Sterowanie centralnego zamka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pogrzebałem archiwum i nic
Moze ktoś pamięta (np niedawno zakładał alarm ze sterowaniem centralnego) gdzie szukać sygnału zamka centralnego ON i OFF ?
tzn jaka kostka i kolory...
Wczoraj godzine mieszałem w kablach (chce w końcu zamontować ściemniacz) i znalazłem wszystko oprócz tego.
może ktoś coś podpowie?
  
 
Mam ten sam problem niestety
Zamontowałem ściemniacz i działa perfekcyjnie, zamontowałem to coś: Sterownik
i jestem b. zadowolony!
Mam podpięte wszystkie trzy lampki, więc żeby sterownik sie nie zjarał zamontowałem na tranzystorze niewielki radiatorek - i jak na razie wszystko jest ok!
Jednak nie podpiąłem właśnie sygnałów c.zamka - mimo że spędziłem w garażu kilka godzin nie udało mi się znaleźć odpowiednich perzewodów! Jedyne czego sie dowiedziałem (ze schematu), to to, że z modułu c.zamka przewody idą bezpośrednio do drzwi bez pośrednictwa żadnych kostek! (dokładniej - kostki są ale już w samych drzwiach)
Moduł c.zamka znajduje sie nad komputerem silnika po prawej stronie kabiny, mój ściemniacz zamontowałem po lewej stronie przy nogach kierowcy (tam łatwo odnalazłem przewody biegnące do lampek) i chyba po prostu przeciągne kable ze ściewmniacza do modułu c.z. po prawej stronie.Zaraz ide z tym walczyć!
  
 
No i lipa!!

Okazuje sie, że w naszym układzie centralnego zamka gdy c.z. jest bezczynny (tzn. nie otwiera ani nie zamyka zamków) na obu kablach idących do siłowników mamy stałą masę, a taka sytuacja powoduje, że nie można podłączyć sterownika do c.z.
Sprzedający sterownik ostrzega przed takim podłączeniem, ale jednocześnie proponuje tzw. układ buforujący który rozwiązuje ten problem. ja chyba dam sobie spokój z zamkiem centralnym, ale inni jeśli bedą zamawiali opóźniacz ten który ja kupiłem niech pamiętają o jednoczesnym zamówieniu bufora (koszt - dodatkowe 8 zł)
  
 
Ja mam identyczny układ - STOW-1
Mówisz że na sygnałach centralnego masz stałą masę? Czyli co - sygnal ON i OFF to chwilowe rozwarcie masy?
Nie mam doświadczenia w autoalarmach ale przecież skoro sterują one centralnym co gdzieś są podłączone.
Musze znaleźć schemat podłączenia swojego autoalarmu i przestudiuję jak jest wpięty.
Po tym co napisałeś zastanawiam sie czy się dobierać do przekażnika koło komputera czy raczej nie do konsolki zamka i szyb w drzwiach. Może tamte sygnaly dało by się wykorzystać?
Postaram się w tygodniu znaleźć chwile i to ponownie rozgrzebać.
Jeśli pozwolisz mam jeszcze kilka pytań:

Jak się dobrałeś do tylnich lampek?
nowe przewody czy zlikwidowałeś funkcje załączania "palcem" ?
które to kabelki i jak podłączyłeś do głównego światełka?

Kabelek od masy do czujnikow otwarcie musi być przecięty. Mam na nim wpięty AutoAlarm. I tu sie zastanawiam ciąć za czy przed mostkiem do AA? Chyba raczej po aby mi nie zakłócało pracy AA.

Jeśli dobrze rozumiem, teraz po opuszczeniu auta światło świeci sie jeszcze przez kilkanaście - kilkadziesiat sek. Czy tak?
  
 
Co do sterowania c.z.:
moduł c.z. przez caly czas podaje mase na oba styki siłowników c.z. Gdy c.z. otwiera drzwi moduł podaje przez 0,7 sek. plus na jeden ze styków; gdy zamyka - podaje "+" na drugi styk...
W stanie spoczynku - czy to przy zamkniętym czy otwartym c.z. w całym układzie c.z. podana jest masa na stałe... zatem lipa... zresztą na schemacie to widać!


