MotoNews.pl
  

RASOWANIE SILNIKA 125p 1500cm

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zwracam sie do was z prosba Chodzi mi o podrasowanie maxymalne silnika 1500 cm od duzego fiata jest to silnik z lancuchem jeszcze Chodzi mi o uzyskanie jak najwiekszej mocy . Napiszcie mi prosze jaki walek bedzie najlepszy ile co planowac co polerowac i co robic.Aha no i jesli to mozliwe to prosze jeszcze o jakies mniejwiecej ceny danych elementow .
  
 
Zastosowac uklad wydechowy opisany na stronie f&f wypolerowac kanaly wylotowe stoczyn kolo tak jak na stronie...
http://www.maluch.abc-komputer.poznan.pl/6.htm

Wiecej nie napisze bo raczej orientuje sie w maluszku
  
 
Największym zwolennikiem wyciskania mocy z seryjnych DF'ów jest chyba Koniu, ale u niego podobno kable wiszą w kabinie
  
 
nie ma to jak włożyć 2.0 do kanta ale niestety te koszta
  
 
-Głowica to wypoleorwane kanały wydechowe ( nie pasowane na równo z kolektorem wydechowym ) na lustro bez usuwania prowadnic zaworowych wew. kanału.
- Kanały ssące i kolektor ssący spasować, przeszlifować ( nie na lustro ), zrobić poprzeczne rysy w kanałach. Można usunąć prowadnice.
- Komore spalania można przepolerować na lustro i ukształtować według zaleceń Szczecinśkiego.
- Zawory ssące i wydechowe przeszlifować. Mozna zmienic ich kształt - również według zaleceń Szczecińskiego. Większe zawory ssące też można założyć, ale nie wiem jakie. Trzeba sobie poszukać.
-Szlif gniazd zaworowych na 3-kąty
- Głowicę można splanować o 0.6mm ( jeśli dobrze pamiętam )
- Można głębiej osadzic zawory, z tego co pisał Marjusz to Heinrich jest wstanie to wykonać. Nie należy przekraczać spręzania 10:1.
- Koło zamachowe do 6,5kg ( wyważyć )
- Wyważyć układ korbowo-tłokowy - link Najlepiej to sobie prześwietlić korby i sprawdzić czy się wogóle nadają do przeróbki
- kolektor wydechowy z poloneza GSi ( tłumiki seryjne )
- do tego wszystkiego trzeba zgrać gaźnik - można zasotosować gaźniki bocznossące, albo bawić się seryjnym. Artykuł na stronie F&F. Można oddać Mazikowi
- wałek rozrządu w ok. 260 stopni ( Heinrich robi bardzo dobre wałki )
- Przełożenie do dyfra 5.37 albo 4.78
  
 
ile ile taki fiacik ma powiedzmy do tej oslawionej "setki"??
tak sie pytam...ciekawy jestem ;]
  
 
Ile to ma to ma ale pali 35 - 40 Gazu chyba ze jakis kamikaze buja sie na benzynie.W klubie mamy takiego jednego porobionego - nie Barryego i pali mu 30 gazu ale but nieziemski !!!
  
 
nastepny co chce 1000 koni z litra pojemnosci, 2s do 100kmh i spalanie 3l/100 zawsze jest cos za cos, 30l gazu to wcale nie jest jakas porywajaca wartosc
  
 
Cytat:
2004-05-21 16:33:07, ZoLt4R pisze:
(...) 30l gazu to wcale nie jest jakas porywajaca wartosc


Ekonomiczne podejście . No ale albo bezkompromisowo albo ekonomicznie
  
 
i pytanie co jest tansze?
2.0 czy opisane przerobki?
bo 2.0 ma raczej lepszego buta
  
 
Ja to ci radze wlozyc 2.0 a raczej 1.8 do "podobno" wyzej kreci! Powodzenia. Ps. tez mam fiata i jak bym cos mial robic to raczej swap a nie tuning 1500.
  
 
Na FSO AK poszukaj klubowicza "predki" i wejdz sobie w jego profil i poczytaj co mozna zrobic.
  
 
Cytat:
2004-05-21 15:45:42, Koniu pisze:
- Przełożenie do dyfra 5.37 albo 4.78



Co to za przełożenie 5,37 ???

No bo 4,78 to wiem bo sam mam prawdopodobnie takie (ew. 4,7)
Zresztą na temat mojej kombinacji napędowej lepiej się nie wypowiem... bo niektórych może głowa rozboleć... tak jak pewnego sprzedawce w sklepie w którym pytałem o parę części...
  
 
Panowie gdyby tak ktoś z was złapał kontakt z Krzysztofem Godwodem to byście mieli niezłe silniki w kantach Jak pamiętam jego rajdówki kręciły się tak wysoko ze współczesne motocykle wyścigowe przy tamtych DF-ach to mają silniki wolnoobrotowe
  
 
Jak raz na rallycrosie w Słomczynie zapytałem Godwoda o moc w jego poldim 1.6 padła odpowiedz 150 KM i 8000 obrotów na minutę.
  
 
Cytat:
2004-05-21 23:27:21, enes pisze:
Jak raz na rallycrosie w Słomczynie zapytałem Godwoda o moc w jego poldim 1.6 padła odpowiedz 150 KM i 8000 obrotów na minutę.


A kto to? Żyje jeszcze? No to trza go odnaleźć koniecznie! Taki power z 1.6 to już niezły wynik
  
 
Mi wlasnie chodzi o to by podniesc maksymalnie silnik 1500 fiata o wkladaniu silnikow od 132 itp to ja wiem ale wlasnie w tym cala sztuka by zrobic na maxa silniczek 125p . To ma byc silniczek na zmiane wiec moze nawet wytrzymywac co najmniej te 2000 km przebiegu ale moc ma miec jak najwieksza
  
 
Cytat:
A kto to? Żyje jeszcze? No to trza go odnaleźć koniecznie! Taki power z 1.6 to już niezły wynik


Zyje, żyje. Mieszka w Warszawie więc chłopaki ze stolicy powinni mieć kontakt z nim. Jak będzie na Polskim ekipa z wawy to się postaram coś dowiedzieć. A może Mruk coś wie.......
  
 
nie wiecie czy dostepny jest jeszcze nowy fabryczny walek rorzadu do silnika 115C (1,5 125p)? i ile moze takie cos kosztowac? a i jaki jest zdroworozsadkowy koszt nowej pompy oleju?
i jakby jeszcze ktos wiedzial ile kosztuje lozysko wysciskowe sprzegla do wersji na linke to bylbym wdzieczny


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-05-22 12:01:35 ]
  
 
Witam!
Krzysiu Godwod miał przydomek GMB ( Godwod Motor Bomba) bo mu to wybuchało regularnie. Ale na pewno żyje i nieźle się ma. Karlo ale nie wyważaj otwartych drzwi, we Wrocku masz lepszego fachmana od tych silników, podjedź na Warsztatową i poszukaj pana co się nazywa Tadeusz Kudłaty, to już dziadek ale sklerozy jeszcze nie ma, jego motory chodziły jak wściekłe ale nie wybuchały.
Pozdrawiam