MotoNews.pl
5 Opel record - szukam porady (51948/267)
  

Opel record - szukam porady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mam okazje kupić opla recorda od kumpla. Stan samochodu - IDEALNY

Jest to 86 rocznik, silnik 1,8, automat, szyberdach, wspomaganie kierownicy, centralny zamek. Ma instalacje LPG - holenderską.

Problem jest taki - nie mam żadbych materiałów na temat tego modelu oraz tego silnika.

Pomóżcie - skąd wziąć dane, na co zwrócić uwage przy kupnie?

P.S. Ile KM ma silnik 1,8 opla z tego rocznika (tzn ile powinien mieć książkowo)
  
 
Silnik 1.8N powinien mieć moc 75 KM 135Nm zasilany paliwem o nie mniejszej liczbie oktanowej niż 91
natomiast 1.8S 90 KM 143 Nm zasilany paliwem 98 (zalecane przez producenta)

Z opisu wynika że masz wersję silnikową S która była produkowana od kwietnia '82
  
 
Dzieki wielkie.

A moze jeszcze sie dowiem , na co zwrócic uwage przy kupnie, co sie sypie w tym auomobilku najczęściej.

I wogóle jaka krąży opinia o rekordach w OKP?
  
 
Auto generalnie jak każde w tych rocznikach, sprawdź czy nie gniją kielichy przedniego zawieszenia, podłużnice i czy przypadkiem przednia lub tylna szyba nie wpada doś rodka (często blacha wokół nich jest przegnita) Ogólnie to niezła i bardzo wygodna fura.

Za około godzinę wrzuce tu link do ściągnięcia książki zzipowanej "opel rekord-sam naprawiam" jest ona po polsku więc będziesz miał niezłą lekturę o aucie
  
 
Sam naprawiam reksia ZIP
plik waży 19.2 MB


[ wiadomość edytowana przez: Luz dnia 2004-06-07 14:40:47 ]
  
 
Progi , tylne nadkola , podłoga w okolicach szyn foteli i zobacz czy nie ma dziur z lewej i prawej strony głęboko pod deska rozdzielcza, będzie widać po zaciekach.Silnik mozę być też na wtrysku więc jakieś 100KM.
  
 
Dzieki wielkie za odpowiedzi.
Autko juz obejrzane objeżdżone i zdecydowan - kupuje.

Stan - super.
Do zrobienia - pompa wodna, i palwowa - ale mam juz załatwione za grosze. Blachy super. Przy kielichach faktycznie coś sie zaczyna dziać, ale jeszcze duuuużo wody upłynie zanim faktycznie coś sie zacznie nieciekawie robić.

A właśnie - jak to jest z tymi silnikami.
Doczytałem że są silniki 18 N i 18S.
Mój reksio ma 1,8 na wtrysku i podobno ma 90KM. I faktycznie tak sie to czuje.
Czy to "S" to jest wtrysk a "N" gaźnik? Czy to jeszcze jakoś inaczej?

Luz - WIELKIE dzieki za tego linka. Zaraz go ściągam.

pozdrawiam OKP - mam nadzieje - mój nowy klub.
  
 
Ciesze się niezmiernie że mogłem pomóc

Wersja N jest to silnik gaźnikowy "odprężony" stopień sprężania w komorze cylindra wynosi 8,2
natomiast wersja S jest bardziej "doprężona" -9,2 różni się od eNki w zasadzie jedynie ksztautem tłoków-są płaskie a w eNce są wklęsłe, stąd różnica w stopniu sprężania.
Wersja którą Ty masz jest to przeoczony przezemnie silnik 1.8 E czyli Einspritzung (jednopunktowy wtrysk) zato słusznie przypomniany przez Grześka
Niestety bliższych danych tego silnika nie posiadam (moc, stopień sprężania) moim zdaniem jest to eSka z wtryskiem...ale mogę sie mylić
  
 
Ale sieć jest uboga w wiadomości o reksiach.

Nieważne.

Znalazłem gdzieś info że 1,8 E były wkładane do kadetów i miało toto 115 KM. Zastanawiam sie tylko czy ta moc jest faktyczna, czy to tylko taki prywatny nieudokumentowany opis.
  
 
EEEEEEEE co jest.
Czytam te skany i tam jak byk w tabeli jest pokzane ze w reksiu E, silniki 1,8 były tylko S i N.

To do cholery co ja mam?????

Na 100% jest to wtrysk.

