MotoNews.pl
  

Zakładac elektronike w 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam cała instalacje elektryczna ,moduł czujnik połozenia wału koło pasowe i inne czesci elektroniczne z eleganta.I moje pytanie jest nastepujace czy zakładac to wszytsko do zwykłego fl ? warto czy raczej nie.
  
 
pewnie że warto zakładać

ale jak założysz moduł zapłonowy z czujnikiem na kole - to nie wywalaj aparatu zapłonowego z FL-ka

jak ci padnie moduł z EL - to przełączasz na zwykły i jedziesz dalej

nie wiem na co ty jeszcze czekasz z tym zakładaniem
  
 
Jak bym gdzieś tanio dorwał taki zapłon to może sam bym założył.
Z tego co wiem to na przawde bardzo dużo daje.
  
 
jak chcesz to mam wszystko co potrzebne do instalacji moge sprzedac

wal na priv

pozdrawiam
Jasin
  
 
Ja wiem z własnego doswiadczenia ze moduły z elegantów lubią dostwac pierdolca i przerywać/szarpać -> patrz Beata911 i Dhanil. Ja tez mam problemy jak jest wilgotno i ciepło to silnik przerywa koło 70km/h (powyżej i poniżej jest wszystko ok). Oprócz tego i odcięcia zapłonu elektronika jest cacy. Pod warunkiem że masz dobry nanoplex.
  
 
i dlatego mówię - aby pozostawić aparat z FL-ka na wszelki wypadek

jak ci siądzie nanoplex - przełączasz kabelki i jazda na zwykłym
  
 
Cytat:
2004-05-26 12:09:05, Yerrusek pisze:
i dlatego mówię - aby pozostawić aparat z FL-ka na wszelki wypadek

jak ci siądzie nanoplex - przełączasz kabelki i jazda na zwykłym



Albo zrobic twin spark

Ale powaznie to ja jestem juz przygotowany do zmiany (kolo pasowe od EL), czekam tylko na okazje kupienia modulu od kumpla. Mysle ze warto zalozyc, jest praktycznie bezobslugowy (czasami trzeba przeczyscic czujnik polozenia walu). Obecnie jezdze na zwyklym zaplonie z zalozona koncowka mocy (tranzystor) praktycznie tylko regulowac kat zaplonu trzeba, przerwa na przerywaczu juz nie ma znaczenia byleby byla, styki sie nie wypalaja.
  
 
no to jednym slowem chip-tuning
  
 
noi dzis załozyłem cała instalacje moduł koło pasowe czujnik połozenia wału itp itd wszystko chodzi jak trzeba zaruwno na module jak i na aparacie.Teraz wrazie awarji modułu przełaczam sie na cewke i jazda dalej.Jednak instalacja z el jest lepsza teraz swiatła swieca mi jasniutko kierunkowskazy ruwno i tez duzo jasniej poprstu super jestem zadowolony jak narazie.
  
 
awaria juz usunieta ,przyczyna była przerubka w obrotku jak miałem stary zapłon to obrotek było trzeba przerobic na dwa cylindry i wyskalowac.Załozyłem drugie zegary cc sporting z nieprzorobionym obrotkiem i ku mojemu zdziwienu obrotek pracuje super bez przerubek pokazuje dobre wskazania.Jednym słowem do elegantow nie trzeba przerabiac deski z cc sporting.
  
 
Cytat:
2004-05-27 17:25:08, marcinzabrze pisze:
awaria juz usunieta ,przyczyna była przerubka w obrotku jak miałem stary zapłon to obrotek było trzeba przerobic na dwa cylindry i wyskalowac.Załozyłem drugie zegary cc sporting z nieprzorobionym obrotkiem i ku mojemu zdziwienu obrotek pracuje super bez przerubek pokazuje dobre wskazania.Jednym słowem do elegantow nie trzeba przerabiac deski z cc sporting.



