Skrzynia automat 3.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problema:
dodajac gazu auto rusza lecz zaczyna sie coś podobnego do ślizgania sprzęgła , obroty ida w góre a na koła zero .
wlazłem pod samochód i na małej misce jest spory wyciek,
po wyjęcu bagnetu ze skrzyni jakis stan pokazywał ( nie był suchy)
Mam 190 tys , olej i filtr pewnie stary , jaki olej dolać ? , czy poziom oleju może mieć wpływ na prace skrzyni? ( "S" działa normalnie ) Czy zostało mi tylko ASO???????
Pozdro zdesperowany
  
 
Podbnie ja mialem przy ruszaniu, a ponadto zginela trojka.

Obawiam sie ze dolanie oleju nie pomoze. Ale sprobuj.

Zawsze masz opcje zapasowa: wymiana na MANUAL.
  
 
Cytat:
2004-06-12 18:22:55, DanDan pisze:
Mam problema:
wlazłem pod samochód i na małej misce jest spory wyciek,
po wyjęcu bagnetu ze skrzyni jakis stan pokazywał ( nie był suchy)



Jak sprawdzasz poziom oleju? Silnik na chodzie, skrzynia P itd?

Cytat:
Mam 190 tys , olej i filtr pewnie stary , jaki olej dolać ? , czy poziom oleju może mieć wpływ na prace skrzyni?



190 kkm BEZ wymiany oleju??? To chyba niemożliwe - rekomendowana wymiana co 60kkm (AR25, i AR 35 chyba też).

Cytat:
poziom oleju może mieć wpływ na prace skrzyni?



Kluczowy. Przepracowanie także. Przy wycieku zalecam daleko posuniętą ostrożność i nie wysilanie bestii, zwłaszcza gdy ciepło. Mnie kiedyś taka sytuacja kosztowała wymianę skrzyni pod Wiedniem

Aha, i raczej nie ASO, tylko jakiś fachura od AT.

pozdr,
Robert
  
 
Cytat:
2004-06-12 20:16:43, Kartos pisze:
...Zawsze masz opcje zapasowa: wymiana na MANUAL.


To by było słuszne posunięcie
  
 
Tak może nie na temat, ale na automatach się nie znam i tak nic by sie nie napisało
oglądłem se fotki z profilu SEBY i są bardzo inteeeeereeeeeesujące . taki ładny bad look i to podświetlenie- trza się w to zaopatrzyć.
a'propo to ta krata wlotu powietrza to jest z omy 3000?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-06-13 00:56:47, omegafan pisze:
Tak może nie na temat, ale na automatach się nie znam i tak nic by sie nie napisało
oglądłem se fotki z profilu SEBY i są bardzo inteeeeereeeeeesujące . taki ładny bad look i to podświetlenie- trza się w to zaopatrzyć.
a'propo to ta krata wlotu powietrza to jest z omy 3000?
pozdrawiam


To jest oryginalny grill w chromie,tylko że lekko przeze mnie zmodyfikowany i tryśnięty w kolor
  
 
mam podobny problem. Opel Omega "B" 2.5l automat rusza z trybu 1,2 i 3, ale czasami rusza z "D" (duży niedobór mocy) i rzadziej z "R"(prawie nigdy). Przyczym na "1" ma sporego kopa. Skrzynia mechanicznie jest sprawdzona u fachowca, była całkowicie rozebrana i złożona. Powiedział (owy fachowiec), że to wina braku masy na jakiś siłownikach czy coś w tym rodzaju. Nie wiem gdzie jest komputer od skrzyni biegów, bo chce posprawdzać przewody. Jak wrzucam "R" z "N" albo z "P" to podnoszą sie obroty potem spadają a samochód zostaje jakby poruszony. Główne pytanie więc gdzie znajdują sie przewody od siłowników (czy jak to sie nazywa), i gdzie jest komputer od skrzyni biegów?mastad@wp.pl
  
 
a ja mam skrzynię manuala do 3.0 i tak sobie leży w garażu
  
 

Mam automat , pracuje bez zarzutów. Jak kupiłem auto(120 kkm) to pytałem gościa czy coś wymieniał w skrzyni. On odparł -coś tam mi doleawli.
Pojechałem do ASO, a tam pytają gdzie jeździło auto:
1. TAXI
2.POLICJA
3.STRAŻ POŻARNA
4.RAJDY SAMOCHODOWE
Powiedziałem że nigdzie z powyższych. To powiedzieli żebym pyjechał do nich po 200 kkm.
Pozdr
  
