Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Sinuspi Sympatyk FEFK 2 x Ford Escort MK7 Radom zwany R0ndoM ex #145 | 2004-05-18 08:06:22 no cuż, Essi królem zakrętów ![]() |
![]() koala85 Ford Escort MKIV Kraków | 2004-05-18 08:31:09 Osobiście wolę jak zawieszenie jest twarde. Chyba że tył masz twardy a przód miękki to wtedy trzeba wymienić jeszcze przód i jak dla mnie było by super. Ja u siebie wymieniłem komplet sprężynki i amorki , przód i tył i teraz to się trzyma drogi na zakrętach |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-05-18 10:47:37
A może te tylne sprężynki masz wzmocnione ? (są 2 typy w sklepach z tego co wiem). Ostatnio pisałeś o wymianie sprezyn, a ja dopytywałem się o tyky i kolory i z tego co pamiętam masz standard, ale może jednak wzmocnione. One mają chyba o 1mm grubszy "drut". Ja też mam w bagażniku butlę 65L i niedługo będę zmieniał sprezynki. Moim zdaniem takie obciążenie powinno właśnie niwelować takie podskakiwanie o którym piszesz... A jak zachowuje się z pustym tyłem w porównaniu do pełnej butli i 2 osób na tylnej kanapie? Jak jest pełny to tylne koła chowają się w nadkolu czy nie? Tyle ode mnie ![]() Pozdr |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-05-18 11:30:13
Wiesz, może to nie porównanie bo mam sprężyny do robienia ![]() ![]() Tak pomyślałem, że może te nowe sprężyny jednak masz słabe skoro pod obciążeniem koła się chowają w nadkola - faktycznie to stukanie to odboje, a na pustym jest lepiej bo nie dobija? Czyli nie za twardy tylko za miękkie. Jakby były za twarde to raczej napustym by Ci tył skakał, a pod obciążeniem byłoby ok.... Co o tym sądzisz? |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2004-05-18 12:06:43 Czyli mozna domniemać, że to sprężyny progresywne. |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-05-18 12:19:25
To jakieś Ty te spręzyny kupi ? gdzie i za ile, jakaś firma na nich? bo dziwne to zachowanie jak na standard sprężyny... |
![]() PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2004-05-18 12:37:56 a mi sie wydaje ze to jakas norma jest - u siebie wsadzilem nowe sprezynki ale zostalem przy starych amorkach i podobnie podskakuje
jedyne co to przy 4 osobach i dziecku na pokladzie i zbirniku z gazem w kolo to kolo nie chowa sie w nadkole |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2004-05-20 22:29:58 Z tyłu założyłem amorki gazowe nie wymieniając sprężyn, dołożyłem gumowe wstawki do sprężynek i na pusto jest twardy ale przy pełnym obciążeniu dobija dopiero przy dużych ale płynnych nierównościach. |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2004-05-20 22:59:27
Jeżeli wymontujesz cały amorek w komplecie ze sprężyną to wierz mi, że ściągacz jest niezbędny. U siebie nie wymieniałem sprężyn tylko dlatego że musiałem do demontażu użyć ściągaczy. Może masz jakieś miękkie lub rozhartowane. A co do wymiany to bułka z masełkiem. ![]() |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2004-05-21 01:01:42 Tak dla sprostowania cytat z knigi :
"10.2.1. Elementy zawieszenia tylnego WYMONTOWANIE l ZAMONTOWANIE KOLUMNY RESORUJĄCEJ (limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa) Uwaga. Należy zawsze wymieniać całą kolumnę resorującą (sprężynę zawieszenia razem z amortyzatorem). Zaleca się stosowanie oryginalnych amortyzatorów. Wymontowanie Unieść tył samochodu i ustawić na podstawkach warsztatowych, opierając je na wyznaczonych do tego miejscach. W bagażniku odsunąć wykładzinę na nadkolu, zdjąć osłonę z tworzywa sztucznego i odkręcić dwie boczne nakrętki (1, rys. 10.2A) górnego mocowania kolumny resorującej. Uwaga. W elemencie górnego mocowania znajduje się pozioma śruba, która utrzymuje za pośrednictwem górnej podkładki ściśniętą sprężynę zawieszenia. Wyjęcie tej śruby powoduje bardzo niebezpieczne, nagłe i niekontrolowane odprężenie sprężyny kolumny. Jeżeli samochód jest wyposażony w korektor siły hamowania (samochód z układem ABS), należy odłączyćłącznik korektora siły hamowania. Wykręcić śrubę dolnego mocowania (rys. 10.2B) i wyjąć kolumnę resorującą. Zamontowanie W celu zamontowania kolumny resorującej należy wykonać czynności w kolejności odwrotnej do podanej podczas jej wymontowania. Podczas zamontowywania należy wymienić wszystkie samo-hamowne nakrętki. Elementy górnego i dolnego mocowania kolumny resorującej należy dokręcić właściwym momentem dopiero po opuszczeniu samochodu i oparciu go na kołach oraz po kilkukrotnym ugięciu zawieszenia tylnego. ROZKŁADANIE KOLUMNY RESORUJĄCEJ (limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa) Rozkładanie Wymontować kolumnę resorującą (patrz poprzedni opis). Ścisnąć sprężynę zawieszenia za pomocą odpowiedniego przyrządu (np. Ford MS-1516), tak aby odciążyć podkładkę oporową i wspornik górnego mocowania. Wykręcić poziomą śrubę i wyjąć wspornik górnego mocowania i podkładkę oporową sprężyny. Powoli odprężać ściśniętą sprężynę zawieszenia i po całkowitym rozprężeniu wyjąć ją. Składanie W celu złożenia kolumny resorującej należy wykonać czynności w kolejności odwrotnej do jej rozkładania. Należy zwrócić uwagę na właściwą kolejność montażu części, prawidłowe ustawienie końców sprężyny w miejscach jej oparcia oraz dokręcenie śrub właściwymi momentami." [ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2004-05-21 01:07:29 ] |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-05-21 07:26:22
Hej. Czyli udało się w końcu ![]() Ja też będę zmianiał sprężyny i jakbyś mógł mi dać namiary na tego gościa ![]() Rozumiem, że teraz pusty wisi wyżej, a jak się obciąży to nie dobija jak poprzednio ? (na tych brażowych i w ogóle przed wymianą). Ja kto jest z odbojnikami? można je same wymienić ? czy to komplet z amorkiem i osobno nie są w sprzedaży? Strasznie dużo pytań co ? ![]() ![]()
Nie ma sprawy ![]() Pozdrawiam |