No to hydrozagadka...moze elegant daje iskre 2 x szybciej (2 gary na raz) a np stary typ daje po 1 na gar ? Czechosłowacja i lato z radiem...może ktoś to wyjaśni.
  
 
PILNA SPRAWA!..

czy przy Nanoplex'ie na obu świecach jednocześnie pojawia się iskra, czy każda świeca "sterowana" jest osobno jak przy rozdzielaczu?

podejrzewam że impuls idzie na obie świece ale muszę mieć pewność
  
 
obie jednoczesnie
bo przeciez nie ma zadnego rozdzielacza jest tylko kolo pasowe

pozdrawiam
Jasin
  
 
Co wy tu knujecie za intrygi Nanoplex steruje cewką dwubiegunową, czyli wytwarza iskrę na obydwu świecach na raz, tyle że jedna iskra jest tracona(skąd nazwa "wasted spark system"). Tak samo działa zapłon a la EDIS, w FLu i większości silników o parzystej liczbie cylindrów. Np. w CC900 są dwie cewki zapłonowe, każda z nich jest załączana raz na obrót wału korbowego(załączają się na przemian), czyli tak samo często jak cewka w 126 niezależnie od wersji w odróżnieniu od np. 125p tudzież Golfa od kumpla, gdzie jest jedna cewka załączana dwa razy na obrót wału i rozdzielacz.

Ali_ i andy_k gdzie jesteście???
  
 
Jestem i dodam jeszcze ,że :
Cewki zapłonowe dwubiegunowe przeznaczone są do układów zapłonowych silników z parzystą liczbą cylindrów. Uzwojenie pierwotne i wtórne cewki dwubiegunowej jest oddzielone a na zewnątrz cewki są wyprowadzone wszystkie cztery końce uzwojeń. Wysokie napięcie pojawia się jednocześnie na dwóch końcach uzwojenia wtórnego. Końce uzwojenia wtórnego doprowadzone są do świec cylindrów znajdujących się w przeciwnych fazach pracy i zapłon mieszanki następuje tylko w cylindrze w którym następuje suw sprężania. W drugim cylindrze iskra nie powoduje żadnego wpływu na pracę ponieważ jest tam suw wydechu. Straty energii są jednak bardzo małe ponieważ w cylindrze w czasie wydechu występują bardzo korzystne warunki do przeskoku iskry (niski spadek napięcia) i prawie cała energia wydziela się na świecy cylindra w którym jest sprężona mieszanka.
Pozdrawiam
  
 
Witam no ja mam wlasnie taka cewke ale nie wiem czy wystarczy ją tylko zamontowac i podłączyc kabelki czy jesxze cos przerabiac jestem zielony z elektryki thx
  
 
Napisz jaki jest typ cewki (cyfry na obudowie).
Przykłady cewek stosowanych w "maluchach" są na http://www.republika.pl/digitech
w dziale "126p".
Znając typ cewki będzie wiadomo czy może byc zasilana bezpośrednio ze stacyjki czy przez przewód oporowy.
Albo mając omomierz zmierz jej rezystancje uzwojenia pierwotnego.
  
 
typ to blazet 101 podłączyłem przekładając kable tak jak w starym typie - zapalił ale kiedy zgasiłem i znowu chcialem zapalic to poszły iskry z kabelka którym cewka łaczy sie z przerywaczem nie wiem czemu wiec zmieniłem znów na stary
  
 
Cewka Biazet 101 musi byc podłączona wraz z przewodem oporowym. Przewód oporowy ogranicza prąd cewki do bezpiecznej wartości a brak tego przewodu powoduje przepływ przez cewkę ponad dwukrotnie większego prądu, przegrzewanie cewki i szybkie wypalanie styków przerywacza czyli szybkie rozregulowywanie sie zapłonu.


[ wiadomość edytowana przez: andy_k dnia 2004-06-12 02:17:23 ]
  
 
A ma możę ktoś jakieś doświadczenia z Modułami stykowymi (elektroniczne przerywacze)
Warto na to kaskę wydawać