MotoNews.pl
  

Felgi od Twingo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam tak jak w temacie. Czy wejdą takie fele do maluszka. Mam okazje takie tanio kupić. 7x13 ET nie znam. Wiem że z szerkością 6 cali jest juz problem poniewaz wystają ale kiedyś będąc w Sosnowcu widziałem fiacika na takich felach z tyłu. Moze dystans pomoże Oczywiście sa to alumy tzw słoneczka

[ wiadomość edytowana przez: karpik dnia 2004-05-19 15:37:06 ]
  
 
Oj Oj
Ciężko będzie. Bez przeróbek to o przodzie możesz zapomnieć, chyba że bedziesz jeździł tylko prosto.
Fele do renault mają duże et czyli sie mocno chowają, ale chba rozstaw śrób pasuje. (nie przekręciłem??)
Felgi ładniutkie. Może warto z blachą pokombinować ??
  
 
nie sądze zeby dało sie to założyć na przód, a chyba nie założysz tych alu na tył a na przód innych
  
 
moze ktos napisac cos wiecej na ten temat - czemu mialo by nie pasowac?? tez sie kiedys nad tymi felgami zastanawialem, moze dalo by rade cos wykombinowac.
czy ktos z was mial doswiadczenie z tymi felgami??
  
 
One są poprostu chlerycznie szerokie , jak na malucha J7 to horror.
Tymbardziej, że one są mocno schowane i trudniej bedzie coś zadziałać żeby nie tarły. Bez pożądnego dystansu to one nawet chyba z tyłu nie wejdą, a przednie koła muszą sie dodatkowo skręcać i dobrze by było jeśli przy okazji nie tarły by opony o nadkola
  
 
dystans to też nie panaceum na cały problem.. nawet jeśli odstawisz felge od piasty to moze obcierać w innym miejscu, zamiast na narożniku opony (w czasie skrętu) to w jej środku..
ja mam 5,5 cala z przodu, bez gleby i walcze z obcieraniem (delikatnym z jednej strony) - ale tym sie nie sugeruj bo mój bąk jest po dwóch kasacjach
  
 
poszerzenia od qby i podejdą
  
 
Drogi karpiku,7x13,nizej,ze 6cali?z tego co wiem dystanse maja na celu zwiekszenie rozstawu osi-wysuniecie kola! wiec nie sadze,ze pomoga ci one wsunac je do srodka.
  
 
Cytat:
2004-05-19 22:12:44, mille pisze:
dystans to też nie panaceum na cały problem.. nawet jeśli odstawisz felge od piasty to moze obcierać w innym miejscu, zamiast na narożniku opony (w czasie skrętu) to w jej środku..
ja mam 5,5 cala z przodu, bez gleby i walcze z obcieraniem (delikatnym z jednej strony) - ale tym sie nie sugeruj bo mój bąk jest po dwóch kasacjach


Dystans to nie ma być złoty środek, ale ma pomóc założyć fele z dużym ET. Bez cięcia i spawania blachy to moim zdaniem sie nie obędzie. A napewno bez konkretnego je**nia młotkiem.
  
 
Cytat:
2004-05-19 23:12:38, _Szary pisze:
Dystans to nie ma być złoty środek, ale ma pomóc założyć fele z dużym ET. Bez cięcia i spawania blachy to moim zdaniem sie nie obędzie. A napewno bez konkretnego je**nia młotkiem.




generalnie tak, ale w tym wątku ciągle nie wiemy o jakim ET rozmawiamy..

wogole pytania typu "ej mam felgi XX ", serokie na X cali ET XX czy wejdą mi do malucha" są bez sensu, mozemy tylko gdybać bo nie ma chyba na forum osoby ktora próbowała by wszystkie szerokości z wszystkimi możliwymi ET, najlepiej po prostu spróbowac założy, zobaczyć co nie tak i wtedy pytać o rozwiązanie..
  
