć na pewno wielu Cię będzie do tego namawiać. Silniki opla i oplowate (więc i daewoo) są wręcz stworzone do gazu i będą na nim jeździć nawet jak wsadzisz palnik z kuchenki gazowej. Tyle, że ewentualne oszczędności (instalacja na "śrubę") mogą się odbijać czkawką później (wypluta uszczelka pod głowicą, sp.. kat itd...), a różnica w cenie nie taka straszna.
Zapakuj normalną instalację II generacji w rozsądnym zakładzie i będzie ok.
  
 
Ja mam zainstalowane Lovato (pełna instalacja) i sprawuje się bardzo dobrze. Espero ma prostą elektronikę sterującą więc nie potrzeby wyszukiwanie zaawansowanej elektroniki gazowej. Ważne tez jest, kto tę instalację wykonuje, to później procentuje.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-05-17 11:21:18, Krzysztof_L pisze:
Ja mam zainstalowane Lovato (pełna instalacja) i sprawuje się bardzo dobrze. Espero ma prostą elektronikę sterującą więc nie potrzeby wyszukiwanie zaawansowanej elektroniki gazowej. Ważne tez jest, kto tę instalację wykonuje, to później procentuje.
Pozdr.


No i właśnie o to chodzi, żeby to była pełna instalacja, a nie jakaś super-skomplikowana. Bo polska mentalność jest taka, żeby jak najwięcej zaoszczędzić - i jeśli instalka chodzi bez sterownika, silnika krokowego,..., , to po co to dawać? Przecież będzie taniej.....
A potem problemy, narzekanie, że gaz to zło, psuje auta, niszczy silniki.....
  
 
Cytat:
Wcześniej miałem zamontowamną instalację LPG w fiacie bravo i nic dobrego z tego nie było. (oczywiście porównywanie tego włoskiego dziadostwa do ESPERO jest w ogóle nie na miejscu , niemniej jednak gaz zrobił swoje).



Hm...pierwszy raz słyszę jak ktoś oficjalnie przyznaje, że nie tylko Espero nie jest "gorsze" - jakkolwiek by to rozumieć - od Bravy(o), ale też stwierdza, że te fiaty todziadostwo...
  
 
Fiaty są bardzo "nierówne". Można trafić super egzemlarz, a już inny będzie jak ten bravo/brava opisany w innym wątku...
P.
  
 
Wiatj na forum,

n0ras - dobrze mówi, wsadz instalacje II generacji i bedzie wszystko OK, a jak byś mogł przyjechać i zamontować ja w Waie na Rakowieckiej to byłobo SUPER - oni sa SUPER OK.

Oczywiście mam na myśli instalację firmy BEDINI
Chyba najlepsza instalacja
  
 
A z jakiego powodu Bedini jest najlepsza ? Co takiego ma dobrego czego inne nie mają (Lovato).
Pozdr.
  
 
Witaj !
Nie mam zamiaru mówić która instalacja jest najlepsza bo chyba nie
o to chodzi. Powiem tylko o swoim przypadku. W poprzednim
samochodzie, jak i obecnie w Espero mam Lovato. W pierwszym
prosta a w Espero pałna II generacja. NIGDY nie miałem powdów
do narzekania. W pierwszym samochodzie zresztą jeździ do dziś -
a to już chyba będzie z 8 lat.
I tak jak mówił poprzednik : ważne jest kto Ci to zrobi bo istotne są
np. takie rzeczy jak jakość węży (kolega obecnej zimy wymieniał
komplet bo założyli mu jakieś "mało" odporne na niskie temp.),
sposób ich poprowadzenia, ułożenia elementów podmaską i pewnie
jeszcze wiele innych rzeczy.
  
 
Zgadzam się z przedmówcą. Sam mam instalkę Bedini montowaną na Rakowieckiej w Wawie i mogę powiedzieć jedno, Bedini jest spoko II generacja - ale największym plusem jest fachowość zakładu. Jako jedni z niewielu mieli autoryzację DAEWOO co pozwalało montować gaz na gwarancji. Ja jeźdźę juz z gazem 120kkm i jest okey.

