CARINA E - CZY MA KONTROLKĘ OD PASKA ROZRZĄDU

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z góry przepraszam jeśli ten temat był już poruszany,ale bardzo mi zależy na tej informacji. A mianowicie. Czy w toyocie carinie e jest kontrolka,która się zapala gdy trzeba wymienić pasek rozrządu? A może są jakieś inne kontrolki,które informują np. o wymianie klocków itp. Właśnie nabyłem taką toyotę i ma najechane 85 tyś. i nie wiem,czy mam wymieniać od razu pasek,czy czekać aż zapali się kontrolka od wymiany (jeśli taka jest), czy wymieniać przy 100 tyś. tak jak wyczytałem w jednym z postów. Moja tojcia jest z 96 r. z silnikiem 1.6 16v 4a-fe. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  
 
nie ma kontrolki. wymień pasek od razu i nie czekaj. powinieneś wymienć też wszystkie płyny. nie wiadomo co poprzedni właściciel robił z autem
  
 
W carinkach takich "cudów" nie ma ... ale i tak autko jest zaje ... Szerokiej drogi i kauczukowych drzew ... Pozdro...
  
 
jest kontrolka od klocków i jest kontrolka od poziomu oleju w misce .
Jak na bagnecie jest minimum to ta druga zaczyna sobie pomrugiwać tudzież zapalać się na chwilke .
A pasek na wszelki wypadek wymień niezwłocznie .
pozdrawiam...




[ wiadomość edytowana przez: stoned_crazy dnia 2004-06-15 20:33:28 ]
  
 
odnośnie paseczka ni ma, wymień odf razu i będziesz miał spokojny sen
u mnie piszczy jak są prawie już starte klocki, otwarty szyberdaszek
kontrolka niskiego poziomu oleju, kontrolka ciśnienia itp.
  
 
Cytat:
2004-06-15 20:30:18, stoned_crazy pisze:
jest kontrolka od klocków i jest kontrolka od poziomu oleju w misce .
Jak na bagnecie jest minimum to ta druga zaczyna sobie pomrugiwać tudzież zapalać się na chwilke .



Zdaje sie ze tu nie chodzi o kontrolke zuzytych klockow tylko niskiego poziomu plynu hamulcowego.
A kontrolka poziomu oleju nie we wszystkich modelach jest podlaczona.
  
 
Cytat:
2004-06-15 20:35:14, CarinaGTI pisze:
odnośnie paseczka ni ma, wymień odf razu i będziesz miał spokojny sen
u mnie piszczy jak są prawie już starte klocki, otwarty szyberdaszek
kontrolka niskiego poziomu oleju, kontrolka ciśnienia itp.


Masz kontrolke od zuzytych klocków???
  
 
Cytat:
2004-06-15 22:27:54, serwisSJ pisze:
Cytat:
2004-06-15 20:35:14, CarinaGTI pisze:
odnośnie paseczka ni ma, wymień odf razu i będziesz miał spokojny sen
u mnie piszczy jak są prawie już starte klocki, otwarty szyberdaszek
kontrolka niskiego poziomu oleju, kontrolka ciśnienia itp.


Masz kontrolke od zuzytych klocków???


napisałem że piszczy jakiś świerszczyk- a kontrolki naturalnie, że ni ma
  
 
HI
Proponuję wymiane paska, rolki i napinacza.
Robota jedna ale spoko na dłuższy czas, po co za dwa lub trzy mieszki rozbierać i wyminiac rolkę lub napinacz dwa razy płacisz za jedną robotę tyle że inwestycja większa, ale takie są autka.
Jeśli chcesz orintacyjne ceny to polecam. www.sowcar.com.pl zakładka sklep, a potem na japońskie, wybor cześci, autka i silniczka .

Pozdro
  
 
Natychmiast wymieniaj pasek rozrządu jak i pozostałe paski oraz plyny eksploatacyjne, wtedy "wiesz co masz"Chyba że masz udokumentowane dane odnośnie ostatnich wymian w/w elementów to możesz kontynuować wymianę pomiędzy zalecanymi instrukcyjnie przebiegami.
  
 
Cytat:
Masz kontrolke od zuzytych klocków???


Mam jak nic
2x się zaczeła zapalać i klocki były zawsze do wymiany
Nawet za pierwszym razem myślałem ,że to sie ręczny popsuł jako nie obyty z nowo wtedy nabytym samochodem
No chyba że to przypadkowa zbierzność i akurat płyn też sie kończył ale coś nie wydaje mnie sie to prawdapodobne.Gość z serwisu też powiedział że to od tego a żadnego płynu nie dolewał
  
 
Cytat:
2004-06-15 23:22:53, stoned_crazy pisze:
Cytat:
Masz kontrolke od zuzytych klocków???


