MotoNews.pl
4 [Zbiornik wyrównawczy] - różne problemy (53089/27)
  

[Zbiornik wyrównawczy] - różne problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie
chodzi o zbiornik przelewowy ukł. chłodzenia z poloneza plus
taki kanciasty z korkiem cisnieniowym.....jakie trzyma cisnienie?
  
 
zadne
  
 
Sądze ze podobnej wartości jak stary korek. Około 0.08-0.1 MPa

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-06-17 15:20:33, SPAjK pisze:
zadne



nie no wydawalo mi sie ze cos jednak trzyma...
bo to nie jest zbiornik wyrownawczy tylko przelewowy

poprawcie mnie jesli sie myle
  
 
Witam,
mam stożkowy filtr powietrza, chce zobaczyć jaki będzie efekt po jego założeniu, czy wogóle będzie efekt, mam teraz pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego, bo w jego miejscu filtr miałby najlepsze miejsce, bo miejsca pod maską nie zawiele, a te jest najlepsze ze względu na to że blisko nie ma zródeł ciepła (kolektor wydechowy itp.) teraz pomóżcie mi, co zrobić ze zbiorniczkiem? musze zastąpić go mniejszy, teraz od czego ewentualnie może mi podpasować, gdzie go umieścić ( co myślicie na lewym nadkolu?) czy zbioniczek wyrównawczy musi być na tym poziomie na którym jest seryjnie? macie jakies inne pomysły?




[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-08 19:05:51 ]
[ powód edycji: Zmieniałem tytuł ]
  
 
Zrób jak w Polonezach i zbiorniczek z Pn-a oczywiscie.
  
 
a zbiorniczek w Polonezach był mniejszy i umieszczony z prawej strony na nadkolu? czyli wysokość nie gra roli?
  
 
Witam. Ja mam zamontowany zbiorniczek od poloneza ale to tylko chwilowe póki nie znajde lepszego miejsca bo teraz płyn może tylko odpływac z chłodnicy ale już do niej nie wraca. Narazie śmiga i jest miejsce na stożek

Pozdrawiamzbiornik
  
 
tylko ze w polonezie ten zbiornik jest zbiornikiem z układu cisnieniowego. oj nie wiem czy to bedzie działać...
  
 
Cytat:
2005-10-06 18:26:11, SPAjK pisze:
tylko ze w polonezie ten zbiornik jest zbiornikiem z układu cisnieniowego. oj nie wiem czy to bedzie działać...


Moj Poldek ma stary uklad chlodzenia i nowszy zbiorniczek za aku. Cisnienie nadal jest regulowane korkiem na chlodnicy. Jezdze juz tak ponad rok i jest ok
  
 
Witam. Wiem że temat zbiorniczka wyrównawczego był wielokrotnie wałkowany ale nie znalazłem tam objawów takich jak u mnie. Plus 1,6 2000r. po wymianie uszczelki pod głowicą zauważyłem znaczne wahania poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym (przed naprawą też ale mniej). Wygląda to tak że przy zimnym silniku praktycznie poziom zerowy a na ciepłym wraca do stałego poziomu. Wiem bo zaznaczyłem markerem. Jeszcze wcześniej po odkręceniu korka płyn cofał się do zbiorniczka ale wymieniłem korek i ten objaw ustąpił.
Wiem że rozszerzalność temperaturowa to rzecz normalna ale aż takie wahania? Czy ma na to wpływ fakt że płyn jest świeżutki a stary stracił swe właściwości i nie robił takich numerów? Silnik normalnie się rozgrzewa, nie przybywa/ubywa oleju, ma siłe. Czy objawy które u mnie występują to coś niepokojącego czy normalne prawa fizyki?
  
 
Mam podobny problem mój Poldas to 1.5 SLE '87. Po wymianie płynu na jesieni zauważyłem że ubywa go lecz zatrzymuje sie na minimum w zbiorniczku ale co dziwi mnie to fakt że gdy doleje płynu on znów znika ale nigdy nie schodzi poniżej min. Samochód chodzi dobrze grzeje sie odpowiednio nie przegrzewa sie nawet na postoju (zakryty gril) powiedziałbym że po wymianie z borygo na petrygo wręcz trudno włączyć wiatrak. A no i jeszcze jedno pod korkiem oleju mam taką maź jak musztarda to coś poważniejszego bo słyszałem że jest to normalne zjawisko choć nidgy sie z tym osobiście nie zetknąłem.
Moje pytania:
1. Co z płynem? (czyżby amba fatima było i nima)
2. Ta musztarda sprawa poważna czy nie?

Dzięki za odpowiedzi.
Jestm nowy wiec prosze o odrobinę wyrozumiałości jeśli tekst jest zawiły.
  
 
u mnie tez tak w fiacie jest. że zimny zbiornik prawie pusty a gorący zbiornik w 1/3 wypelniony... Tak tak płyn chłodzący ma tak dużą gestość że jego rozszerzalność temperaturowa chyba tak wzrasta...

patrz termometr alkoholowy
  
 
we wziuucie bywalo podobnie i nigdy sie nie martwilem, ale Ty masz plusa i uklad cisnieniowy

a kolega problemy z ogrzewaniem ma jakies? układ odpowietrzony?
  
 
Ciecze nie mają aż takiej rozszerzalności cieplnej. Aczkolwiek takie wahania płynu są normalne.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dziękuję Olo. Jestem pewnie tylko przewrażliwiony.
  
 
witam!
podłączę się tutaj z moim problemem.
wczoraj jadąc moim fiatem z silnikiem 1600 gle z poloneza caro zauważyłem ze wycieka woda. zagldam pod maske a tam leje sie z pompy wodnej, mysle sobie znowu awaria. wylaczylem silnik obserwujac przez szybe silnik a tu nagle zaczela woda chlapac przez otworki w korku od zbiorniczka wyrównawczego. otwieram korek a zbiornik pelny wody, ostroznie otwieram korek od chlodnicy a tam brakuje wody?
poratujcie o co chodzi??
z góry wielkoie dzieki!
  
 
jezeli nie stalo ci sie to nagle to powodem moze byc zakamieniala chlodnica.ale bardziej wyglada to na uszczelke pod glowica.na wszelki wypadek trzeba sprawdzic pompe wody cxzy tloczy.
  
 
uszczelke pod głowicą zmienialem jakis miesiac temu. Wczoraj przelalem spowrotem plyn ze zbiorniczka do chlodnicy, a dzisiaj zrobilem tym autem ponad 200 km jadac dlugo po autostradzie potem troche w korkach wroclawskich i wszystko jest ok, temp. plynu w normie, wskaznik stoi pionowo i ani drgnie. Dzisiaj na wszelki wypadek kupiłem nowy termostat. Acha, moze to tez bedzie pomocne, mam 3 letnia instalacje lpg, no i jak zagladalem do zbiorniczka wyrownawczego zadnych babelkow nie widzialem a na korku wlewu oleju nie ma zadnej musztardy.
Co to wiec moze być?
  
 
a czy aby masz odpowiedni poziom plynu? czy nie jest za wysoki?bo jak bedziesz mial caly zbiorniczek plynu to gdy wzrasta temperatura to bedzie rosla objetosc.i wtedy nadmiar bedzie wydobywal sie korkiem.ale moze byc to wadliwy termostat.pojezdzij i zobacz.