Piszczace hamulce - co zrobic?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A wiec jako, ze jestem informatykiem a nie mechanikiem, totez taka pewnie prosta sprawa jak piszczace hamulce jest dla mnie zagadka
przedni prawy w carince e strasznie piszczy przy hamowaniu.
co trzeba z nim zrobic? czy cos trzeba wymieniac, czy podjechac gdzies do warsztatu i cos wyreguluja, czy co?

tylko nie bijcie

moze dostal sie tam jakis opiłek piasku?
najprosciej to kilka razy naprawde ostro przyhamowac i zobaczyc czy nie przejdzie
jesli to nie pomoze to juz nie bedzie "syf z ulicy" i trzeba szukac czegos wiecej...

Zdejm koło, wyjmij i oglądnij klocki. Jak są grubsze niż 1,5mm i nie są popękane, uszczerbione itp. to załóż je z powrotem, a przed każdym hamowaniem pogłośnij muzykę
Jak się uprzesz to zawsze możesz założyć jakieś bardziej miękkie i tyle. Tarcie jest tarcie i piszczeć może. Ja też bym cienko piszczał jakby mnie z taką siłą ściskali
Pozdro.

No tak... mogą być to jakieś opiłki itp. i wtedy chyba można próbować przeczyścić i są chyba nawet jakieś spraye żeby nie piszczało ale nie sądzę żeby to było skuteczne.

A ogólnie to jestem właściwie pewny, że w 90 % warsztatów jak podjedziesz i powiesz że piszczy to bez patrzenia powiedzą Ci, że to wina okładzin na klockach no i że trzeba albo tak jeździć albo te klocki (tudzież tarcze) wymienić... no i racji trochę mogą mieć...

Blondynki jak hamulce piszczą to je smarują
No ale ty lepiej podjedź do warszatu albo sam przyjżyj się okładzinom na klockach.

A ja jeszcze trzy grosze od siebie.
Klocki hamulcowe nie są robione z jednorodnego materiału, sojakieś zirna bitumiczne itp., itd. Jeżeli trafisz na takie twardsze ziarenko, to będzie piszczeć dopóki się nie ukruszy lub nie zetrze, czyli 3-4 razy mocniej po hamulach, może przejdzie.