MotoNews.pl
  

Co to stuka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAJCIE
co tak stuka.
W pzrednim lewym kole coś stuka, wyczuwalne jest to przy wolnej jeździe na asfalcie, ma się wrażenie że to gwóźdź w oponie ale sprawdziłem żadnego gwoździa nie ma a częstotliwość stukania jest taka jakby w oponie były ze dwa gwoździe, pomocy, czy ma to związek z ABSem?
  
 
u mnie jest ok. 1 stuk/obr. i to tylko przy wolnej jeździe na wstecznym . gwoździa ni ma. nie wiem czy to nie tarcza (no ale chyba AŻ TAK to nie bije), bo mam już trochę zwichrowane - czuję drżenie kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości.
  
 
przeguby może. Czy ten stuk to jakby chrupniecie? i jezeli na skreconych kolach przy jezdzie do produ albo tylu to na bank przeguby, tylko nie wiem czemu na asfalcie tylko sie to dzieje???

a jezeli masz wrazenie ze to od nierownosci drogi puka to pewnie laczniki stabilizatora albo sworzen wahacza lub ktoras z tuleji na wahaczu.
  
 
a u ciebie wacek to juz na bank bank przeguby.
  
 
Nie ma co gdybać. Wjedź na podnośnik albo na kanał i sprawdź całe zawieszenie. Sworzeń wachacza, tuleje metalowo-gumowe wachaczy, końcówki drążka, przegub drążka, gumy i łączniki stabilizatora. Może być potrzebna pomoc drugiej osoby i kawałek łyżki warsztatowej. Przeguby najlepiej sprawdzić na kanale, ktoś siedzi w aucie i trzymając hamulec stara się ruszyć, a Ty pod autkiem i słuchasz odgłosów. UWAGA NA RĘCE!!!

Może to być też wina opony. Czy przypadkiem nie miałeś odłączonego ABS-u i nie doprowadzałeś do ostrego hamowania?
Sprawdź też bieżnik opony czy nie ma wybrzuszeń i "kwadratowego" zużycia. Najlepiej to wyczujesz przesuwając rękę po czole bieżnika na całym obwodzie.
  
 
Dzięki za diagnozę i porady
  
 
Napisz jaka jest przyczyna i czy już się uporałeś?
  
 
a ja sugerowalbym sprawdzic oslony wewnetrzne przegubow
nie nie wiem jak w innych ale u mnie jest taki plastik w oslonie ktory ma utrzymywac smar na miesjcu i on potrafi sie skrzywic i przy obracaniu polosia sobie stuka (tak bylo u mnie)
  
 
U mnie jest to samo, częstotliwość stukania zależy od prędkości jazdy. najlepiej słychać to przy 40 km/h. silnik 1.3 auto z 1997r.
Nie wiem czy to wina opony czy może czegoś innego. Ale wydaje mi się że stukanie pojawiło się po wymianie opon na letnie.
Czy to może być łożysko?
Poza tym czasem przy hamowaniu ściąga na lewo.
Jak ktoś miał podobny problem – proszę o pomoc.
  
 
Cytat:
2004-06-15 08:52:55, krrisman pisze:
U mnie jest to samo, częstotliwość stukania zależy od prędkości jazdy. najlepiej słychać to przy 40 km/h. silnik 1.3 auto z 1997r.
Nie wiem czy to wina opony czy może czegoś innego. Ale wydaje mi się że stukanie pojawiło się po wymianie opon na letnie.
Czy to może być łożysko?
Poza tym czasem przy hamowaniu ściąga na lewo.
Jak ktoś miał podobny problem – proszę o pomoc.




a tu to moze tuleje metalowo gumowe w wahaczach
  
 
Cytat:
Nie wiem czy to wina opony czy może czegoś innego. Ale wydaje mi się że stukanie pojawiło się po wymianie opon na letnie.

Poza tym czasem przy hamowaniu ściąga na lewo.
Jak ktoś miał podobny problem – proszę o pomoc.




Sprobuj przerzucic opony tyl na przod i sprawdz. Czasami opona z zewnatrz jest ok, a uszkodzenie jest w srodku (osnowa). Wyczuwa sie wtedy "bicie" ktore z czasem narasta az opona calkiem padnie. Czesto tez autko sciaga przy hamowaniu.
  
 
U mnie też stuka lewy przód. Nawet tak mocno, że wibracje mam na tapicerce i troszke mi plastiki skrzypią.

Przyczyna. Rant na tarczy !
Wymiana tarczy i klocków.
Pozdro
  
 
Dzięki za rady, dziś jadę do warsztatu, może coś tam wymyslą.
jak byście mieli jakieś pomysły to piszcie proszę.
Powiadomie was o efektach dzisiejszej wizyty.