Opel omega + cisnienie opon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie powinno byc cisnienie w oponach w omedze ?
  
 
To zalezy chyba od opon na ktorych jest napisane maksymalne cisnienie. Ja pompuje okolo 90% tego co jest napisane.
  
 
W B 2,1 (sedan).
  
 
różne ciśnienie i zależy od :
średnicy/profilu/szerokści opony
oma A/oma B
masy - 1 osoba/5osób plus bagaż
różne są ciśnienia dla osi i dla wersji sedan/caravan
i po części od mocy i poj. silnika, bo są takie omegi które mają wyższe ciśnienie na osi przedniej
  
 
Opis jakie powinno byc cisnienie w powinno sie znajdowac na klapce wlewu paliwa no i nie napisales jaka masz Omege A czy B kombi czy sedan no i nie wiem jaki masz motor dla Omegi A w sedanie c20ne,1.8seh i 20se obciazenie 50% przod i tyl 2,2 obciazenie pelne przod 2,5 tyl 2,9 opony std czyli 195/65r15 lub 185/70r14 w kombi przy tych samych silnikach i oponach przod 2,0 tyl 2,2 a przy pelnym obciazeniu przod 2,6 tyl 3,2
  
 
Ja w tej kwestii wole byc praktykiem niz teoretykiem. Pompuje kola bez kalkulatora w lapie Przecie w kosmos te auto nie leci.
  
 
widze ze jestes z Lodzi wiec podjedz na BP na Aleksandrowskiej tam przy kompresorze jest tabelka ile powinno byc w jakim aucie
  
 
no ja kupilem swoja omege w zimie i auto bardzo dziwnie "skakalo"
po drodze i bardzo zawieszenie sie odzywalo.. hmmmm
pojechalem na stacje i patzre a tam... 2,9 w kazdym kole, jedno nawet 3,1 mialo..... Mialem malego Ping Ponga... hehehhehe

pozdrawiam
  
 
ostatnio wyważałem koła u wulkanizatora, napompował koła po 2.1 do każdego, ale coś mi się nie podobało, za bardzo auto drgało i słychać było zawieszenie, pojechałem na stację dignostyczną /znajmą / tam się okazało że każdym kole mam po 2,4 i to dlatego tak koła skakały. Po upuszczeniu w każdym do 1,9 inna jazda, cicho jakoś więc wychodzi na to że spec od kół ma zrypany ciśnieniomierz.
  
 
2,2 atm. w każdym kole ( przód i tył) napompowane AZOTEM, a nie powietrzem.Azot nie nagrzewa sie tak jak powietrze atmosferyczne i w zwiazku z tym ciśnienie może być stałe we wszystkich kółkach. Nadto azot działa jako konserwant gumy od wewnątrz opony, a atko jest znacznie "miększe".Wypróbowałem i mogę polecić pompowanie azotem.Pozdrawiam
  
 
ja w mojej Cali wale po 3.0 atm.bo jak mam mniej to zbiera mi opony bokami a srodek sie zapada.
  
 
Ja kupując omege od Niemca miałem w kołach od 1.7 do 3.6 to była jazda


[ wiadomość edytowana przez: orlen dnia 2004-06-12 20:50:47 ]
  
 
trza się zapytać na stacji czy mają azot
bym spróbować jak Oma później będzie latać
  
 
Cytat:
2004-06-12 20:53:24, omegafan pisze:
trza się zapytać na stacji czy mają azot
bym spróbować jak Oma później będzie latać




bokiem
  
 
Cytat:
2004-06-12 20:53:24, omegafan pisze:
trza się zapytać na stacji czy mają azot
bym spróbować jak Oma później będzie latać



a chemie miałeś (lub geografie) ? kto wie co jest głównym składnikiem atmosfery ?? będą nagrody !
  
 
dobry, wiarygodny cisnieniomierz- najlepiej wlasny. Te w uzytku publicznym maja duza "tolerancje", kontrola cisnienia to dluzsza eksploatacja i prawidlowy kontakt opony z droga. Firmy uzalezniaja tez cisnienie od szybkosci z jakimi jezdzisz.
  
 
Od lat w omedze pompuje po 1.9 w każdym kole.. Nie zauważyłem żeby opony zużywały się nierównomiernie.. Kiedy pompuje według tabelki 2,2 to zawieszenie staje się bardzo głośne a przy ostrym hamowaniu mam wrażenie że samochód pływa..
  
 
Zeby napompowac azotem to zaklada sie takie sitko do kompresora sitko przepuszcza azot a nie przepuszcza dwutlenku wegla i tlenu. Azotu w powietrz jest prawie 80% tak ze szybko pompowanie idzie
  
 
Cytat:
2004-06-14 10:45:51, Tabaluga pisze:
Zeby napompowac azotem to zaklada sie takie sitko do kompresora sitko przepuszcza azot a nie przepuszcza dwutlenku wegla i tlenu. Azotu w powietrz jest prawie 80% tak ze szybko pompowanie idzie


Sitko niepotrzebne!!! Potrzebny zakład wulkanizacyjny,który pompuje koła azotem. W Przemyślu to będzie za jakieś 100 lat

[ wiadomość edytowana przez: dulczas dnia 2004-06-14 12:52:53 ]
  
 
To moja omega raczej nie doczeka tych czasow