Osłona pod silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie wie może ktoś dlaczego tylko w Polonezach Caro/Atu Plus z silnikiem GLI występuje taka plastikowa osłona miski olejowej a np. w wersji GSI/MPI już nie występuje Jak by ktoś nie wiedział o co chodzi to jest to taka duża osłona plastikowa, która zasłania cały spód silnika od dołu .
  
 
Bo jak robili GSI/MPI to kierowali sie 2 powodami:

1. Plastikowa osłona i tak niewiele daje...
2. Jak jej nie było to auto było lżejsze


I tak jedyna słuszna to osłona z 6mm nierdzewki w ostateczności Alu...
  
 
Ja z ta oslona jezdze tylko w zime azeby silnik mial wyzsza temperature a na wiosne zdejmuje.U ojca w Gsi juz niestety jej nie ma.Ale np wuj kupil nowego Trucka Gli w 2000r i nie ma tejze oslony i ma tylko jeden wentylator a ja mam dwa,dziwne bo to ten sam silnik,ten sam rok produkcji a rozne wersje
  
 
wydaje mi się, że już w 2000 r poszli po rozum do głowy i doszli do wniosku, że wystarczy tylko 1 wentylator
  
 
Cytat:
2004-06-09 22:59:37, -DLUGI- pisze:
wydaje mi się, że już w 2000 r poszli po rozum do głowy i doszli do wniosku, że wystarczy tylko 1 wentylator



I tu sie mylisz, ja mam auto z maja 2000 roku i ma dwa wentylatory na chłodnicy, co serwis tłumaczy tylko tym, ze auta przeznaczane na eksport były wyposażane w dwa wiatraki, a że produkcja szła partiami to po co zmieniać i wyrzucać jeden z nich. Co do osłony miski olejowej, to każdy kto sądzi ze ona nic nie da to jest w błędzie, ona osłania miske przed kamieniami itp, lecącymi pod autem, dużo także daja już same sanki od tej osłony. Wracajac do samej osłony to wykonana jest z dość twardego plastiku, nie wiem czy to zauważyliście, ale ja już kilka razy na krawężniku na tym zawisłem i nadal jest całe.
  
 
To chyba kwestia farta... odkad wbilem sie w kamien tak że wszedł między sanki i wgiął miskę to mam teraz osłone z płyty gr.6mm nierdzewki (fabryczne wyp. dodatkowe )
  
 
Jeżeli ktoś nie posiada żadnej osłony miski olejowej to zapraszam do działu Warto Wiedzieć - autorskie rozwiązanie Admirała klik, klik >>>
  
 
Powiadasz Mebig,ze wersja eksportowa?Hmmm a gdzie eksportowano Poldki w 2000 roku?Do Azerbejdżanu?
Proszę o oświecenie,bo nie wiem
  
 
Witam!
W/g mnie osłona miski olejowej i dodatkowy wentylator na chłodnicy w pierwszych plusach były próbą rozwiązania jak najmniejszym kosztem problemu niestabilności temperatury silnika OHV w różnych warunkach pracy
  
 
ta oslona jest chyba tylko po to by olej nie kapal na ziemie
  
 
Cytat:
2004-06-10 09:56:56, Samael pisze:
ta oslona jest chyba tylko po to by olej nie kapal na ziemie


i tak i nie jak ktos ma maly wyciek tzn. kilka kropli na jakis czas to oslona zda egzamin ale jak bylo w moim przypadku mialem wyciek z pod uszczelki pod glowica jakies 1 l na 1000 km to tyle mi się nazbieralo oleju w tej oslonie (chyba z 2 L jakiegoś szlamu ) i jak brałem ostry zakret to cały olej i woda która tam się znajdowała rozala sie po ulicy więc są plusy i minusy posiadania takiej osłony
  
 
ja gdzies wyczytalem,ze ta oslona jest dla spelnienia normy halasu.A ile w tym prawdy??
  
