| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
plump Espero 1,8 CD + LPG Kraków | 2004-05-27 20:13:05 Albo zrób tak: przekręć kluczyk żebyś usłyszał charakterystyczny dzwięk działania pompy, potem przekręć spowrotem, wyjmij i jeszcze raz włóż i przekręć - słuchaj czy zadziałała pompa i tak ze trzy razy, jeśli teraz zapali od szczału to faktycznie przyczyna może leżeć w pompie.
Ale nawet jeśli to zalecam zatankowanie benzynki na jakieś dobrej stacji (tzn żeby było w miarę pewne paliwko) i pojeżdżenie na samej benzynce z kilaset kilosów, w celu przeczyszenia układu |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2004-05-28 08:40:49 Raff - czy nie masz przypadkiem mocno zjechanego reduktora od LPG ??? Bo jezeli tak, to moga byc wlasnie takie problemy z zapalaniem o ktorych piszesz... Przejzyj dokladnie archiwum pod tym kontem, kiedys o tym bylo (zdaje sie torito cos pisal...) |
Raff Espero 1.5 16V Gdynia | 2004-05-28 08:50:51 No nie mam nikogo z kim mógłbym pompe podmienić... Benzynę tankuję zawsze na Statoil, chyba najgorsza nie jest. Zobaczę z ta pompą przy zapalaniu, przekręcę parę razy kluczykiem i będę wiedział. A co do reduktora: Co ma zjechany reduktor LPG do zapalania na benzynie? Jak na to wpływa? Zastanawiałem się nad tym juz wcześniej, ale nie znam wpływu jednego na drugie.
Pozdrawiam Raff |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-05-28 08:52:10
Zjechany reduktor nie ma nic do rzeczy. Ja nadal obstawiam pompę paliwa. |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2004-05-28 09:02:40
Tez tak mi sie wydawalo, ale okazuje sie ze MA... Mniej wiecej chodzi o to, ze przy zapalaniu ( na PB ) caly czas w komoze jest GAZ i przez to jest problem z odpaleniem. Zobacznie nawet jak nieraz zgasnie wam silnik na LPG, jak dlugo trzeba krecic na PB zeby odpalil... cos w tym na pewno jest [ wiadomość edytowana przez: Dicer dnia 2004-05-28 09:09:05 ] |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-05-28 09:10:04
Faktycznie, kiedyś rozmwiałem o takim zjawisku z gazownikiem Zwracam honor Tylko ,że ma to miejsce przy naprawde mocno zniszczonych membramach |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2004-05-28 09:13:02
Masz szczescie
Dokladnie, ale takie sa wlasnie skutki... |
plump Espero 1,8 CD + LPG Kraków | 2004-05-29 23:16:20 Coś kitujecie... przecież są elektrozawory, które nie przepuszczją gazu i one musiały by być zdupione - albo elektronika nimi sterująca! I po dłuższym postoju gaz odparowuje więc kolega nie miał by problemu o jakim pisze! No chyba, że ma zdupione elekrozawory...
No ale, wracjąc do tematu to co wynikło? Sprawdziłeś pompe tak jak ja pisałem? |
Raff Espero 1.5 16V Gdynia | 2004-05-30 11:15:41 Tak, sprawdziłem to. Ale... po przekręceniu kluczyka nie słysze żadnego dźwieku pompy, wyłączyłem wentylator i nic nie s łyszę nadal. Przekręciłem parę razy i efektu nie było. Czyżby u mnie pompa działała dopiero przy rozruchu??? Albo jest taka cicha... Co do gazu: No rzeczywiście są tam elektrozawory, więc nie powinno mieć to wpływu na zapłon na beznynie. A jak całkiem gaz wyjeżdżam (czasami) to tym bardziej nie powinno być sprawy, nie? No, ale dziad nie chce zapalać dobrze... Benzynę tankuję na Statoil.
Pozdrawiam Raff |
Raff Espero 1.5 16V Gdynia | 2004-05-30 16:43:07 Chyba się myliłem, rzeczywiście słychać dźwięk, tyle że krótko, no ale może tak ma być. Gdy silnik jest rozgrzany zapala jak złoto, ale gdy postoi choć 20-30 minut piłowanie... |
plump Espero 1,8 CD + LPG Kraków | 2004-05-30 18:28:25 Tak, ma być krótko i dlatego sprawdź to tak jak pisałem: wyjmuj i wkładaj kluczyk, i przekręć, i tak kilka razy, i potem rozruch, i co?
Napisz co się działo. |
Krzysztof_L Warszawa | 2004-05-31 09:06:09 Raff - tak, uszkodzony reduktor gazu może powodować takie problemy, ponieważ przy wyłączonym silniku przedostający się z niego gaz (do kolektora ssącego) zmienia skład mieszanki (gaz w powietrzu dolotowym). Ale może tez problem być po stronie elektroniki czyli sondy lambda, regulacji parametrów centralki gazowej (przekłamane wartości wczytywane do komp. samochodu przy jeździe na gazie), niewałaściwego zasilania elektroniki gazu.
Zmierz miernikiem pracę sondy (nap. ok. 0,45 - 0,65V i zmiany przy dodawaniu gazu 2000 - 2500 obr.) i jeżeli jest dobre to wyłącz jezdę na gazie, zresetuj komputer benzyny, pojeździj na benzynie kilka kilometrów i wtedy zobacz czy jest dobrze, jeżeli tak, to wina leży po stronie instalacji gazowej. Pozdr. |
Raff Espero 1.5 16V Gdynia | 2004-06-02 21:56:33 No więc tak: Po pierwsze palec rozdzielacza - do wymiany, silnik wyraźnie żywszy po wymianie. Ale z gazem też coś nie tak, po odłączeniu przewodów (chyba od sondy lambda) przy pracy na benzynie ok, po podłączeniu z powrotem (do instalacji lpg) dużo gorzej na analizatorze spalin. Instalację mam Elpigaz-u, nie każdy chce to w trójmieście robić, dopiero w przyszłym tygodniu będę w warsztacie, możliwe że membrana do wymiany. Ale prawie na pewno pompa paliwa ok, i dobrze.
Pozdrawiam Raff |