Turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie i panie zerknijcie na to Turbo polonez
  
 
Cytat:
2004-06-13 14:12:37, bandzior pisze:
Panowie i panie zerknijcie na to Turbo polonez

Widzialem i mialem o tym napisac ale sikos sie mi zapomnialo. A wyglada na solidnie zrobione!!
  
 
Ale nikt nic nie wie co to za poldek i skąd jest
  
 
Cytat:
2004-06-13 14:49:37, bandzior pisze:
Ale nikt nic nie wie co to za poldek i skąd jest

No i jak smiga. Szczegoly: od czego turbo i jak to jest rozwiazane...
  
 
a w takim wypadku beda jakies konkrety ??
  
 
Jak ktoś rozkoduje czyje to cudo napewno nikt z AK
nawet w PTK nie wiedzą czyj

[ wiadomość edytowana przez: bandzior dnia 2004-06-13 18:05:54 ]
  
 
Cytat:
2004-06-13 17:58:51, bandzior pisze:
Jak ktoś rozkoduje czyje to cudo napewno nikt z AK
nawet w PTK nie wiedzą czyj

[ wiadomość edytowana przez: bandzior dnia 2004-06-13 18:05:54 ]

To jest auto CaMaRo z AK i robil to Grabowski
  
 
Cytat:
CAmaRO pisze:

Turbina:KKK 03
Ciśnienie doladowania:0,3 Bara
Ciśnieni paliwa:normalnie 0,9 atmosfery, przy turbo 1,7
Pompa:od wielopunktu
Moc:trochę ponad 100KM (hamownia będzię, ale muszę zrobić jeszcze kilka rzeczy)
Stopień spreżania:7:5
Odprężenie: grubsza uszczelka pod głowicą
Chłodzenie:zamiast inercoolera jest radiator (ta długa rura); będą jeszcze wloty na masce oraz osłony z blachy na elementy silnika żeby zaizolować od ciepła oraz tzw."patent" Grabowskiego żeby schłodzić doładowane powietrze
Wtrysk:udało się na 1 wtryskiwaczu (seryjnym); dodatkowy wtryskiwacz jest zamontowany, ale nie używany
Chłodnica oleju:na razie brak, ale niewykluczone ,że będę musiał założyć
Do tego dochodzi zoptymalizowanie jeszcze kilku elementów i ogólna regulacja.
Wrażenia z jazdy:na razie dla bezpieczeństwa jeżdżę jak emeryt bo cała instalacja nie jest kompletna, ale i tak jest REWELACYJNIE.
P.S.1 Elastyczność jest po prostu świetna.
P.S.2 Odgłosy turbiny, zaworu upustowego oraz stożka też robią wrażenie (na razie jeżdżę bez radia ).
P.S.3 Jak pomyślę, że tak fajnie jeździ mimo tego, że jeszcze nie jest w pełni zoptymalizowany, to aż mi się miło robi na myśl jak to będzie chodziło kiedy wszystko będzię zrobione na tip-top.



Link...
  
 

Dla niego
  
 
Hmmm a ciekawi mnie koszt takiej całej operacji!!
  
 
Mnie też!!!
  
 
Zapewne nie jest aż tak droga jak w innych samochodach wyższej klasy.Jak brat zobaczy to wreszcie uwieży że do 1,6 GLI da rade turbo założyć, skubany nie chiał wieżyć twierdził że turbo rozwali silnik, ale on to chyba myślał o doładowaniu 1 bara
  
 
Cytat:
2004-06-14 19:56:23, MAMUTH pisze:
Zapewne nie jest aż tak droga jak w innych samochodach wyższej klasy.Jak brat zobaczy to wreszcie uwieży że do 1,6 GLI da rade turbo założyć, skubany nie chiał wieżyć twierdził że turbo rozwali silnik, ale on to chyba myślał o doładowaniu 1 bara

Tu wlasnie chyba ze wzgledu na koszta nie ma intercoolera. Trzeba troche odczekac i zobaczyc jak bedzie z trwaloscia silnika.
  
 
Z trfałośią nie powinny być problemy jak będzie używane z głową a nie im bliżej podłogi tym lepiej ja myśle że mocno żywotność nie spadnie.Wkońcu chyba kiedyś wychodziły na standardzie turbiny w poldkach i tak starsznie nioe było.
  
 
Cytat:
2004-06-14 20:16:31, MAMUTH pisze:
Z trfałośią nie powinny być problemy jak będzie używane z głową a nie im bliżej podłogi tym lepiej ja myśle że mocno żywotność nie spadnie.Wkońcu chyba kiedyś wychodziły na standardzie turbiny w poldkach i tak starsznie nioe było.



No nie było.... 1500km szło zrobić między "generalkami"
  
 
No jesli chodzi o trwalosc to chyba nie powinno sie zmienic jest to robione jednak przez jakas w miare renomowalna firme wiec wiadomo a jak z silnikami od poldka kazdy wie jak to jest jeden przejedzie 300tys bez remontu a inny tylko 100
  
 
To zalezy w ajkim stanie byl silnik przed zalozeniem (domniemam ze w dobrym) no i teraz trzeba bedzie o niego dbac jeszcze bardziej.
  
 
Ale moment musi mieć jeb......... eh jak ja bym takie cudo chciał!!!!
  
 
a ja wychodze z założenia że jak już coś zmieniać to w odpowiednim silniku więc pewnie bym go wymienił... chociaż nie powiem ciekawi mnie jakby to na gaźniku biegało
  
 
Kiedys OBR FSO zrobił turbo do silnika AA 1500 gaźnik były dwie wersje dla auta (turystyczno - wyczynowego czyli seria Poldek ) i rajdowego (A grupa) co dawała koło 180 KM