MotoNews.pl
  

(125) Problem z Migającą kontrolką ciśnienia oleju!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdy silnik sie zagrzeje, na wolnych obrotach tli (za świeca, miga) mi sie kontrolka cisnienia oleju. Olej to nowiutki mobil (100 za 5l) nie syntetyk. stan lekko powyżej średniej na skali. Czemu tak sie dzieje??
  
 
Ja mam ten sam problem...mnie sie zaswieca,miga kontrolka od oleju i plynu hamulcowego. A wszystkie te płyny są OK.
  
 
a panewki tez sa ok??
  
 
Auto ma 53000 było ekslatowane przez starsza "bardzo delikatnie" wiec nic nie było robione!! Jak to sprawdzić?
  
 
Rozebrać silnik inaczej panewek raczej inaczej nie sprawdzisz. Zmien moze najpierw czujnik ciśnienia oleju jest on z tego co pamietam z lewej strony blizej chłodnicy w bloku moze poprostu czujnik siadł ale ja i tak bym stawiał na panewki
  
 
na wolnych obrotach w fiatowskim silniku zarzenie sie kontrolki cisn przy oleju 15W40 to najnormalniejsza rzecz pod sloncem
ja mam 20W50 i zarzy sie ale tylko jak fiat bardzo po rajtuzach dostanie


moja rada to: zmien olej na 20W50 albo podnies sobie obroty do ok. 900-1000 oczywiscie mo0wa o wolnych
  
 
Dzieki za odpowiedzi, ale niestety to jest dziwny olej. Jakis Mobil cholernie drogi ale do starych silnikow /(nie syntetyk) a kosztuje jak semi syntetyk . i nie jest opisany, jutro napisze co to za olej, dzieki z odpowiedzi
  
 
Ja również dziękuje, i sorki, że tak podłaczyłem się do tematu...troche martwią mnie te panewki...ale migają razem od oleju i płynu hamulcowego??!!??
  
 
Otóż jesli silnik jest gorący i miga na wolnych obrotach lampka od czujnika oleju to wszystko jest w pozadku!!!.Tak podaje ksązka serwisowa fiata.Jeżeli po dodanu gazu lampka dalej sie świeci to już znak ,ze cosj est nie tak.Tak wiec w twoim przypadku jezdził bym dalej iniczego nei ruszał.Przyznam sie, że ja już jezdze ciagle zapalona czujką oleju od roku a świeci mi sie bez wzgledu na to czy silnik jest zimny czy ciepły!!!.
  
 
Cytat:
2004-06-01 17:33:34, Poramancza pisze:
na wolnych obrotach w fiatowskim silniku zarzenie sie kontrolki cisn przy oleju 15W40 to najnormalniejsza rzecz pod sloncem
ja mam 20W50 i zarzy sie ale tylko jak fiat bardzo po rajtuzach dostanie


moja rada to: zmien olej na 20W50 albo podnies sobie obroty do ok. 900-1000 oczywiscie mo0wa o wolnych


Ja tak samo mam olej 20w50 i nigdy nie zaswieca mi sie kontrolka od oleju..czasem tylko jak na recznym zawracam czy cos..to mrugnie..ale ogolnie to nie swieci..no chyba ze przed odpaleniem hehe pozdroowka
  
 
ja wczoraj kupiłemdrugiego fiata - 90" który pół roku stał..odpaliłem i pojechaem do domu, nic się nie świeciło, nawet porozgrzaniu silnika na wolnych obrotach.. mam ksiązkę serwisową fiata i pomimo usilnych wysiłków nie doczytałem się że mrugająca kontrolka cisnienia oleju to rzecz normalna..
ta kontrolka ma kolor czerwony czyli ostrzegawczy co samo z siebie wyklucza możliwość zapalania się jej bez przyczyny..

polecam na początek lekko pdkrecić wolne obroty, jeśłi to nic nie da to wymienic czyjni ciśnienia oleju, jeśli i to nie pomoże to niestety, panewki na wale albo na wałku rozrządu są wyrobione/uszkodzone
  
 
no , ewentualnie masz wycieki na uszczelkach, np. na uszczelce miski olejowej ale to naprawdę musiałby chyba olej tamtędy sikać..
  
 
Wycieki mam ale malutkie!! a po lekkim dodaniu gazu ta kontrolka gasnie. mi sie wydaje ze oleju mam za malo!!!
  
 
Jeżeli masz silnik fiatowski 115C to jest to NORMALNE, że przy zagrzanym silniku na niskich obrotach zapala się ciśnienie oleju.
Mi ostatnio w polonezowskim się tak działo - zapalało się ciśnienie, najpierw na wolnych, potem na coraz wyższych - jednak z silnika nie dobiegały żadne niepokojące odgłosy. Okazało się, że czujnik oleju powiedział dość - koszt naprawy 5 złotych.
  
 
Ja tak mialem w moim pugu 205 i oczywiscie to byla wina panewek. Ale jezdzilem tak dlugo, glownie w KJSach i silnik sie nie zatarl, cisnienie jest niskie tylko na wolnych gdzie silnik nie jest obciazaony zbytnio, poza tym lampka tylko mruga czyli jakies resztki cisnienia sa. To jedynie sygnal ze silnik zbliza sie do swojej emerytury, natomiast nie znaczy ze nie przejedzie jeszcze 20 kkm albo i wiecej... Mozna ew. pompe nowiutka zalozyc, w DFie to chyba nie droga operacja.
  
 
U mnie jest to samo, na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku pomruguje kontrolka, nic sie w sumie nie dzieje ale niepokoi mnie to i zawsze na swiatlach przgazowuje go co chwila, podkrecanie obrotow pomaga ale ja nie lubie miec 1500 obr/min wogole to z obrotami u mnie jest rozne przez reduktor (ale to juz inna bajka) Dodam ze panewki wymieniane byly we wrzesniu tamtego roku a wal byl oddany do szlifu. Mam lekkie wycieki oleju ale to chyba jak kazdy kant

Pozadrwiam
  
 
nowa pompa olejowa do kanta kosztuje 150 pln... u mnie tez sie zarzy ale wydaje mi sie ze w istrukcji z 72r jest napisane ze na nagrzanym silniku jest to normalne... jak ktos chce to przy okazji dam skana
  
 
tylko u mnie to pewnie od obrotów, bo mam ustawione prawie 0 !! jak podgazuje do 200-300,to jest ok!!
  
 
Cytat:
2004-06-03 08:10:51, Azazel_20 pisze:
tylko u mnie to pewnie od obrotów, bo mam ustawione prawie 0 !! jak podgazuje do 200-300,to jest ok!!


Dokładnie tak jak u mnie! normalnie prawie 0 lekko naciskam gaz i gasnie (ponizej 500)
  
 
Cytat:
2004-06-03 12:01:09, CarvMachine pisze:
Cytat:
2004-06-03 08:10:51, Azazel_20 pisze:
tylko u mnie to pewnie od obrotów, bo mam ustawione prawie 0 !! jak podgazuje do 200-300,to jest ok!!


Dokładnie tak jak u mnie! normalnie prawie 0 lekko naciskam gaz i gasnie (ponizej 500)



I jak tam??poprawiło się coś??
U mnie dalej tak samo...