MotoNews.pl
6 Silnik 4 E-FE (1,4 - Corolla 98) - pasek rozrządu (50733/18)
  

Silnik 4 E-FE (1,4 - Corolla 98) - pasek rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dylemat - mam przelatane 120 tys. km, niedługo jadę na przegląd. Przy tym przebiegu zalecana jest wymiana paska. Ale w ASO Toruń mówią mi, że pasek spokojnie wytrzyma 150 tysięcy. Wymieniać, czy słuchać ASO???
Miał ktoś doświadczenia z tym silnikiem - ile pasek w nim może wytrzymać??
Dzięki za odpowiedzi
  
 
Aż pęknie.
Osz w mordę, toż to prowokacja !

A oddadzą ci kasę jak pasek pierd... i tłoki spotkają się z zaworami ?
  
 
Cytat:
2004-05-27 14:50:11, JarekFAS pisze:
Mam dylemat - mam przelatane 120 tys. km, niedługo jadę na przegląd. Przy tym przebiegu zalecana jest wymiana paska. Ale w ASO Toruń mówią mi, że pasek spokojnie wytrzyma 150 tysięcy. Wymieniać, czy słuchać ASO???
Miał ktoś doświadczenia z tym silnikiem - ile pasek w nim może wytrzymać??
Dzięki za odpowiedzi


Zalecana przez kogo? Jeśli tak pisze w instrukcji to nie słuchałbym ASO tylko leciał na wymianę Nie wiem jak jest w tym silniku ale z tego co się orientuję to np. u mnie wymiany są co 100 000 km.

Ogólnie wymiana paska to taka sprawa, że jeśli masz jakieś wątpliwości to lepiej to zrób niż potem miałbyś się obudzić z ręką w nocniku...
  
 
Jak kupiłem Starletkę 4EFE z 85 tys km na budziku to od razu zmieniłem pasek, i to powinno być standardem w aucie używanym jeśli nie chcesz mieć większych problemów z autem Nie ma co oszczędzać tych 300 pln.
  
 
Witam,
Kupilem wlasnie Corolle 99' SW z silniekiem 4E-FE z przebiegiem ponad 130 tys. W ASO gdzie byla caly czas serwisowana tez mi mowili ze rozrzad sie robi przy 150 tys km, ale wg mnie jezeli samochod ma juz ponad 5 lat to lepiej wymienic go od razu a nie czekac (po co ryzykowac).
Mam natomiast pytanie czy wiecie ile kosztuje taka wymiana rozrzadu i co sie wymienia (pasek i ile napinaczy) ?
  
 
W moje byłej, co prawda z 96, stało w instr. że po 100k i tak zrobili (wymienili jakies rolki napinacze tyle ile trzeba , takie pierdułki norma)
  
 
Cytat:
2004-06-14 14:44:01, jacekh30 pisze:
jezeli samochod ma juz ponad 5 lat to lepiej wymienic go od razu a nie czekac (po co ryzykowac).
Mam natomiast pytanie czy wiecie ile kosztuje taka wymiana rozrzadu i co sie wymienia (pasek i ile napinaczy) ?


wymień koniecznie !
ja w swojej poprzedniej rolce (1,4 rocznik 96) w zwykłym warsztacie (nawet bez specjalizacji w jakiejś marce) za robociznę 1,5 roku temu zapłaciłem chyba 60 PLN, za części lekko ponad 300 PLN
Wymieniaj całość : Pasek, Rolkę, Napinacz
(kawałek gumy i dwa śmieszne metalowe kółeczka )
  
 
Cytat:
2004-05-27 14:50:11, JarekFAS pisze:
Mam dylemat - mam przelatane 120 tys. km, niedługo jadę na przegląd. Przy tym przebiegu zalecana jest wymiana paska. Ale w ASO Toruń mówią mi, że pasek spokojnie wytrzyma 150 tysięcy. Wymieniać, czy słuchać ASO???
Miał ktoś doświadczenia z tym silnikiem - ile pasek w nim może wytrzymać??
Dzięki za odpowiedzi


Z moich doświadczeń wynika, że pasek wytrzyma ale przy tym przebiegu jest już tak luźny, że może przeskoczyc, lub mozesz nie odpalić silnika. (różnice kątowe miedzy wałkami). Zadzwoń do innych ASO, wymieniają je nawet przy 100. Co najciekawsze, w modelach corolli ee100, był ten sam silnik 4E-FE, temn sam pasek, ten sam napinacz i ta sama rolka identyczny układ rozrządu a fabrycznie przebieg był 100tys. Resztę rozumiecie
  
 
ja wymieniam przy okazji każdego grzebania przy silniku, płace za pasek i usługę niecale 100 zetów. napinacz wymienim wtedy gdy wykazjue ślady zużycia
  
 
Ja wymieniłem w swojej 4E-FE '97 przy przebiegu 27 kkm (ale za to 7 ). Guma to guma.
Starałem się dowiedzieć, czy rozrząd jest kolizyjny czy nie. Podobno nie, ale lepiej dmuchać na zimne.
Ważne info - szukałem różnych zastępników (nie Toyotowskich) a okazało się, że zakup paska w ASO (oryginału) był o 20 PLN droższy niż zastępników.
Teraz pasek wymieniony i jestem spokojny.
  
 
Cytat:
2004-05-27 14:50:11, JarekFAS pisze:
Mam dylemat - mam przelatane 120 tys. km, niedługo jadę na przegląd. Przy tym przebiegu zalecana jest wymiana paska. Ale w ASO Toruń mówią mi, że pasek spokojnie wytrzyma 150 tysięcy. Wymieniać, czy słuchać ASO???
Miał ktoś doświadczenia z tym silnikiem - ile pasek w nim może wytrzymać??
Dzięki za odpowiedzi



Pewnie wytrzyma długo, ale po co to sprawdzać? Według książki serwisowej do E101 pasek trzeba wymieniać co 96kkm nie rzadziej niż 4 lata (??). Ja w swojej E111 (ten sam silnik 4EFE) mam teraz przebieg 54kkm będe chciał wymienić przyjakichś 70-80 kkm.