Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Perzan ST191L-DWMNKW Kraków | 2004-05-21 12:59:36 Hę ? Że jak ? Sporo ludzi w TKP ma gaz w takim silniku i nikt się nie chwalił żadnymi lubryfikantami ![]() Pozdro. |
tarlaf fiat siena sopot | 2004-05-25 10:57:41 Wg mnie to dokładnie tak jak piszesz :"komputer zmieniał swoją charakterystykę przy jeździe na gazie". Niepokojące jest że to najwyraźniej komputer benzynowy. Świadczy o tym poprzednie "poduczenie się" na benzynie, które eliminuje kłopot. Moim zdaniem, jeżeli po krótkiej jeździe na benzynie, komputer wychodzi o własnych siłach z tego "jakby zalewania", to wszystko jest ok. Z oprogramowaniem komputerów wtryskowych już tak jest - nalejesz im grochówki do baku, to i na niej będa próbowac się uczyć. Jeżeli chcesz miec 100% pewności to umów się rano w ASO na diagnozę kompa benzynowego i pojedź tam na tym zimnym silniku, nie włączając po drodze gazu. Jeżeli nie będzie błędów, to wszystko OK. |
![]() hubcza warszawa | 2004-08-23 12:07:53 Czesc Wam !
Obecnie jestem bezrobotnym i proboje znaleźć zajecie. Dlatego chce zostac bezposrednim przedstawicielem jednej z firm oferujacej tego typu produkty i juz wiem ze cena zestawu z 1l oleju wynosic bedzie z dostawa nie wiecej niz 200zł ( a moze nawet mniej). Ale od kilku dni proboje sie cos wiecej dowiedziec na ten temat i w sumie nie wiem czy jest sens w to wchodzic bo ludzie wola jeździc byle taniej. Z tego co sie juz dowiedzialem ceny wachaja sie od 250 zl w gore + instalacja od 50 w wzwyż (np ul.Podleśna w W-wie). Poznalem nawet jednego taxowkarza ktory to ma i sobie chwali (mniej pali (0,5 - 1l) silnik jest mniej narowisty itp.)ale nic poza tym. W sumie tyle ile jest ludzi tyle jest opini na ten temat. W przypadku toyot nissanow fordow hond itp podobno jest to wymagane (zalecane) jeżeli chodzi o bezpieczenstwo uzywania silnikow z instalacja gazowa (chodz mozna to stosowac do benzyny i gazu ziemnego tez) Sluze wszelkimi informacjami jakie zebralem na ten temat i z checia podyskutuje ze znawcami tematu i uzytkownikami pojazdow. Pozdrawiam Hubert |
![]() hubcza warszawa | 2004-08-23 12:17:17 Witem jeszcze raz ![]() Jezeli chodzi o wydajnosc srodkow to spokojnie starczaja na dluzej niz 1000km. Ich wydajnosc dla aut spalajacych okolo 10l gazu wynosi to 2000 - 3000 km. zas sam plyn to wydatek okolo 50 zl chodz jesli mi sie uda to moge i zatym sie rozejzec i znalezc taniej ![]() Pozdrawiam Hubert |
maszan SKODA Skawina | 2004-08-24 13:24:25 No dobra panowie lubryfikacja jest ale wydaje mi sie tylko gniazd i zaworow ssacych a te na gazie raczej maja sie dobrze ...gorzej jest z wydechami gdzie gniazda siadaja a jak to "zlubryfikujesz "jak tam juz tylko spaliny ida...srodek lubryfikujacy tez sie spali wiec czy jest sens? |
![]() szczegol LPG User Renault, Ford Szczecin | 2004-08-24 15:30:25
Z tego co ja wiem to wlasnie ten srodek sie nie spala, sam sie nad tym zastanawialem...niestety nic w sieci na ich temat nie znalazlem oprocz marketingowych pierdol. Frima z Australii, FlashLube... |
lampa Jaworzno | 2004-08-24 20:21:35 ja mam przejechane 270tyś na gazie miesiąc w tył, kontrola zaworów wszystko w normie.Nie rozumię dlaczego tyle roztrząsania tem. zaworów. albo silnik jest udanej konstrukcji