Co do montażu opóźniacza - najlepsze rozwiązanie opracował malyzk (ja też tak zrobiłem) montaż opóźniacza

A co do tylnich lampek - klik!

A teraz mój system działa tak:
otwieram centralny zamkek - nic sie nie dzieje.
Otwieram drzwi - zapalają się trzy piękne światełka w środku.
Zamykam drzwi - światełka nadal się świecą przez ok. 20 s, a potem płynnie gasną.
Jeśli włącze zapłon - światełka świecą jeszcze przez 2 sek. i płynnie gasną.
Gdy przy pracującym silniku otworze i zamknę drzwi - światełka gasną po 2 sek.
gdy zgaszę silnik - nic sie nie dzieje
wysiadam z auta, zamykam drzwi - światła świecą jeszcze przez 20 sek (a powinny zgasnąć, gdybym podłączył centralny )


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-05-23 21:26:56 ]
  
 
Cytat:
wysiadam z auta, zamykam drzwi - światła świecą jeszcze przez 20 sek (a powinny zgasnąć, gdybym podłączył centralny )


Ale tak to masz przecież jeszcze lepiej!! tzw gunkcję "Follow me home" albo jakoś tak się to pisze = zamykasz autko, a jeszcze światełka "odprowadzają" Cię do domciu. Wiem, że ta funkcja orginalnie "odprowadza" światłami mijania czy jakoś tak, ale chyba tak będzie bardziej oszczędzała akumulator, a jak masz podłączone wszystkie trzy lampki to chyba jest wystarczająca jasność
Ja bym już nic nie zmieniał!
  
 
No tak. Jeśli cały czas podaje mase to pozostaje jedynie analiza i ewentualne wykorzystanie wyjścia przekaźnikowego AA. Musze poszukać schematu fox'a. W zasadzie byłby mi potrzebny tylko sygnał masy przy zamknięciu/zbrojeniu alarmu jeśli dobrze kombinuję. Jeszcze powalczę i na pewno podzielę się efektem.
Dzięki uza schematy.
BTW: W skrytce koło drzwi poza złączem szerokim (21albo 24 pin) oraz mniejszym (11 pin?) mam też mniejszą kostkę koloru białego (7 albo 9 pin) ale nie podpiętą! Co to może być?
  
 
Janow - mam dokładnie taką samą kostkę i też sie zastanawiałem co to może być...
I koniec końców z tejże kostki wziąłem sobie zasilanie (czerwony kabel) i +12V po włączeniu stacyjki (czerwony z białym paskiem )

to chyba jakaś złączka do ABS, klimy, poduszki lub automatu
  
 
= zostałem zlany totalnie

spoks
  
 
Cytat:
2004-05-23 22:54:36, plump pisze:
= zostałem zlany totalnie

spoks



Heh Plump nic z tych rzeczy

masz racje z tym follow me home
ale na razie tylko sie wkurzam, bo jak wysiade z auta i zamkne zamek to czekam jak głupek schylony 20 sekund żeby zobaczyć jak ładnie światełka przygasają
a już mnie plecy bolą nie mówiąc o sąsiadach myślących "co ten kretyn robi?"

Aha - ta kostka to kostka X7 służąca do podłączenia sterownika ABS

[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-05-23 23:21:45 ]
  
 
No to fajnie, że jednak zostałem zauważony ;D
Dziś w ogóle mam fajny dzień.
No i naprawdę ja bym zostawił "odprowadzanie" Jest według mnie ok!
Hej
  
 
czytam i czytam i k.. nie bardzo łapię.
jeżeli macie alarmy z interfejsem centralnego to jeśli jest prawdą że w naszych esperach centralny sterowany jest + to ja nie bardzo widzę problem.
interfejsy zwykle mogą podawać + lub - (jeśli nie to przekażniki)
bieda jeśli macie z alarmu tylko zasilanie dodatków czyli " - " pojawiający się po włączeniu alarmu. ale wtedy to lipa sprzedającego bo to rzadne sterowanie centralnym.
zawsze jednak można dokupić interfej ( koszt ok 30 zł) i po bulu.
ewentualnioe dodatkowy siłownik i też będzie chodzić(tak np robi się w mercu "123" z centralnym pneumatycznym)
  
