Wspomaganie w Carinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy w tojce wymienia się płyn od wspomagania kierownicy?
Jeśli tak, to co ile kilometrów lub lat?
Dla mnie osobiście to wspomaganie jest za słabe, przynajmniej na postou. Może tak ma być, różnie to się przedstawia w różnych autach, ale ja lubię jak na postoju jest lekko.
Gdzie jest jakiś zbiornik od płynu wspomagania?
  
 
ja wymieniam co 2 latka sprawdź czy nie ma wycieku z pompy wspom. (oringi lubią pękać)
  
 
Cytat:
2004-06-03 13:35:01, CarinaGTI pisze:
sprawdź czy nie ma wycieku z pompy wspom. (oringi lubią pękać)

e jeszcze spojrzeć.
Nie wiem tylko wciąż gdzie jest zbiornik od wspomagania?
Czy wymiana jest droga i kłopotliwa?
  
 
Cytat:
2004-06-03 13:55:45, pysiak pisze:
Cytat:
2004-06-03 13:35:01, CarinaGTI pisze:
sprawdź czy nie ma wycieku z pompy wspom. (oringi lubią pękać)

e jeszcze spojrzeć.
Nie wiem tylko wciąż gdzie jest zbiornik od wspomagania?
Czy wymiana jest droga i kłopotliwa?


Zbiorniczek do wspomagania jest po lewej strno9ie jak otworzysz maske przy płynie od spryskiwacza( tak u mnie jest) a wymiana nie jest skomplikowana i uciążliwa
  
 
Cytat:
Dla mnie osobiście to wspomaganie jest za słabe, przynajmniej na postou.


Chyba taki jest jego urok W nowych samochodach jest guzik taki często ,że się kręci jednym palcem.Ale ja nie narzekam bo wcześniej jeździłem corsą bez wspomagania W carince i tak jest leciutko.
pozdrawiam...
  
 
Jak wymienić - spuścić cały płyn z układu wspomagania kierownicy w Carinie Proszę o porade
  
 
No właśnie, czy jest coś takiego jak korek spustowy?
  
 
Nie ma korka.

Strzykawa potem zdejmujesz wąż od zbiorniczka uruchamiasz na kilka sek. i masz po płynie.

Zalewasz nowy uruchamiasz dolewasz płynu i po robocie.

Pozdro
  
 
Cytat:
2004-06-03 13:20:32, pysiak pisze:
Czy w tojce wymienia się płyn od wspomagania kierownicy? Jeśli tak, to co ile kilometrów lub lat?


Zgodnie z książką serwisową nie wymaga się okresowej wymiany oleju od wspomagania. Należy sprawdzać jedynie jego poziom co 15tyś km lub co rok.
Rodzaj oleju to: olej przkładniowy ATF Dexron II, ilość 0,8 litra.
Jeżeli masz słabe wspomaganie nalezy sprawdzić ciśnienie oleju . Mierzy się minimalne ciśnienie oleju na biegu jałowym i powinno wynosić: w silniku benzynowym 6,4MPa, w dislu 7,4MPa

[ wiadomość edytowana przez: waldix dnia 2006-03-10 10:00:01 ]
  
 
Nie zgadzam się z tym że się nie zmienia nie zalecają to tak ale moja fajera kręciła się strasznie ciężko dopiero po zmianie płynu na Mobil ATF 220 zaczeła pracować jak należy mimo iż na starym płynie ciśnienie było jak trzeba.

Pozdro.
  
 
u mnie sie zapowietrzył układ wspomagania i odpowietrzam go co jakis czas cieżko sie kierownica kręci ale co odpowietrze to jest lepiej gdybym miła sporo oleju to bym odpowietrzy odrazu cały ale ze mam 1,5 litra to odpowietrzam na raty pózniej czekam az olej sie ustoi i powietrze odparuje z niego i znów odpowietrzam a wszystko przez wymianę pompyz której lało sie jak ze zwariowanej i przez to nie dało sie kręcic kierą w pewnym momencie ale po wymianie pompy dochodzi wszystko do normy , co do wymiany płynu to instrukcja nie przwiduje , ja pewnie tez bym nie wymienił gdyby nie wyciek z pompy a zalałem Elf`em Dextron`em III
  
 
witam wszystkich, mam problem tego typu w carinie e 97 rok chodzi o wspomaganie na postoju działa bez zarzutu natomiast podczas jazdy zaczyna sie blokowac.... np.skrecam kierownicą podczas jazdy jest wszystko ok. ale czasami(coraz czesciej) skecając nagle jakby nie było wspomaganie ale po chwili mija i wszystko ok. za wszelkie wskazówki dziekuje.A moze tak jak kolega pisze jest zapowietrzony układ(jak go odpowietrzyc)
  
 
Już po problemie zrobiłem to w bardzo prosty i tani sposób.opróżniłem stary płyn wyczysiłem cisnieniem wszystkie przewody nalałem nowy płyn i jest jak nówka......
  
 
za długo sie nie nacieszyłem problem powrócił na drugi dzien moze ktos ma inny pomysł ....
  
 
Czesc,
Musze wymienic ten plyn we wspomaganiu.
Mam pytanie pewnie banalne, ale ciezko zchodza te wezyki.
Ktory wezyk mam zdjac, bo sa dwa. Logicznie ten dolny, ale ciezko mi sie tam dostac wiec moze wystarczy zdjac ten z boku?
Czy jak zleje ten plyn to jak wlacze silnik to czy mam krecic kierownica czy nie?
Pozdrawiam.
  
 
Odłacz ten który jest na zacisk a nie na śrubę.
Po uruchomieniu powoli krec kierownicą żeby osiagnać skrajne pozycje i będzie git.

Pozdrawiam