MotoNews.pl
  

Opony 5.6-13{fiat 125p klasyk?}

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
znalazlem komplet {5 sztuk} NOWYCH opon debica 5.6-13, sa to tzw."nos" czyli new old stock a po polsku "nowe stare nieuzywane" nigdy nie zakladane opony typu "furmanka" z przed okolo 30 lat o zabawnym biezniku i smiesznej szerokosci, widzialem opony o tym samym biezniku na f-125p z poczatku produkcji na starych zdjeciach,
teraz pytanie do znawcow tematu klasycznych fiatow 125p lub do kogos kto pamieta "tamte" czasy, czy faktycznie pierwsze 125p wychodzily na takich oponach w tym rozmiarze?, rozmiar 5.6-13 wzor bieznika "5 zygzakow" stan opon bardzo dobry gumowe "wloski" i te pe, poprostu nowe,
jesli ktos szuka takich opon{raczej tylko jako komplet "wystawowy" do 100% oryginalnego auta} to jestem w stanie takie zalatwic, ale chce sie upewnic ze takie wlasnie oponki byly faktycznie montowane kiedys na f-125p
mniej wiecej o "takie" gumy mi chodzi:


  
 
Takie oponki jak na mój gust były montowane bo skoro mój ssiad maja fiacika z 72 roku i zaBo|e sie z nie zmieniaB w nim opon ma chyba wBasnie tkaie o jakich móiwsz to raczej TAK. Jak mi sie uda to zrobie fotki tych opon na tym fiacie. Cieniutkie jak od roweru z takim [miesnym bierznikiem
  
 
Witam!
Bart, rozmiar pasuje więc są to prawdopodobnie "łyżwy" od kanta.
Pozdrawiam
  
 
Na 100% są to opony do klasycznego kanta na oryginałach był napis z boku opony NYLON 5,60 R 13 . Odczytałem to ze zdjęcia w ksiązce Naprawa samochodów Polski Fiat 125p E. Kaima Wyd. 4 rok 1978 str. 196 rys. 6.33. Dokładność dla niedowiarków. Pozdro.
  
 
Skoro są takie cienkie to powinny być na nich małe opory toczenia, dobrze myślę?
  
 
Kultowe Klasyczne
  
 
taaa kultowe.... widzac takie opony, ktore nie sa nawet chyba radialne! nabieram wielkiego szacunku do kierowcow z przed 30 i wiecej lat hardcore to slabe slowo..... a moj dziadek swoim 125p zakupionym w 1969 roku jezdzil na jednym takim komplecie 4 lata i 4 zimy...normalnie SZACUNEK

opony beda zapewne do sprzedania ale moj "czlowiek od opon" bedzie dostepny dopiero w przyszla sobote i wtedy tez umieszcze ogloszenie o sprzedazy tychze....a narazie chwalmy dziadow naszych ze na takim syfie jezdzili i sie nie zabili....
  
 
a je sie w ogole pompuje?
  
 
Nie, leje się do nich wodę żeby były sztywniejsze
  
 
Macie rację,opony diagonalne w rozmiarze 5.60S 13 stosowano w pierwszych 125p.Dopiero bodajże w 1974 roku zaczęto stosować opony D-90 "Rekord" (na tych oponkach,jeszcze prototypowych był bity słynny rekord PF125p pod wrocławiem i stąd nazwa opon)
Oczywiście początkowo D-90 jako "nowoczesne opony radialne" były dostępne "za dopłatą" czytaj "dla lepszych klientów" .
Faktycznie jazda na czymś takim to musiałbyć nielada wyczyn,hehe.
A dziś narzekamy na D-124...
  
 
Ja nie narzekam na D 124 . Przejeżdziłem na nich najlepsze lata mojego życia. A i Rekord tez nie był zły.
  
 
ja mam jedną nówke rekorda w piwnicy!
  
 
Cytat:
2004-06-14 09:05:58, Krzemowy pisze:
Nie, leje się do nich wodę żeby były sztywniejsze



zeby nie było: jaja se robie... kiedys mialem taki rowerek. bieznik prawie taki sam... i sie ich nie pompowalo
  
 
Witam!
Kiedyś następne pokolenie będzie się dziwiło jak można było jeździć na Conti Contact i się nie zabić. Kiedyś przy okazji jakiejś imprezy w Niemczech pojechałem do wulkanizatora naprawić koło(opona Barum) i usłyszałem: dlaczego jeździsz na Czeskim g.... skoro macie takie dobre D-124...
Pozdrawiam
  
 
hehe d124 to przeciez good year jakis stary bieznik..... to przeciez nie w 100%polska opona.... a ze dobra to akurat wiem bo tez na takich jezdzilem....
  
 
Cytat:
2004-06-15 00:11:08, Bart128 pisze:
hehe d124 to przeciez good year jakis stary bieznik..... to przeciez nie w 100%polska opona.... a ze dobra to akurat wiem bo tez na takich jezdzilem....


A nie Uniroyal?
  
 
Cytat:
2004-06-14 14:09:51, kaovietz pisze:
Macie rację,opony diagonalne w rozmiarze 5.60S 13 stosowano w pierwszych 125p.



Musze zaoponowac...

Do 125P byly pzreznaczone wylacznie opony 5,60 SR 13.
Bardzo wazne w instrukcji jest owo SR a nie S.

Tak samo pisalo tam o sprezynach, musza byc z niebieskim paskiem (to do fiata 125p), z paskiem zotlym sa do modelu 1300/1500 (pontona).

Ot, taka tam errata ;)))
  
 
KajTan,piszę com wyczytał w książce R.Skwarka "Polski Fiat 125p - budowa,działanie,obsługa"WKŁ 1969
Co do sprężyn to jest tak "sprężyny dzieli się na dwie grupy selekcyjne(...)mające długość większą niż 225mm(...)znaczy się paskiem żółtym,natomiast s.mające długość mniejszą lub równą 225mm znaczy się paskiem zielonym na środkowym zwoju"
"Niezależnie od tego oznaczenia sprężyny użyte do samochodu PF125p muszą mieć naniesiony na zwoju pasek koloru niebieskiego,odróżniający je od sprężyn do innych wersji"
Jak ja lubię polemizować z KajTan-em Pozdrówki przy okazji!
  
 
opony sztuk 5 sa do wziecia, wszystkie cacy,pachna{30 letnia } nowoscia , cena 250 zl.