MotoNews.pl
  

Skrzynia 126p bis - POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jestem nowy na tym forum Skierowano mnie z innego bo podobno jest tu duzo "bis'owiczow". Przejde od razu do sedna. Mam Bis'a i ostatnio wysypała mi się skrzynia biegów. Niestety znalesc tania skrzynie do bis'a jest trudno - ogolnie ciezko ja zanlesc - macie moze jakies adresy w Warszawie? Slyszalem tez, ze da sie zalozyc do bis'a skrzynie od cc - macie jakies how-to lub cos w tym stylu. Obudowa sprzęgła jest taka sama - tylko wszystko sie bedzie krecilo w druga strone, mozna jakos te bebechy odwrocic? Pomocy, bo od kilku dni jestem nie mobilny
  
 
Skrzynia od 700 bedzie pasowala, ale bedzie krecila sie w druga storne. Do tego dyfer trzeba przrobic tak, zeby pasowaly polosie z malucha, chyba ze przerabiac bedziesz polosie (skracal i spawal). Kolnierz skrzyni do silnika nie pasuje, wiec potrzebna bylaby flansza. A tej z kolei nie wcsniesz bo nie masz juz miejsca na nia. Dltego pozostaje ci jedynie zakup skrzyni od Bisa, ewentualnie od zwyklego malucha. Wtedy zakladasz na nia kolnierz skrzyni bisowksiej i mozesz jezdzic dalej. Poduszkii tez mozna zamienic. Roznica bedzie polegala jedynie na przelozeniach skrzynki - bedzie ona troche krotsza, a dokladniej mowiac taka jak w maluchu. I tyle. I wydaje mi sie, ze to jest najszybsze i najtansze rowaizanie jakie moge zaproponowac.


[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2004-05-17 11:52:09 ]
  
 
Dokładnie, wystarczy przełożyć kołnierz ze skrzyni BIS do zwykłej, trochę pokombinować z poduszkami i będzie OK. Jakbyś miał później do zbytu przekładnią główną z BISa(koniecznie musi być w dobrym stanie) to proszę o kontakt. Zwykła skrzynia ma przełożenie główne 8/39 a BIS ma 9/39, więc różnica to 12.5% jeżeli dobrze liczę.
  
 
Czyli o skrzyni od CC moge zapomniec? Nie ma zadnego sposobu mniej lub bardziej trudnego, zeby ja zalozyc?
  
 
Sluchaj - wszystko jest kwestia kasy. Jelsi nie straszne ci zrobienie nowej formy odlewniczej i odlanie nowego kolnierza skrzyni, ewentualnie obciecie od 700 i dospawanie od bisa to mozesz robic. Nastepnie kwestia zrobienie od pdostaw walka atakujacego (zebyw druga strone) oraz talerza dyfra (bo to para kol zebatyh). Poniewaz o komplet walek plus talerz robiony na zamowienie sie dowiadywalem, wiec moge osacowac lacnzy koszt przerobienia skrzynki od 700 pod bisa na jakies 2500zl pod warunkiem, ze wykonasz minimum 5 par ata-talerz dyfra, gdyz cena takiego kompletu przy zrobieniu 5 kompletow to wydatek rzedu 1300zl
  
 
wez sprzedaj bisa i kup se zwykłego kaszla i zrob silnik bo bisy to jedna wielka pomyłka no oprucz tego A grupowego z 90r albo 91r niepamietam dokładnie
a i przy zwykłym kaszlu masz wieksze pole do popisu i mozna zrobic z niego rakiete co z bisa jest praktycznie nie wykonalne
  
 
Co ty tam wies z- nie ma jak bis, ale do swapa
  
 
mam do sprzedania skrzynie + silnik z mojego bisa sama skrzynia 300zl + silnik bez michy 250 zl do rozmowy
  
