MotoNews.pl
8 [126] jaki wałek rozrządu? (51048/0)
  

[126] jaki wałek rozrządu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no więc krotka piłka.jaki polecacie wałek do malca?chodzi mi o to zeby poprawic przyspieszenie samochodu glownie od dołu,salochód ma byc zasadniczo na miasto i chodzi o jego zrywnosc od zera.czekam na wypowiedzi
  
 
To ja możę się podepnę i spytam o wałeczek 555. A mianowicie ile pod niego głowicę splanować żeby coś z niego wycisnąć? Drugie pytanie to ile go przyspieszyć aby miał dobry dół (taki pod KJS-y)?
  
 
jak świątkowski to 1314 silnik nie dostaje w dupe a widać różnice ze zrobionym dolotem i planem głowicy o ok 1.8 daje ok. 30koni
nie wkładaj chyba385 ja chcesz na miasto za czesto trzeba regulować i silnik szybciej siądzie.
ja jeżdze na 1314 po mieście i na kjs-ach.
  
 
skad opinia ze na 385 silnik szybciej siadzie ?

ja na moim faktycznie zrobilem moze i z 15k km dopiero, ale bez wiekszych problemow, pomijajac popekany tlumik (wibracje przy 140km/h), urwana jedna obejme (tramwaje w warszawie), wycieki spod gaznika (jakies cholernie dziwne podcisnienie), brak ladowania (urwany kabel od pradu idacy od aku), reguluje silnik naprawde rzadko (niestety nie ma czasu mimo ze najchetniej robilbym to co 2 tygodnie zeby wszystko bylo idealnie ;])

ciezko mi powiedziec ile silnik ma KM, ale do miasta idealny, lekkie kolo, zaplon do przodu, dolot, wydech, glowica swiatkowa pod 385 troche doplanowana, samochod nie ma bardzo mocnego dolu, sam 'ciag' zaczyna sie pozniej, ale jak juz sie zacznie... sama przyjemnosc z jazdy ;]
  
 
Jaki kupic walek do maluch jesli mam splanowana glowice 3mm.Aby dobrze szedl,i czy od walka zalezy spalanie???
  
 
555
To zależy jaką masz noge
  
 
555
  
 
555 a dlaczego nie 385
a co do tego 555 to jest gdzies opisany jakos fazowac go trzeba??
  
 
Snail 555 nie trzeba już fazowac w przeciwienstwie od 385....
Jest trwalszy i ciezej go dostać...

A gdyby tak uzyc szukajki to bylby jeden topic fdo moderacji Dla prezezesów bo o wałkach do 126 było kilkaset topiców....
  
 
a walek 666?
  
 
Cytat:
2004-08-24 21:32:42, CZUCZU pisze:
Snail 555 nie trzeba już fazowac w przeciwienstwie od 385....
Jest trwalszy i ciezej go dostać...



Ja mam fazowany 385 i ciag konczy sie na ok 5500obr juz mnie to denerwuje. Nastepny rozrzad skladam na zero.
  
 
A ja mam 760/385 i się nie chwalę ale wałek bardzo sobie chwalę
faza 2mm
  
 
@ MateuszH
1. Proponuję zapoznać się z >> REGULAMINEM <<
2. Potem należałoby się przywitać i przedstawić siebie i swoje auto (chyba że bardzo nie chcesz), najlepiej >> TUTAJ <<
3. Miłego korzystania z forum .

@ reszta:
Kolega pytał też czy od wałka zależy spalanie...

pozdro 4 all


ps. >> TUTAJ << jest wątek n/t wałka do silnika 600ccm. To tak na wszelki wypadek, bo nie wiemy nawet jaki silnik posiadasz i co w nim już zmodyfikowałeś (uzupełnij profil ).


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-08-25 02:53:44 ]
  
 
No śmigam na 385 nie fazowanym i uważam, że na miasto jest git Często też się nie trzeba bawić w regulacje ale jak ktoś lubi to czemu nie .

Chętnie kupię jeszcze coś mocniejszego!! W grę wchodzi 555, 760, jakieś wysokie ireco, lub coś heinrichowego
  
 
czy jest w koncu ktos kto sie zna na tych walkach i potrafi powiedziec jak sie silnik ogolnie zachowuje przy 385, jak przy 555 i jak przy 1314... czesto slychac o tych walkach, ale nikt nie potrafi powiedziec dlaczego ten...

A i ktory z nich nadaje sie najbardziej na odprezony silnik a ktory na ostre planowanie...
  
 
Nie wiem co to za wałek 1314 ale jeśli to 114 to jest to najspokojniejszy wałek. Wałek dla seryjnego silnika tak dla poprawy dynamiki. 385 to już mocna sztuka do głowicy planowanej od około 1,5mm do oporu. 555 to potforny wałeczek wsród wałków mocnych. Pracujący raczej górą, ale nie koniecznie. 760 to typowy wałek wyścigowy wysokoobrotowy nienadający się raczej na miasto.

To jest moje zdanie o wałkach. Jak komuś się taki stan rzeczy nie podoba to przykro mi Sam wybór wałka to bardzo często okazje cenowe wśród ogłoszeń, lub łatwość dostępu Natomiast powód do rezygnacji z poszczególnych wałków to zaporowa cena nówki sztuki.
  
 
Cytat:
2004-08-25 00:11:25, 2Rotor pisze:
A ja mam 760/385 i się nie chwalę ale wałek bardzo sobie chwalę
faza 2mm



Do ilu ma ciag?
  
 
Cytat:
czy jest w koncu ktos kto sie zna na tych walkach i potrafi powiedziec jak sie silnik ogolnie zachowuje przy 385, jak przy 555 i jak przy 1314... czesto slychac o tych walkach, ale nikt nie potrafi powiedziec dlaczego ten...

A i ktory z nich nadaje sie najbardziej na odprezony silnik a ktory na ostre planowanie...




generalnie sprawa wyglada z mojego punktu widzenia tak:

seria, seria E, 114, 385, 290 (halczynski), 555

nie wymienilem 760, 105, 105/1 i 656 bo niezbyt wiele o nich slyszalem

Co do planowan to dla 114 i 385 mozna znalesc na mojej stronie instrukcje walkow im wyzszy walek tym wieksza kompresja potrzebna.
  
 
Cytat:
2004-08-25 23:06:54, blokus pisze:
Cytat:
2004-08-25 06:47:51, simon_pg pisze:
No śmigam na 385 nie fazowanym i uważam,



Do ilu jest ciag?

PS ale jestem monotematyczny



Narazie do 5500 ale "odfazuję go troszkę" żeby miał do odcinki
Za to teraz na KJSa bajabongo jest, można się wywijać spod słupków hehe


Sorki, oczywiście mam na myśli mojego 760/385...

[ wiadomość edytowana przez: 2rotor dnia 2004-08-25 23:30:18 ]
  
 
co do walków halczyńskiego, to ich jest cała paleta, tzn od bodajże 290, przez 295, 300 , 305 i wreszcie 310, który to podobno (mówię co mi powiedział gość,który próbował na nim jeździć w rc) jest wałkiem tylko na górę..na tych niższych modelach jeździ kilka osób z krakowa.generalnie słyszałem o wielu wpadkach tego pana jesli chodzi o samą obróbkę (zjedzone szklanki,"niedopawane" czopy itp), ale wiele osób jest zadowolonych..