MotoNews.pl
  

Wyciek z wydechu???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wtam!!!!!!!

Ostatnio zauważylem rano po odpaleniu autka wyciek z rury wydechowej.

Jest to zjawisko, które ostatnio widzę nieraz na skrzyżowaniu, przy dodaniu gazu widac jak z rury wydechowej wycieka ludziom jakiś płyn, szczególnie gdy mają nierozgrzane autka, ale nigdy nie drążyłem tego tematu.

I dochodzimy do sedna tago postu - czego jest to przyczyna????????

Mechanik (znajomy sprawdzony) w oplu mówi ż to wina wody która nagromadzila się w baku od paliwa i że to pryszc.

Czy jest to możliwe???

Aby temu zaradzic wystarczy wlac jakiegos płynu do zbiornika( specjalnego do tego rodzaju sytuacji) - taka usłyszalem radę.

Macie jakieś inne pomysły dotyczące tego tematu?????

Z góry dzięki.



  
 
Dziwi mnie odpowiedź tego "sprawdzonego" mechanika z ASO. Woda ze zbiornika paliwa na pewno nie wylatuje w ten sposób. Jak on wogóle na to wpadł ? Zmień koniecznie mechanika. Wyciekajacy płyn z rury wydechowej, to skraplajaca sie para wodna na ściankach tłumika, która powstaje z wilgoci w spalinach ( znikoma ilość i tu możliwa z wody w zbiorniku, ale na wodzie nie pojedziesz) i z tłumika przy różnicach temperatur (kłaniają sie podstawowe zasady fizyki ). Dokładnie takie samo zjawisko zachodzi podczas parowania szyb wewnątrz w samochodzie.

gambit

[ wiadomość edytowana przez: gambit dnia 2002-11-18 11:20:33 ]
  
 
to skraplająca się w układzie wydechowym para wodna. wyraźnie widoczna w samochodach zwłaszcza z katalizatorem. to właśnie ona powoduje rdzewienie tłumików od wewnątrz. nic na to nie poradzisz jedyną metodą pozbycia się jej jest pokonywanie dłuższych odcinków samochodem aby układ nagrzał się na całej długości i woda odparowała.
  
 
Ja chcę adres tego mechanika od wody w baku.
A może oprócz dobrych warsztatów warto zamieścić listę takich speców?
  
 
Rewelacja - woda w zbiorniku wycieka przez wydech a może to był mechanik rowerowy Stary nigdy więcej go o nic nie pytaj!!!!! Następnym raze może doradzi ci sprawdzic poziom oleju poprzez włożenie bagnetu do wlewu oleju
Szok że tacy ludzie dotykają się do naszych aut

Pozdrawiam
  
 
Marren to chyba żart roku z tą wodą?
Jak nie jest żartem to podaj adres mechanika i ja mu wyślę kartkę na święta oraz 1PLN na poczatek na kurs podstaw mechaniki samochodowej i zasad działania katalizatorów w układach wydechowych silników spalinowych.
To jest parodia drodzy koledzy.

Woda w benzynie? No i pewnie ta wodaj jak kolega Gambit zauważył pojawia się czasem na naszych szybach od wew. autek.
To ja czekam na inne tezy tego machanika.
Oczywiście nie obrażam tu tego człowieka z ASO, ale jestem pełen podziwu dla jego przełożonych i wogóle takie info powinno trafić do OPEL POLSKA jako ciekawostka ....tylko że nie mechaniczna a raczej przyrodnicza czy kosmiczna pt. Przenikanie wody przez elementy metalowe itp.

PS: Kolega Gambit ma nerwy żeby tak tłumaczyć spokojnie.
Ja bym nie wytrzymał i chyba nie dał rady tak spokojnie.
  
 
Fakt mechanik jest do d...... ale myslę że koledze Marrenowi mozna podpowiedziec co zrobić żeby żeby ta woda nie powodowała szybszego korodowania tłumika od środka.Może się wygłupie ale słyszałem że dobrą metoda na to to jest wywiercenie w najniżej połozonej czesci tłumika otworu o małej srednicy ( cos około 4 mm). Czytałem informację na ulotce firmy Bosal w Feuvert i własnie tam sie oni tłumaczyli dlaczego w ich tłumikach pojawiły sie otworki. Pisali że jest to otwór technologiczny mający na celu odprowadzenie wody i co za tym idzie przedłużeniem zywotnosci tłumików.Jeżeli cos pokręciłem to sprostujcie.
Pozdrofka Jurro
  
 
Takie otwory to ja mam w Ulterze na końcu.
  
 
Jest dokładnie jak piszesz Jurro.
Także słysząłem o takim otworku, ale to podobno przy tłumikach uniwersalnych.
Słyszałem także ze jeśli układ jest odpowiednio dobrany to cła woda wyparowuje, ale z praktyki widzę, że albo to dotyczy samochodów super wysokiego segmentu albo nasza benzynka jest tak do kitu, że katalizator produkuje dużo więcej wody niż zakładano technologicznie i układ nie daje rady odparować. Myśłę o nagrzanym układzie wydechowym.
W sumie to biorąc pod uwagę np. Poloneza to dodano do układu znanego od lat katalizator i ....zawsze chlapie wodą.
Ja usunąłem katalizator choć vectra mi nie chlapała nawet zimna.
Teraz na pewno nie kapie.
Ale sposób pozbycia się tego pozostawiam użytkownikom i ich sybiektywnym zachciankom.

Moja rada: tankować dobre paliwo, dbac o układ wtryskowy i poprawność działania kat.
  
 
Heh no i ładnie

Tak sie domyslałem ale zapytac można prawda?
No ale sami widzicie - tylko płakać.
Dobrze ze moja Vectrunia sprawuje się ok, bo faktycznie strach jechac do serwisu.

Dzięki Wam

p. swoją drogą fajna teoria no nie