 
Cytat:
2004-05-17 15:17:08, jozekrj pisze:
wez sprzedaj bisa i kup se zwykłego kaszla i zrob silnik bo bisy to jedna wielka pomyłka no oprucz tego A grupowego z 90r albo 91r niepamietam dokładnie
a i przy zwykłym kaszlu masz wieksze pole do popisu i mozna zrobic z niego rakiete co z bisa jest praktycznie nie wykonalne


Hehe no wlasnie ja mam tego z 91 roku :] a co do bis'a jeszcze to ma on z tylu bagaznik, maly ale na skrzynczke basowa mi wystarcza w zupelnosci te 100L... w zwyklym maluchu jest duzo kombinacji... a ja lubie jak mi cos gra i nie musze sie martwic, ze zaraz mi ktos ja wyciagnie - naet na noc nie musze jej zabierac :]
  
 
Sorry za OT ale tez mam skrzynie od bisa 150zl i silnik z papierami kompletny 200zl
  
 
ehhh szkoda, ze do tego bełchatowa tak daleko
  
 
Cytat:
2004-05-17 12:10:45, Krzemowy pisze:
Dokładnie, wystarczy przełożyć kołnierz ze skrzyni BIS do zwykłej, trochę pokombinować z poduszkami i będzie OK. Jakbyś miał później do zbytu przekładnią główną z BISa(koniecznie musi być w dobrym stanie) to proszę o kontakt. Zwykła skrzynia ma przełożenie główne 8/39 a BIS ma 9/39, więc różnica to 12.5% jeżeli dobrze liczę.


Jaki to bedzie mialo wplyw na osiągi? Narazie bujał sie 100-105 i nic wiecej. W ksiazce serwisowej napisali, ze max to 110...
  
 
Bedzie mial lepsze przyspieszenie, spadnie troche Vmax. I to wszystkie zmiany. Bis ma przelozenia bardzo pdoobne do skrzynki od 700 (I i IV takie same II i III troche krotsze). A to ile pojdzie zalezy bardziej od silnika niz od skrzyni (pomijajac fakt zmiany przelozenia).
  
 
To porazka jeszcze mniej niz 100 qrde, a sa malce co sie do 120 bujaja a ten moj moze cos z silnikiem nie tak
  
 
Napewno, bo bisem spokojnie mozna 140 poleciec
  
 
Cytat:
2004-05-17 22:37:37, Zuraw pisze:
Napewno, bo bisem spokojnie mozna 140 poleciec


???
Czyli zakladac skrzynie od bis'a i bawic sie z silnikeim, macie jakies stronki traktujace o silniku bis'a i przerobkach? Ogolnie to cos mi duzo pali, ok7-8L na 100km... bardzo duzo. Nie wiem dlaczego - taki juz byl odkad go mam
  
 
Z silnikiem musisz powalczyc - skrzynia (normalnie dzialajaca) nie ma tak duzego wplywu. Silnik po prostu nie ma mocy i tyle. Z nim musisz cos zrobic. Ale nie powiem ci co, bosilnik bisa to jeden wielki wynalazek do ktorego malo kto chce sie dotykac.
Zrob swapa na inny silnik i bedziesz zadowolony
  
 
No tak, ale swap to kosztowna sprawa, pozniej zabawa w rejestrowanie i wogole... potrzebuje jakiejs metody coby z tej 700 cos wiecej wycisnac :] Jakie moga byc przyczyny duzego spalania i niskich osiagow? Od tego trzeba zaczac
  
 
jak ci duzo pali to sprawdz membrane czy paliwko ci nie ucieka a gaźnik wypadalo by wyjac wyczysci i wyregulowac od nowa.Sprobowalc nie zaszkodzi.A do Belchatowa wcale nie jest tak daleko
  
 
Cytat:
2004-05-17 19:32:16, Bukson pisze:
Sorry za OT ale tez mam skrzynie od bisa 150zl i silnik z papierami kompletny 200zl


W jakim stanie jest ta skrzynia od bis'a? Bo sie okazalo, ze ojciec kumpla czesto jezdzi w tych okolicach po "towar" :]