jak 4EFE ,albo jest wynikiem np.francuskiej myśli i po 100tyś na bęzynie - też remont.Lać dobry olej ,czasem dać mu w d.... na bęzynie przez parę km. nie odłączać pompy paliwa przy pracy na gazie, odpalać i gasić na gazie i spoko - powodzenia |
![]() Misza24 Toyota Corolla Warszawa | 2004-08-24 21:01:30
potwierdzam ww stwierdzenie, smigam na 4efe na lpg od 45kkm i problemow brak , podstawa to regularne wymiany elementów eksploatacyjnych i jest git ![]() |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-08-24 21:43:37 Ja przelecialem na 3SFE juz 120kkm na samym gazie i niedawno obejrzalem stan glowicy.Odpalanie odbywa sie tylko na gazie,jedynie ciezkie mrozy zmuszaja mnie do korzystania z benzyny.Zadnych sladow nadpalen lub jakichkolwiek uszczerbkow gniazd zaworowych i zaworkow.Komora spalania pokryta byla cieniutka warstewka bialego nalotu i to wszystko. Dodam ze kiedys jeszcze nieswiadomy tego co robie regularnie zubazalem mieszanke gazowa myslac ze bedzie mniej palil jednak silnik jest na tyle odporny ze nie dal sie zajechac-w koncu to czysty japonczyk. |
![]() hubcza warszawa | 2004-08-26 09:17:58 Wlasnie pracuje nad strona poswiecona temu tematowi i do konca sierpnia powinno mi sie udac ja skonczyc (wszytskie materialy mam tylko trza to ubrac ![]() Z tym smarowaniem to nie tak. Nie chodzi o to zeby smarowac zawory chodz jak sie dowiedzialem daje to takie efekt (nie calkiem uboczny) Glownym zadaniem tego typu specyfikow jest to zeby obnizyc temoerature spalania. Calkowicie sie zgodze z tym ze ktos przejechal i 200 tys na gazie bez tego ale niektore pojazdy (np fordy z silnikami HE ) powinny to miec zainstalowane bo mozna je "popsuc" - delikatne elementy silnika moga popekac od temperatury. Obecnie mam kontakt z taxowkarzem ktory ma to zalozone i sobie to chwali tzn: - samochod mniej pali (o jakies 0,5l) i pracuje rowniej - przy dynamicznje jexdzie spalanie utrzymuje sie na wzglednie stalym poziomie okolo 10l gazu (peugeot 406 z 1,8 silnikiem 8v) - koszt tego urzadzenia to okolo 1zl na 100km. jak sam sie przekonal swiece i olej sa w duzo lepszym stanie (przy wymianie)co jak mozna bedize przypuszczac zaowocuje wieksza trawloscia Obecnie samochod ma okolo 200 tys - 170 na gazie (miesiecznie przybywa okolo 5tys) wiec nie jest to malo i sprawuje sie niezle Pozdrawiam Hubert |
![]() MLPolonez Fiat 125p 1.8 DOHC; ... Tarnowskie Góry | 2004-08-31 10:36:59 Może mi ktoś wyjaśnić co to jest lubryfikacja,
Z zaworami to jest tak że nie skuli gazu się uszkadzają tylko z kuli jazdy na ubogich mieszankach, gaz ma to do siebie że w układach I i II generacji często dochodzi do zubożenia mieszanki np. nagłe wciśnięcie gazu (przyspieszenia). A wiadomo że uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalania oraz całe konsekwencje które za tym idą. Pozdrawiam |
![]() hubcza warszawa | 2004-09-01 08:23:00 Z informacji jakie mozna znalexc na ten temat udalo mi sie ustalic ze plyn uzywany do lubryfikacji jest pewnego rodzaju dodatkiem do paliwa majacym polepszyc jego wlasciwosci i nie tylko.