 
Cytat:
2004-05-19 23:46:57, mille pisze:
Cytat:
2004-05-19 23:12:38, _Szary pisze:
Dystans to nie ma być złoty środek, ale ma pomóc założyć fele z dużym ET. Bez cięcia i spawania blachy to moim zdaniem sie nie obędzie. A napewno bez konkretnego je**nia młotkiem.




generalnie tak, ale w tym wątku ciągle nie wiemy o jakim ET rozmawiamy..

wogole pytania typu "ej mam felgi XX ", serokie na X cali ET XX czy wejdą mi do malucha" są bez sensu, mozemy tylko gdybać bo nie ma chyba na forum osoby ktora próbowała by wszystkie szerokości z wszystkimi możliwymi ET, najlepiej po prostu spróbowac założy, zobaczyć co nie tak i wtedy pytać o rozwiązanie..


Mądrze gada. Wlać mu wódki

Wiemy o ET tyle że sie mocno chowają, takie są wszystkie fele w RENAULT.
  
 
Są to felgi aluminiowe INTRA et38i. Najlepiej to przymierze i zobacze. Dowiedziałem sie że felgi jeżdziły w Cinquecento z dystansem 10mm. Autko nie było poszrzane. Jednak najlepiej to przymierzyć na własnym samochodzie
  
 
Lepiej sie dowiedz jakie maja ET, rozstaw srub oraz srednice otworu centrujacego. Reszta jest sprawa drugorzedna. Najwazniejszy jest offset (ET) oraz srednica otworu centrujacego.
  
 
Et 38 jak wczesniej napisałem. Rozstaw 4x100.
  
 
Sredncia otworu centrujacego?

EDIT:
Dobra - mam juz wszystkie dane:
Renault - 4x100x60 ET 36 (4,5 oraz 5,5")
Fiat - 4x98x56 ET 31,5 (4" 126), 33 (4,5" cc) lub 36 (5" sc)
(wartosci standardowe)

Na podstawie informacji o felgach mozesz sobie teraz policzyc ile wchodza one do srodka oraz ile beda wystawaly na zewnatrz.

Napewno trzbe byloby dorobic pierscien centrujacy felge (zbyt duza rozncia w rendicy otworu centrujacego) i kupic sruby plywajace.

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2004-05-20 11:50:09 ]
  
 
Z tego co wiem to otwór był przetaczany pod dystans. Jednak własciciel nie ma pojęcia jaka ma średnice. Autko kupił na takich felgach
  
 
Otwor przetaczany pod dystaans??? To od czego byl ten dystans, jelsi mial jeszcze wieksza srendice piasty? Niech ci gosc powie dokladnie jaka jest sredncia otworu w feldze bo i tak beziesz musial dorobic albo pierscienie centrujace, albo dystanse, wiec od razu zrobilbys z walsciwa srednica.
  
 
Ale jesli jeździły te fele w cieniasie to w maluchu zostaje tylko problem szerokości. Ludzie jeżdżą na 4x100 we fiatach i dają rade bez śrub pływających, a te są cholerycznie drogie, mogą przekroczyć wartość felg.
  
 
Powodzenia z zakladaniem felg o srednicy otworu centrujacego wiekszego niz piasta i rozstawie srub wiekszym o fiatowskigo. Mi jest zycie mile. Silnik te mozna na drut przymocowac do samochodu, ale ja osobiscie nie jestem zwolennikiem takiego postepowania. Kola to nie rysa na drzwiach, to jeste element od ktorgo czesto zalezy zycie kierowcy. Ja zyc chce. jelsi kts chce sie bawic w drutowanie - prosze bardzo, ale ja przed tym przestregam. Zrozumiem jeszcze zakladanie fegi o tej samej srednicy otworu co piasta, bo sie wycentruje i wtedy na sile mozna przykrecc zwyklymi srubami, ale inacej???
Postoje...
  
 
Zuraw dobrze mowi.