MotoNews.pl
  

E12 i 1.6 vvti - jakie obroty na zimnym silnkiu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Nie wiem czy mam problem .
Moj 1.6, "na zimno" kreci sie 1400 - 1600rpm. W porownaniu do znajomego 1.4, ktory ma wtedy 800rpm, to troche duzo. ASO twierdzi, ze nie ma norm dotyczacych biegu jalowego na zimnym silniku.
Co Wy na to ?
Do tego jeszcze, po rozgrzaniu, bieg jalowy lubi falowac. Zwlaszcza po bardziej dynamicznej jezdzie. Cos przerabial ?

Pozdrowienia, Filip
  
 
[quote]
2004-05-20 08:52:56, Kroket pisze:
Witam,

Nie wiem czy mam problem .
Moj 1.6, "na zimno" kreci sie 1400 - 1600rpm. W porownaniu do znajomego 1.4, ktory ma wtedy 800rpm, to troche duzo. ASO twierdzi, ze nie ma norm dotyczacych biegu jalowego na zimnym silniku.


Moj 1.8 na zimno tez tyle kreci. 800 to chyba ciut za malo

  
 
Witam,
powiedział bym, że na rozgrzanym silniku wolne obroty powinny mieć wartość 800...1000 rpm
Kroket, może sypnął się regulator wolnych obrotów, tzw. silniczek krokowy (jeśli jest w 1.6 VVTi) ? Walnięty w ecotecach daje właśnie takie efekty jak pływające wolne obroty.
  
 
Cytat:
2004-05-20 08:52:56, Kroket pisze:

Moj 1.6, "na zimno" kreci sie 1400 - 1600rpm. W porownaniu do znajomego 1.4, ktory ma wtedy 800rpm, to troche duzo. ASO twierdzi, ze nie ma norm dotyczacych biegu jalowego na zimnym silniku.
Co Wy na to ?
Do tego jeszcze, po rozgrzaniu, bieg jalowy lubi falowac. Zwlaszcza po bardziej dynamicznej jezdzie. Cos przerabial ?




w zimnych 1.6 obroty oscyluja wokol 1500 rpm i zmniejszaja sie w miare nagrzewania silnika - tak więc wszystko jest w porządku

im mniejszy silnik tym nizsze obroty na zimno w yarisie 1.0 jest ok. 1k rpm po rozgrzaniu spadaja do 600rpm
  
 
Cytat:
2004-05-20 10:27:15, Hicks pisze:
Witam,
powiedział bym, że na rozgrzanym silniku wolne obroty powinny mieć wartość 800...1000 rpm
Kroket, może sypnął się regulator wolnych obrotów, tzw. silniczek krokowy (jeśli jest w 1.6 VVTi) ? Walnięty w ecotecach daje właśnie takie efekty jak pływające wolne obroty.



Bieg jalowy na rozgrzanym silniku to ok. 600rpm.
Co do wahan, to bede musial temat poruszyc w ASO. Ale zjawisko jest okresowe i pewnie trudno bedzie je wywolac. Co ciekawe, mam wrazenie, ze dzieje sie to wylacznie wtedy gdy samochod sie toczy!!!

Pozdrowienia, Filip