 
DLUGI, ale moj Atu jest z grudnia 2000 r i ma ta oslone,wiec raczej nie poszli po rozum do glowy.A co do spelniania normy halasu to nie wydaje mi sie,nie zauwazylem roznicy
  
 
Cytat:
2004-06-10 01:46:48, kaovietz pisze:
Powiadasz Mebig,ze wersja eksportowa?Hmmm a gdzie eksportowano Poldki w 2000 roku?Do Azerbejdżanu?
Proszę o oświecenie,bo nie wiem



Tego nie wiem niestety, ale moim zdaniem Daewoo nie znalazło lepszego wytłumaczenia i wali takimi tekstami a to dlatego ze w naszych warunkach nie da dotrwać do takiego momentu aby automatycznie chodziły obydwa wiatraki. Szczerze mówiąc wisi mi to czy są dwa czy jeden, ważne by spełniały swoje zadanie.
A wracajac do osłony to jeździłem kilka dni bez niej i nie zauważyłem żeby głośność auta uległa zmianie wiec raczej nie po to.
  
 
Ale jak opowiadał Kasiunia w kwesti temp silnika ta osłona odgrywa znaczenie
  
 
Cytat:
2004-06-10 11:47:26, GT pisze:
ja gdzies wyczytalem,ze ta oslona jest dla spelnienia normy halasu.A ile w tym prawdy??


Sporo. W/g Morawskiego ta osłona miała pomóc poldkom na spełnienie normy hałasu do 74dB (chyba tyle). Montowana była dosć krótko - w pierwszych plusach GLI. ]
Osłona jest zrobiona z laminatu - dosć grubego. Cechy - silnik sie nie brudzi. Wszystko co wykapie z silnika ląduje w osłonie (chyba ze sie wywierci odpływ), olej nie jest chłodzony - ma wyższą temp pracy. Osłona ma niby 2 wloty, ale są małe. Taksówkarze zdejmowali te osłony masowo.
Mam taką osłonę, obciąłem w niej dół - aby miska była chłodzona, więc zostały z niej tylko boczki - zakrywają przestrzeń między silnikiem a podłużnicami.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-06-11 01:59:32, OLO pisze:
Cytat:
2004-06-10 11:47:26, GT pisze:
ja gdzies wyczytalem,ze ta oslona jest dla spelnienia normy halasu.A ile w tym prawdy??


Sporo. W/g Morawskiego ta osłona miała pomóc poldkom na spełnienie normy hałasu do 74dB (chyba tyle). Montowana była dosć krótko - w pierwszych plusach GLI. ]
Osłona jest zrobiona z laminatu - dosć grubego. Cechy - silnik sie nie brudzi. Wszystko co wykapie z silnika ląduje w osłonie (chyba ze sie wywierci odpływ), olej nie jest chłodzony - ma wyższą temp pracy. Osłona ma niby 2 wloty, ale są małe. Taksówkarze zdejmowali te osłony masowo.
Mam taką osłonę, obciąłem w niej dół - aby miska była chłodzona, więc zostały z niej tylko boczki - zakrywają przestrzeń między silnikiem a podłużnicami.


I olej się chłodzi a silnik jest czysty.
Bardzo dużo aut zachodnich ma takie osłony, lecz tam chodzi bardziej o uspokojenie przepływu powietrza (mniejszy opór powietrza opływającego = mniejsze spalanie).
  
 
ile ta oslona kosztuje?
  
 
Ciężko dostać,mało było polonezów z tą osłoną
  
 
na zeraniu są po ok 30 zł.
Co do aerodynamiki podwozia - to moze być efekt uboczny ale przy plaskiej osłonie, która potem w bezuskokowy sposob przechodzi dalej w płyte podłogową. Ale w przypadku poldka tam jest tyle uskokow ze strach. Sama osłona silnika (ta od GLI) nic istotnego nie wniesie...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."