MotoNews.pl
  

Cisnienie pompy paliwa polonez truck

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam sasiadow.
Pytanko me prostym wydaje sie, ale ja niestety nie znam na nie odpowiedzi. Mianowicie czy ktos moze powiedziec jakie cisnienie daje przeplywowa pompa paliwa od poloneza trucka?
  
 
a jaki to silnik??
  
 
jeśli to GLI to ma 100kPa ciśnienia. Czy istniał truck GSI to nie wiem.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-05-24 16:51:39, GT pisze:
a jaki to silnik??


O dzizus - man - pojecia nie mam - polo truck to polo truck. Mam nadzieje ten nowszy, ale jaki - pojecia nie mam...
  
 
Olo, a czy były Trucki GLI Bosh i Abimex? Jeśli tak to pompy do tych wtrysków mają różne ciśnienia (tak mi się wydaje - Bosh-300 kPa Abimex-80kPa, o ile mnie pamięć nie myli, bo piszę z roboty i nie mam gdzie sprawdzić). A tak na marginesie to gdzieś już widziałem posty na temat pomp paliwa i ich ciśnień.
Cytat:
Grzech
FSOAK
Best Member

Caro1,6GLi
Nieporęt



Wysłany: 2002-05-21 18:57:41 Powiadom o tym poście #6143 ^

Niestety w mojej książce napisane jest tylko, że tłoczy paliwo z ciśnieniem 0,7...0,8 bara (70...80 kPa). Więcej jest o pompie do Poldzia z wtryskiem Boscha, ale ona jest inaczej montowana. Jej dane to: wydatek 85 dm3/h przy 4000 obr/min. Zasilanie 12V 6A, a maksymalne wytwarzane ciśnienie 200 kPa. Z kolei pompa do Rovera wygląda na tak samo mocowaną jak od wtrysku Delco, a ciśnienie ma najwyższe 3,0 ba (czyli 300 kPa).




czyli jednak się pomyliłem 300kPa to roverek, a Bosh to 200.A tu więcej o pompach

[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2004-05-25 09:04:27 ]
  
 
Dzieki z alinka, ale on dotyczy pomp zanurzeniowych. Mi as chodzi o przeplywowa - zakladana na waz paliwowy. Nie wiem czym sie roznia, ale wiem ze w poloniezie trucku wlasnei takie byly. Spokojnie taka pompa wystarczala do zasilania silnika cc/sc 1.1 SPI, jednak nie wiem czy wystarczy do zasilenia wielopunktu. i Stad wlasnie mje pytanie.
  
 
jeśli chodzi o zanurzeniowe - Abimex 80kPa, Bosch 100kPa, GSI 3.5 kPa rover 3.5 lub 4
Co do pozazbiornikowych - powinny mieć jak nie takie same to przynajmnije podobne parametry.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-05-25 09:49:26, Zuraw pisze:
Dzieki z alinka, ale on dotyczy pomp zanurzeniowych. Mi as chodzi o przeplywowa - zakladana na waz paliwowy. Nie wiem czym sie roznia, ale wiem ze w poloniezie trucku wlasnei takie byly. Spokojnie taka pompa wystarczala do zasilania silnika cc/sc 1.1 SPI, jednak nie wiem czy wystarczy do zasilenia wielopunktu. i Stad wlasnie mje pytanie.



No nareszcie po dłuższych korowodach dowiedzieliśmy się co kolega kombinuje. Nie można było tak odrazu napisać? czy się ta pompka nadaje do MPI?
NIE NIE NADAJE SIĘ bo ma za małe ciśnienie. Naprawdę wielka prośba na przyszłość piszmy jasno o co nam chodzi.
  
 
Cytat:
No nareszcie po dłuższych korowodach dowiedzieliśmy się co kolega kombinuje. Nie można było tak odrazu napisać? czy się ta pompka nadaje do MPI?
NIE NIE NADAJE SIĘ bo ma za małe ciśnienie. Naprawdę wielka prośba na przyszłość piszmy jasno o co nam chodzi.