 
No i udało mi sie zamontować. Fajnie chodzi. Wreszcie mogę blokade ze skrzyni "po jasnemu "zdjąć
Niestety jest i druga strona kija - czasami wcześniej mi się zazbroi alarm niż zgaśnie swiatełko. A dzięki temu gaśnięcie powoduję piękne ijoijo.
Tak więc muszę wykorzystać jakoś sterowaie centralnym. Poza tym fajnie by było zapalać światełko w środku z pilota

Pytania dwa:
W końcu co ma być podane na sterownik + czy masa przez ok 1s?

Ma ktoś dostęp do opisów wyprowadzeń centralki fox serii 900? Trudno uwierzyć ale w sieci brak takowego
  
 
Hm, jeśli chodzi o alarm to źle zainstalowałeś sterownik oświetlenia - powinieneś go zamontować ZA podłączeniem linii do alarmu.

A jeśli chodzi o podłączenie c.z do sterownika oświetlenia to ja mam patent - oparty na przekaźnikach, ale lepszy taki niż nic...
schemat poniżej:

  
 
Podłączyłem niezależnie, alarm jest wpiety do linii kontrolki otwarcia drzwi na desce niezależnej od oświetlenia (2 odrębne wiązki)
Alarm reaguje na spadek (a w zasadzie na szybką zmianę) napięcia. To jedna z funkcji alarmu poza np czujnikami wstrząsu, otwarcia czy ultradzwiękowymi czujnikami ruchu.
Jeśli za szybko aktywuje i zdąży się uzbroić przed zgaśnięciem lampki to zaczyna wyć. Jedyne wyjście to zestrojenie z alarmem lub centralnym aby lampka gasła przed zazbrojeniem wyjca.
Do tego potrzebuję opis wyprowadzeń centralki albo 2 godziny prób z miernikiem
  
 
coś mój serwer nie działa i nie widać obrazka

jutro to poprawie

A u mnie lampka sygnaliz. na desce gaśnie od razu po zamknieciu drzwi, więc myślę że ten problem jest do obejścia u ciebie!

wpięcie sterownika oświetlenia nie powoduje żadnych zmian na kablach idących z wyłączników drzwiowych.
Chyba że coś źle zrozumiałem...
  
 
Ja ma taki ciekawy ściemniacz, który ma 2 kabelki. Jeden to masa, a drugi wpina się w kabelki od drzwi - powtarzam WPINA - tzn. nie trzeba przecinać żadnego kabla, aby go podpiąć. I kontrolka gaśnie tak jak lampka

_______________ -> kabelek od drzwi
|
|
/
ściemniacz
  
 
Schemat do sterowania c.z.:


A i B to przewody biegnące do siłowników c.z.
1.gdy c.z. jest bezczynny na A i B jest masa i nic sie nie dzieje.
2. gdy c.z. zamyka drzwi, na A pojawia sie + i przekaźnik P1 działa zwierając masę do styku D. Drugi przekaźnik nie działa bo jest separowany przez diodę D. Styk D podłączamy do sterownika do kabelka "masa przy zamykaniu c.z."
3. Gdy c.z. otwiera drzwi na B pojawia się + i przekaźnik P2 zwiera z masą styk C, który podłączamy do sterownika "masa przy otwarciu c.z."

(ponieważ nie znam sie na elektronice nie wiem w którą stronę działa dioda, więc może D należy podłączyć do "masa przy otwarciu c.z." a C do "masa przy zamykaniu c.z." - do sprawdzenia doświadczalnie)
  
 
Dioda działa (przepuszcza prąd) w tą stronę w którą pokazuje strzałka - np. ">|" oznacza przepuszczanie z lewa do prawa.
  
 
ale ja nie wiem co to znaczy "przepuszcza z prawa w lewo"
tzn:

powiedz mi czy w takim układzie żarówka zaświeci?

+)--->|---(X)---(-

Czy może w tym układzie:

+)----|<---(X)---(-