 
Takie rady mnie nie ratują, nie wiem gdzie są przewody od elektrosiłowników. Stwierdzono że gdzieś brakuje masy. Nie mogę znaleźć tych przewodów. Po odłączeniu jednej z kostek samochód nadal ruszał żadnej zmiany, sa tam dziwne mapięcia. Na kostce 4-stykowej były napięcia przy włączonym zapłonie:

( 5V ) (11.9V)
(11.9V) ( 0.5V )
Po włączneniu silnika wszytko podeszło średnio o jeden Volt.
Nie wiem gdzie szukać brakującej masy. Poza tym są 2 "kosze", w których działają sprzęgła, jeden to mechaniczny (załącza się mechanicznie przy ruchu lewarkiem skrzyni biegów. Drugi kosz zawiera sprzęgło załączane sterowane elektronicznie sygnałem z komputera i właśnie tu problem bo nie wiem gdzie szukać tej drugiej wiązki. ******Czy jest tu na forum ktoś kompetentny??????*******mastad@wp.pl
  
 
Cytat:
******Czy jest tu na forum ktoś kompetentny??????*******


no niestety my wszyscy "ze wsi"
  
 
mastad - dziwnie ci się to zachowuje - jak na niekompetentnego wsioka to mi wygląda na źle ustawiony pozycjoner

1,2,3 - ok
D - czasami (jak załapie pozycję, bo jak nie to już N się robi z tego D)
R - prawie nigdy (bo mamy P zamiast R)

Ja bym ustawił na N i nie podnosząc zapadki docisnął do przodu wajchę pozycjonera.... może zacznie jechać do tyłu ... jeżeli tak to wszystko jasne

Regulacja pozycjonera jest przy skrzyni po lewej stronie patrząc do przodu samochodu
  
 
Oooo - dARTi próbuje ratować honor niekompetentnych.

Tylko: czy warto?

Ja tu w pytaniu widzę niedościgłą fachowość (choćby ten wzrost napięcia) i tego poziomu zapewne nie osiągniemy nigdy.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
wiesz Prowo jak to z wsiokami jast - ktoś ci napluje w twarz, a ty się obetrzesz i powiesz, że deszcz pada
  
 

my wieśniaki może jesteśmy niekumate

ALE ZA TO POTRAFIMY POLOWAĆ NA WILKI
  
 
Cytat:
2004-06-15 12:26:47, Cleber pisze:

my wieśniaki może jesteśmy niekumate

ALE ZA TO POTRAFIMY POLOWAĆ NA WILKI



Oh, Yeah!!!



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Siemka.

Ja z kolei zauważyłem dziwną rzecz. Przy ekstremalnym hamowaniu np: 130 - 0 na max. Skrzynia jakby wypina bieg i potem trzeba chwilę odczekać aż bieg zapnie na nowo...

macie jakiś pogląd?

wieśniak z trzylitrowca
  
 
Cytat:
Takie rady mnie nie ratują, nie wiem gdzie są przewody od elektrosiłowników.
Stwierdzono że gdzieś brakuje masy. Nie mogę znaleźć tych przewodów. Po odłączeniu jednej z kostek samochód nadal ruszał żadnej zmiany, sa tam dziwne mapięcia. Na kostce 4-stykowej były napięcia przy włączonym zapłonie:
( 5V ) (11.9V)
(11.9V) ( 0.5V )
Po włączneniu silnika wszytko podeszło średnio o jeden Volt.
Nie wiem gdzie szukać brakującej masy. Poza tym są 2 "kosze", w których działają sprzęgła, jeden to mechaniczny (załącza się mechanicznie przy ruchu lewarkiem skrzyni biegów. Drugi kosz zawiera sprzęgło załączane sterowane elektronicznie sygnałem z komputera i właśnie tu problem bo nie wiem gdzie szukać tej drugiej wiązki.

******Czy jest tu na forum ktoś kompetentny??????*******


Masz kable pod skrzynia, to sa kable zasilajace, sprawdz wtyczki i styki.
W samej skrzyni masz 4 elektrozawory ktore jak sie znasz na tym to po wymontowaniu sprawdzisz jak dzialaja, na sucha tez chodz, a jak nie to daj sobie spokoj, pojedz do fachowca.

Cytat:
******Czy jest tu na forum ktoś kompetentny??????*******


Najlepiej jedz do ASO tam masz "kompetentnych" ludzi.