No wlasnie - co to znaczy za male? Jakie jest minimalne i jakie daje pompa? Chodzi mi o dokladniejsze dane. Bo z moich informacji wynika, e jednak moze wystarczyc. Wiec jesli ktos posiadana konkretne wartosci liczbowe, to prosilbym o taka informacje.
  
 
Wtrysk wielopunktowy wymaga cisnienia rzędu 300-400kPa a ta pompka była do monowtrysku i dostarcza paliwo pod ciśnieniem co najwyżej 150-200kPa. Nie mam dokładnych danych ale nie stosuje się do układów SPI pomp o wysokim ciśnieniu bo to sie mija z celem: niepotrzebnie by się grzały - za duża wydajność w stosunku do zapotrzebowania monowtrysku(regulator ciśnienia w monowtrysku ma za mały przepływ w porównaniu do MPI) oraz dochodzi aspekt ekonomiczny pompki do MPI są droższe a jak wiadomo producenci aut oszczędzają na czym się tylko da. Zresztą jak już napisał Ireq te pompki można stosować z powodzeniem nawet do gaźników więc nie mogą być wysokociśnieniowe.
  
 
Pełne dane:
Abimex (SPI) - 80kPa
Bosch (SPI) - 105 kPa
Rover (MPI) - 300kPa
GSI (MPI) - 350 kPa

Wydatków nie pamiętam chwilowo.

Mozliwe że w truckach były montowane silniki 1.6 zarówno w boschem jak i z MPI - musisz dopbrać pompę odpowiadającą parametrami pompie oryginalnej.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Olo, a jakbyś mi podpowiedział jeszcze czym się różnią poszczególne zbiorniki paliwa ... to znaczy do którego pasuje która pompa albo czy można sobie do zbiornika wkręcać dowolną pompę... bo rysunki w książce mówią mi niewiele. Akurat będę się zabierał za wymianę swojego dziurawca, i chcę wiedzieć jakie mam możliwości manewru ... pompę narazie mam zewnętrzną, chyba od kombajnu ... nie wiem (spadek po poprzenim właścicielu bo mechaniczna nie działa), ale docelowo wacham się między abimexem a bochem. W dniu dzisiejszym mam gaźnik ale nie wiem czy nie założę kiedyś wtrysku ... odległe plany. No chcę to zrobić rozsądnie.

[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2004-05-26 15:05:24 ]
  
 
I jeszcze jedno ... w jaki sposób jest doprowadzony wtrysk wielopunktowy do komory spalania, tzn czy silnik do wielopunktowca ma inną konstrukcję niż ten do monowtrysku? Czy jest możliwy demontaż monowtrysku i zastąpienia go wielowtryskiem? I czy można go wykonać nie rujnując specjalnie silnika ... No bo kto wie, może się szarpne nawet na GSI, myślałem nad tym całą zimę ... nadchodzi czas realizacji.
  
 
co do zbiorników - nie mam pojęcia co z czym pasuje.
To co ty wreszcie masz w swoim? Gaźnik? To po co Ci pompa elektryczna. No chyba ze chcesz zakładać wtrysk - to mozesz pokombinować zbiornik z miejscem/pompą.
Do gaźnikowca polecam jednopunkt. MPI ma inne mocowanie kolektora ssacegoi podcięcia w kanałach ssących na wtryskiwacze - łatwiej chyba kupić głowicę od GSI. Druga sprawa - aby wyregulować zawory to trzeba by było zdejmować ten kolektor GSI.
Jeśli jednopunkt - to czy bosch czy abimex. Też myśle ostatnio nad taka zmianą. Bosch jest łatwiej dostępny na giełdach bo jest tego dużo i nikt nie bierze. Abimex ma drogi moduł zapłonowy - a to jest poszukiwane. Za to ma możliwosc diagnostyki za pomocą lampki a nie jakichś testerów. Oraz na abimexa mniej ludzi narzeka - w boschu często ma miejszce spalanie stukowe.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."