Niewiele rozumiem.
czyzby to było 2,0 e???????????
  
 
Cytat:
To do cholery co ja mam?????

Ladę 2107 produkcji radzieckiej, ale nie przejmuj się to tesh jest dobre auto
  
 
Lada dobre auto est. I prosze mi sie nie śmiać z radzieckiej myśli technicznej!!!!

hehehe

  
 
Cytat:
2004-06-08 08:41:47, raski pisze:
EEEEEEEE co jest.
Czytam te skany i tam jak byk w tabeli jest pokzane ze w reksiu E, silniki 1,8 były tylko S i N.

To do cholery co ja mam?????

Na 100% jest to wtrysk.

Niewiele rozumiem.
czyzby to było 2,0 e???????????


Ta książka niestety nie obejmuje wersji wtryskowej na tym silniku, ale cała reszta jest ta sama, silnik ten był zakładany w ostatnich latach produkcji Reksa i to prawda iż są to te same silniku co w Kadecie ale mocy niestety nie potwierdze-niemam wiarygodnych źródeł. Wtrysk działa tam analogicznie co w silnikach 2.0E i 2.2E
  
 
AAcha, dzieki wielkie, bo coś mi niegrało.



Znalazłem jakąś ruską strone i tam piszą ze 18iE ma 74kW to będzie z tego co sie orientuje 100 KM.

[ wiadomość edytowana przez: raski dnia 2004-06-08 10:35:14 ]
  
 
Cytat:
2004-06-08 09:59:28, Luz pisze:
(...)
Ta książka niestety nie obejmuje wersji wtryskowej na tym silniku,
(...)
są to te same silniku co w Kadecie ale mocy niestety nie potwierdze-niemam wiarygodnych źródeł.(...)



- ja znalazłem takie informacje o silnikach 1.8 w Rekordach
..........poj......lata prod........model...................oznaczenie silnika..............moc
OHC...1796....1985-1986.....Rekord E 1.8i cat..................C18NV................101 KM
OHC...1796....1982-1986.....Rekord E 1.8S......................18S.....................90 KM
OHC...1796....1982-1986.....Rekord E 1.8........................18* (czyli N-ka)....75 KM
OHC...1796....1982-1986.....Rekord E 1.8S EGR (CH/S)....S18S....dla tego (dziwnego silnika nie znalazłem wartości mocy - ale prawdopodobnie będzie nieco niższa niż C18NV)

czy to były takie same jak w Kadettach... no to trzebaby już porównać z typami silników tam stosowanych

Cytat:
(...)ale cała reszta jest ta sama, silnik ten był zakładany w ostatnich latach produkcji Reksa (...)


- "cała reszta taka sama" - skrzynia, osprzęt taki sam??

Cytat:
Wtrysk działa tam analogicznie co w silnikach 2.0E i 2.2E


które 2.0Ei 2.2E masz na myśli - bo chyba nie powiesz że 1.8 OHC pracuje na LE-Jetronic'u ?? (tak jak 2.0E i 2.2E CIH)

oto co znalazłem...
silnik C18NV - LU-Jetronic (Bosch)
silnik 18* - gaźnik 1 B 1
silnik 18S - gaźnik VaraJet II
silnik S18S - Ecotronic (Bosch)

więc chyba jednak nie jest "ananlogicznie jak 2.0E i 2.2E" - no chyba że przez słowo "analogicznie" chcesz powiedzieć że również są "magiczne pudełeczka, urządzenia i jakieś chochliki" które maja za zadanie zapewnić właściwą mieszankę paliwowo-powietrzną oraz pozostałe parametry pracy silnika...

proponuję więc poczytać najpierw nieco więcej jak jedną książkę...

Bart
  
 
  
 

Pare pytań. jeśli można.

1. Ile spala (powinien spalać) gazu silnik 18i (100KM) w rekordzie?
2. Co to są za przewody? - Chodzi mi o przewody elektryki które znajdują sie przy dźwigni zmiany biegów w automacie. Po podniesieniu plasstikowej osłony na tunelu widać chyba 3 przewody, u mnie jeden jest odcięty. Do czego one służą? Czy to jest oświetlenie "cyferek"
3. Czy na konsoli są podświetlane "znaczki" ogrzewania, nawiewu? Bo nie wiem czy mam przepalone żarówki a nie chce mi sie deski bez potrzeby rozbierać.

to by było tyle na razie
pozdrawiam