Mam jak nic
2x się zaczeła zapalać i klocki były zawsze do wymiany
Nawet za pierwszym razem myślałem ,że to sie ręczny popsuł jako nie obyty z nowo wtedy nabytym samochodem
No chyba że to przypadkowa zbierzność i akurat płyn też sie kończył ale coś nie wydaje mnie sie to prawdapodobne.Gość z serwisu też powiedział że to od tego a żadnego płynu nie dolewał



Bo to jest tak: nie ma zadnej kontrolki zuzytych klocków tylko w momencie gdy masz mało klocka, ubywa płynu w zbiorniczu, zaswieca sie powoli kontrolka ostrzegawcza płynu lub innych usterek w ukł. hamulcowym! A mechanik nie dolewał płynu bo gdy cofnął cylinderki to stary płyn wrócił do zbiorniczka. Innej teorii na ten temat brak.
  
 
Cytat:
Bo to jest tak: nie ma zadnej kontrolki zuzytych klocków tylko w momencie gdy masz mało klocka, ubywa płynu w zbiorniczu, zaswieca sie powoli kontrolka ostrzegawcza płynu lub innych usterek w ukł. hamulcowym! A mechanik nie dolewał płynu bo gdy cofnął cylinderki to stary płyn wrócił do zbiorniczka. Innej teorii na ten temat brak.


No to wszystko jasne
A zawsze sie ta kontrolka zapala jak sie klocki kończą?
Bo jeśli tak to oznacza ,że ma w takim razie ukryte zastosowanie
No chyba ,że jej zaświecenie oznacza ,że właśnie zarzynam swój układ hamulcowy ogólnie ...


[ wiadomość edytowana przez: stoned_crazy dnia 2004-06-15 23:51:22 ]
  
 
Cytat:
2004-06-15 23:50:35, stoned_crazy pisze:
Cytat:
Bo to jest tak: nie ma zadnej kontrolki zuzytych klocków tylko w momencie gdy masz mało klocka, ubywa płynu w zbiorniczu, zaswieca sie powoli kontrolka ostrzegawcza płynu lub innych usterek w ukł. hamulcowym! A mechanik nie dolewał płynu bo gdy cofnął cylinderki to stary płyn wrócił do zbiorniczka. Innej teorii na ten temat brak.


No to wszystko jasne
A zawsze sie ta kontrolka zapala jak sie klocki kończą?
Bo jeśli tak to oznacza ,że ma w takim razie ukryte zastosowanie
No chyba ,że jej zaświecenie oznacza ,że właśnie zarzynam swój układ hamulcowy ogólnie ...


[ wiadomość edytowana przez: stoned_crazy dnia 2004-06-15 23:51:22 ]


Nie zawsze, to akurat jest zbieg okoliczności. Wystarczy ze zobaczysz ze jest mało płynu, dolejesz go, a klocki lub szczeki sie kończą i nigdy kontrolka sie nie zaswieci. A z innych jej zastosowań - informuje np. o braku podcisnienia w układzie serwo
  
 
Dobrze mówi, polać Mu...!
  
 
zgadzam sie to nie jest kontrolka stanu hamulców gdyż gdyby tak było to hamulce musiałyby miec jakies czujniki np rozstaw szczek i tak dalej albo klocki jakies czujniki to jest kontrolka ilosci plynu hamulcowego za to nie wiem dokłądnie co znaczy żółta i czerwona kontrolka oleju czy to chodzi o poziom i na ile im wierzyć
  
 
Cytat:
2004-06-16 10:22:16, bisua pisze:
zgadzam sie to nie jest kontrolka stanu hamulców gdyż gdyby tak było to hamulce musiałyby miec jakies czujniki np rozstaw szczek i tak dalej albo klocki jakies czujniki


- nie wiem, do jakiego to auta, ale ostatni widziałem klocki z małym mosiężnym grzybkiem w głębi nacięcia - w miarę zużywania klocka - grzybek zbvliża się do tarczy, z drugiej strony ma kabelek idący do złączki przy zaciskach, jak się grzybek styka z tarczą - zamyka obwód, zapala się kontrolka.
  
 
Cytat:
zgadzam sie to nie jest kontrolka stanu hamulców gdyż gdyby tak było to hamulce musiałyby miec jakies czujniki np rozstaw szczek i tak dalej albo klocki jakies czujniki to jest kontrolka ilosci plynu hamulcowego


Jak napisał Kwieczor są takie klocki z czujnikami.Też takie widziałem .
Mój stary takie ma i stąd myślałem,gdy szumiało oraz mrugało ,że to od tego
Cytat:
za to nie wiem dokłądnie co znaczy żółta i czerwona kontrolka oleju czy to chodzi o poziom i na ile im wierzyć


Żółta od poziomu oleju w misce a czerwona od ciśnienia.
Jak sie żółta zapala to znaczy że trzba będzie oleju dolać a jak czerwona -natychmiast sie zatrzymać i wyłączyć silnik
pozdrawiam...
  
 
Trochę mi się w głowie pomieszało od rad,które i tak sprowadzają się do tego,żeby jednak wymienić pasek rozrządu niezwłocznie. Dzięki za wszystkie rady i do zobaczyska na spocie (może w okolicach Gorzowa lub przynajmniej w woj. Lubuskim) A mało nas w tym regionie ,oj mało. Pozdrawiam