MotoNews.pl
6 [125p]problem z elektryką, wariujące kontrolki i obrotomierz (51652/27)
  

[125p]problem z elektryką, wariujące kontrolki i obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj, po odbiorze auta od lakiernika coś dziwnego mi się stało z elektryką w aucie.
Otóż:
1. obrotomierz pokazuje mniej więcej dwa razy mniej obrotów niż powinien,
2. przy włączeniu kierunkowskazów wskazówka od obrotomierza wariuje - podskakuje, waha się.
3. przy naciśnięciu hamulca wskazówka obrotomierza opada na sam dół.
4. przy włączeniu kierunkowskazów włączają się na maxa różne kontrolki - światła awaryjne, ogrzewanie tylnej szyby i inne takie.
5. nie świecą się światła od hamulców.
Co to może być, masa? Zwarcia jakieś?
  
 
Chm...
Mam podobny problem, ale tylko z obrotomierzem.
Mimo ze silnik kręci się do 5-6tys. to wskazówka pokazuje tylko 1,8- 2tyś. obrotów.
Cała reszta jest ok.
  
 
Po odbiorze Czeczuna Fiata moj Poldek nie chce zawsze zapalac na gazie, co moze byc Moze te lakiernie pobudowali na jakims cmentarzu?
  
 
najprawdopodobniej zwarcie w lampce cofania, tym bardziej, ze jeszcze jej Czeczun nie zalozyl i moze kabelki sie gdzies tam zwierają
  
 
Lakiernik pierdoła zamienił ci pewnie jakieś wtyczki / kostki
  
 
a ja sadze ze to brak masy na zegarach - wtedy wariuja kontrolki
  
 
też możliwe, nie mówię nie
  
 
masa masa i jeszcze raz masa
  
 
Spajk jaki Ty śliczny teraz jesteś .
  
 
no więc tak...
obrotomierz działa już normalnie, hamulce zdiagnozowane - będą działać.
Kibel jest z innymi rzeczami elektrycznymi. Otóż - przy wyłączonej stacyjce mogę włączyć kierunkowskazy.
Jak włączę lewy to mrugają kontrolki od awaryjnych, ogrzewania tylnej szyby i od kierunkowskazów.
Jak włączę pozycyjne to zapalaja mi się kontrolki od ciśnienia oleju i hamulców.
z anomalii to mniej więcej tyle
  
 
Cytat:
2004-06-05 00:45:35, Hubiszon pisze:
Spajk jaki Ty śliczny teraz jesteś .



to siostra jest sliczna, ja tam jej do stop nie dorastam
  
 
ROwniez mam problem....
1.Obrotomierz wskazuje mi o jakies 1-1,5 tys mniej niz powininen

2.Za to wariuje mi wskaznik paliwa sam sobie chodzi ?!?!?...

3.Wycieraczki mozolnie chodza przesmarowalem mechanizm ale dalej to samo. Silniczek pada ??

Pomocy
  
 
Jeśli chodzi o wycieraczki to wymień sobie przewody na grubsze, lub załóż dwa przekażniczki
  
 
Cytat:
2004-06-05 12:25:42, BARRY pisze:
ROwniez mam problem....
1.Obrotomierz wskazuje mi o jakies 1-1,5 tys mniej niz powininen

2.Za to wariuje mi wskaznik paliwa sam sobie chodzi ?!?!?...

3.Wycieraczki mozolnie chodza przesmarowalem mechanizm ale dalej to samo. Silniczek pada ??

Pomocy



1. Nie wiem coto moze być
2. Czujnik poziomu paliwa siada
3. Zgadzam sie z przedmowcą (hubiszonem)
  
 
Cytat:
2004-06-05 12:51:10, Hubiszon pisze:
Jeśli chodzi o wycieraczki to wymień sobie przewody na grubsze, lub załóż dwa przekażniczki


to jest kant z 76 roku czyli normalnych przekaznikow (kostek) nie mam
Da sie to tego podczepic nowy przekaznik ?
i co mam rozumiec przez 2 przekazniki ????

sory ale jestem kompletnie zielony jesli chodzi o elektryke
  
 
To że masz tak zabytkowego kanta w niczym nie przeszkadza żeby założyć sobie przekaźniczki. Nie wiem jakie masz wycieraczki, z dwiema prędkościami czy jedną prędkością. Ale to szczegół.

Odepnij wycieraczki od instalacji i wepnij tam uzwojenie przekaźnika. Zamiast wycieraczek załączać będziesz przekaźnik. A teraz weź ładny przewód 2,5 mm kwadrat i poprowadź od prądnicy przez styki główne przekaźnika na silnik wycieraczek. Ty załączasz przekaźnik, a przekaźnik załącza wycieraczki, proste? Plan się uda jeśli weźmiesz ładne grube przewody (2.5 mm kw) i połączenia będą wykonane możliwie krótko, przekaźnik powinien być umiejscowiony w okolicy silnika wycieraczek pod maską. Jeśli masz silnik z dwiema prędkościami to konieczne będa dwa przekaźniki. Trzeba tylko odnaleźć właściwe kabelki. Chyba muszę napisać artykuł do WW

[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2004-06-05 15:43:16 ]
  
 
Witam
Mam problem z elektryką w Fiacie 125p
Problem polega na tym ze przerywa, normalnie traci obrty do 0 i znowy jedzie i tak na każdym biegu
Kable WN i Świece mają ok 5 tyś km, cewke wsadziłem inną i tak samo.
Panowie Pomocy-Musze jutro do pracy jechać
  
 
zielony kabelek - aparat zaplonowy - modul
  
 
Albo zielony kabelek (wewnatrz aparatu) albo moze nie kontaktowac wtyczka przy module.
  
 
Ja nie mam jescze modułu ale zauważyłem te objawy tylko jak pada deszcz na dworze, wczoraj było ciepło i było wszystko ok.
Teraz wziołem kable do wyszuszenia i kopułke
A może to kondensator w aparacie????