Pamiętaj instalka II generacji ( czyli silnik krokowy + komputer) i dobry zakład.
  
 
Witam. Ja w moim aucie mam instalację firmy Landi Renzo /założona w 1999r-podobno to były dobre komputery-duży reduktor/ i jak dotąd przejechane na niej 115 tyś. km i nic nie nawala /nic do tej pory nie wymieniałem oczywiście oprócz filtra gazu/ Ale słyszałem ,że bardzo dobre są też Leonardo i Leonardo Pro (podobno najlepiej można na nich wyregulować auto) a także Bedini. Ale rzeczywiście bardzo ważne jest jak fachowo instalacja zostanie założona Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: Andi_K dnia 2004-05-18 15:03:51 ]
  
 
Panowie ważny w instalce jest reduktor. To pudełeczko dumnie nazywane komputerem gazu prawie wszędzie jest takie samo, tzn. oprogramowanie. Duży reduktor zapewnia miniejsze straty w dynamice i dłuższą żywotność. Na przykładzie bedni - jak ja zakladałem instalkę to były duże reduktory , po pół roku montowali już "nowsze" ( czyt. mniejsze) , które niestety już się tak dobrze nie sprawowały!!
  
 
I dokładnie tak jest! Reduktor to podstawa Już kiedyś też o tym pisałem, że duży reduktor to dłuższa żywotność! Ja polecam Landi Renzo
Drugą sprawą jest znaleźć fachowy zakład! W Krakowie mogę polecić Fugazi na ul. Lindego w Bronowicach oraz Pegaz na ul.Dauna, lub ul.Na Dołach! Jednak skłaniał bym się w kierunku Fugazi bo mam tam kumpla i tam też serwisuje swoją instalkę
Dobra instalka może zostać zepsuta przez niefachowe założenie!
Pozorne oszczędności przy zakładaniu odbiją się potem na jego użytkowaniu. Potem słyszymy, że gaz jest do bani!
Podsumowując ważne są dwie rzeczy: duży reduktor i dobry, duży zakład zakłądajacy instalacje!
  
 
Cytat:
2004-05-17 09:04:09, luktoy pisze:
Witam!
Niestety z gazem mam przykre doświadczenia. Wcześniej miałem zamontowamną instalację LPG w fiacie bravo i nic dobrego z tego nie było. (oczywiście porównywanie tego włoskiego dziadostwa do ESPERO jest w ogóle nie na miejscu , niemniej jednak gaz zrobił swoje).



Nie przesadzasz troszeczkę???

Co do instalacji gassowych:
Na rynku najlepszą opinię mają parowniki firmy LANDI.

Sama jednostka sterująca też nie jest bez znaczenia - są takie do których nie da się podpiąć kompa diagnostycznego np. viola, a są takie ,że można ustawić różne ciekawe parametry - jazda ekonomiczna, jazda sportowa.... tak chyba ma Leonardo.

Podsumowując - polecam dobrą instalkę (np. Landi, Lovato, BRC) z mozliwie najlepszą elektroniką.
Koszt to ok. 2000 zł.


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-05-18 16:18:22 ]
  
 
Witam!

Szczerze mówiąc to nie spodziewałem się takiej "gromadnej" reakcji ze strony użytkowników na mój post. Wielkie dzięki chłopaki!!! Rozwialiście wiele moich wątpliwości i teraz już jestem przekonany do tego żeby założyć LPG. Mam już nawet namierzony zakład gdzie to zrobię, instalacja Landi-Renzo II generacja itd. A a propos fiatów, to dziwię się że nigdy nie słyszeliście narzekań na te jednorazówki. Włosi to mogą robić dobry makaron albo ewentualnie wino a nie samochody.(czyt. fiat)
Wielkie dzięki i Pozdro dla wszystkich!
Oby Wasze Esperaki robiły miliony kilometrów bez drgnięcia!!