Ten sam plyn moze byc zarowno uzywany w systemach lubryfikacyjnych do: smarowania zaworow, zabezpieczania komory spalania przed wyzsza temepratura, czyszczeniu elementow silnika z roznego typu substancji szkodliwych (jak np smary itp dodawane do paliwa). Mozna go rowniez stosowac w silnikach diesla poprzez bezposrednie dodatnie do paliwa. Generalnie pozytywnie wplywa to silnik (prace i zuzycie). Dlatego przekonywanie do stosowania tego typu systemow jest w pewnym sensie walka z wiatrakami bo jak wiadomo polak chce jezdzic byle taniej a jak dojdzie do jakiejs awarii zrzuca na kogos wine. W zasadzie malo osob inwestuje w tego typu rozwiazanai bo "po co przeplacac ..." . Osoby ktore mysla troche inaczej chetniej sie do tego przekonuja i czesciej draza temat. Rozwiazaniem takim latwiej zacheci sie czlowieka, ktory dlugo zamieza eksploatowac samochod a nie po kilku latach sprzedac i kupic nowy - po co w tedy o neigo dbac ? ![]() Ja z wlasnego doswiadczenia wiem (uzywam takiego systemu) ze oplacalo sie to zalozec bo latwiej mi wydac o kilka groszy wiecej na litrze niz wydac na naprawe - wiecej orzna mnie na litrze na stacji lejac jakies gowno do baku. Pozdrawiam Hubert. |
![]() MLPolonez Fiat 125p 1.8 DOHC; ... Tarnowskie Góry | 2004-09-01 20:48:38 Dobra ale co tu się zakłada albo co się wlewa i do czego oraz ile to kosztuje rozumiem że celem jest uszczelnienie zaworów jak zaczynają być nieszczelne.
Jeśli mam gaz to gdzie a raczej do czego wlać ten środek. |
![]() hubcza warszawa | 2004-09-02 10:57:51 Czesc !
Wiec wyglada to tak. Sa 2 pojemniki (jeden to zbiornik a drugi dawkuje) podlaczone rurkami do kolektora ssacego. Potem razem z paliwem leci do cylindra i juz ![]() Zadaniem tego nei jest uszczelanianie zaworow z sensie ze w jakis sposob "urosna" i beda lepiej dolegac, tak samo jak nie zmniejsza zuzycia paliwa tylko powoduje ze ono nie rosnie z różnych wzgledów i tak samo nie powoduje ze silnik jeszcze rowniej pracuje tylko jego praca nie jest gorsza niz ..... To wynika z chwytow marketingowych - czytania miedzy wierszami. Srodek ktory sie dodaje powoduje ze elementy sie mniej zuzywaja i moga wystarczyc na dluzej - np. przy wymianie oleju w swojej renowce 19 zauwazylem ze jest on czystrzy, a swiece w lepszym stanie. Niestety nie wiem jak jest z glowica i zaworami, ale skoro uzyskalem takie efekty po 30tys uzywania tzn ze w srodku jest NIEGOZEJ (tzn nie jest gozej) ;> Cena tego w zestawie do samodzielnego montazu (z instrukcja po polsku itp) to 200 zl w tym 1l plynu GRATIS ;>. Przy wiekszej ilosci nawet upust. 1l plynu wystarcza do 5tys km w zaleznosci od spalania ale spokojnie 3 - 4 da sie przejechac. Jego koszt to hmmm do 100 zl (np u gazownika jak sie dowiadywalem) . Walcze zeby go sprowadzac jeszcze taniej zeby wyszlo okolo 60 zl za litr. Po przeliczeniu na 100km daje z 1zl dodatkowo wydany. Na www.lubryfikacja.prv.pl robie strone na ten temat ale jeszcze jest w powijakach i nie duzo tam jest. Z tego co pamietam zastosowanie wklepalem. Do niedizeli powinno sie zmienic ;> Pozdrawiam Hubert |
![]() croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2004-09-02 23:36:15 witam. ja wychodzę z zasady ,że jeśli coś nie szkodzi to zawsze pomaga i z systemem lubryfikacji zasilania silnikow można się spotkać w krajach gdzie normalna bena nie istnieje to jest temat normalny. np brazylia .australia czy rpa. i oczywiście w starych silnikach np forda. zalecam do fokusów 1,6 ltr. reszta pochodzi. |
![]() hubcza warszawa | 2004-09-03 09:37:47 Wydaje mi sie ze tak samo jak starsze silniki ktore nie sa przystosowane do instalacji gazowych tak samo i nowsze wykazuja w tej kwestii pewne problem.
Poniewaz silniki do jazdy na bezynie (bo takie w zasadzie oplaca sie na gaz przerobic) sa coraz bardziej wyzylowane stosownym jest uzywanie w nich systemow lubryfikacyjnych. Pozdrawiam Hubert |