Wskaznik temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie
Niemoge znalesc zadnego posta na ten temat, wiec zaczynam nowy, chodzi mi o to w jakiej pozycji jest wskazowka od temperatury plynu chladzacego podczas zalaczenia sie wentylatora. Nic nie przestawilem, tylko dzis mi sie pierwszy raz zalaczyl wentylator ale nie zauwarzylem aby wskazowka podeszla wyzej. U mnie w Accenie jest tak ze na wskazniku sa takie dwie kropeczki i wlasnie miedzy tymi kropkami zatrzymuje sie wskzaowka i nie podchodzi wyzej, dlatego dzis zadziwilo mnie to ze wskazowka nie podesza wyzej a wentylator sie zalaczyl.Zaczynam myslec o wymianie calej trablicy rodzielczej
Pozdrawiam
  
 
Pierwszy raz? To moze dopiero zaczal dzialac poprawnie
U mnie wentylatorek dziala na rozgrzanym juz silniku, wskazowka mniej wiecej w polowie.nigdy wyzej nie podchodzi.raczej zawsze w tym samym polozeniu. Naprawde nigdy po dluzszej jezdzie np. na swiatlach czy na postoju nie slyszales go?
  
 
W moim accencie nie ma roznicy co do wskazania wskazowki a do zalaczenia sie wentylatora, te typy chyba wskazuja tylko chwile jak jest zimny, potem cieply, a na koniec przegrzany (to mi sie na szczescie nie zdarzylo ), wiec raczej chyba nie masz potrzeby wymieniac deski rozdzielczej
A dla ciekawostki powiem ze jak bylem nim w Chorwacji to bylo tak goraco, ze po uruchomieniu silnika po 5 min wlaczyl sie wentylator (autko bylo zimne jak je zapalalem ) a furki nie ruszalem z miejsca.
  
 
No dzis pierwszy raz sie wlaczyl od kiedy go mam czyli od wrzesnia tamtego roku, nie bylo juz wtedy takich upalow jak sa teraz pzrez ostatnie dwa dni tak wiec chyba dobzre zareagowal, dodam ze byl cieply i chodzil na wolbych obrotach jakies 2 do 3 minut, ale wlasnie nie zauwazrylem ruchu wskazowki.Pzreparszam jesli zasmiecam forum pierdolami, ale che wiedziec jakbym mial z kims rozmawiac np: w ASO. Dzieki za info.
Pozdrawiam
  
 
u mnie w Ponym załancza się dopiero jak znajdzie się na wysokości 3/4 wskaźnika
  
 
u mnie nie idzie wyżej niż za połowę a się włącza regularnie. moim zdaniem prędzej oszukuje czujnik niż zegar.
  
 
Masz racje Zabel, dzis bylem w salonie hyudaia i powiedzieli mi to samo, ze wlasie jest jakis bimetal w czujniku i on mogs sie uszkodzic. Wyslali mnie do jakiegos specjalistycznego warsztatu, ale niestety dzis juz tam nie dojechalem i najprawdopodobniej dojade tam dopiero po egzaminach, tak ze wtedy sie odezwe.Dzieki wielkie za wszsytkie informacje.
Pozdrawiam
  
 
u mnie cały czas na połowie zakresu a wentylator włącza się bo słychać....mam tylko jedna watpliwośc....czy z tego czujnika do wskazań temperatury nie jest pobierany sygnał sterujacy do gaźnika...

ponego mam dopiero 5 dni i nie pasuje mi zużycie paliwa...dla mnie za wysokie...bo nalalem do gwinta i zrobiłem 200km a wskazówka opadła na 1 kreske ponizej max...a powinienem zrobić ile? 300? 400? w miescie oczywiście...

a ma ktos schemat elektryki do ponego?

acha jeszcze na wolnych obrotach po nagrzaniu obroty pływaja od 1000 do 1200 czyli do pierwszej kreski no troche ponad ...i to mi sie nie podoba...

a ile ma byc na wolnych? mechanik powiedział mi że chyba 1000 i tak zostawił...pewnie sie nie znał...tak jak ja...

a koń tylko wiecej siana i owsa zje... pzdr
------dodano 27.06
Pony z roku 92 silnik G4DJN z układem FBC czyli 12 zaworów.
Udało mi sie kupić książkę o tym ponym ale nie jest zbyt jasno opisane albo ja nie znalazłem jeszcze.
Ze znalezionych wiadomości wynika że ssanie jest automatyczne i uruchamia sie elektrycznie. Czyli pomiar temperatury musi być pobierany z jakiegoś czujnika.
A na temperaturę ma 2 czujniki:
do wyłącznika wentylatora - ten odpada
pomiaru temperatuty - ten by sie nadawał bo może dawać sygnał do wskaźnika i dalej jeszcze...
ale to tylko moje przemyślenia bez schematu nie da rady dość gdzie i co...jak problem rozwiążę albo coś wiecej bede wiedział dam znać...
------
wymieniłem czujnik temperatury na nowy i dalej to samo ...
pojade chyba do serwisu i zobaczymy... zawołali 150zyli za diagnostyke gaźnika ale lepiej dać niż ma palić 12l albo wiecej...i bedę tego pewien że gaźnik jest ok...
------
zrobiłem wszystkie regulacje z gaźnikiem, z zaworami etc czyli w servisie zrobili pelną regulację i zobaczymy jak konik bedzie biegał...i ile owsa zje...dam znać...pzdr
-----
nalałem znowu do gwinta i na 1 kresce poniżej max mam zrobione 250km cały czas po mieście...oczywiście po regulacjach w serwisie...chyba jest dobrze...zobaczymy....pzdr

[ wiadomość edytowana przez: fufu dnia 2004-06-27 07:32:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: fufu dnia 2004-06-28 14:12:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: fufu dnia 2004-06-29 15:50:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: fufu dnia 2004-07-02 18:08:38 ]
  
 
Na wskaźnik nie patrz. Lepiej dotankuj do pełna i przelicz. Obroty powinny byc w granicach 850 obr/min.
Jaka wersja tego poniaczka, ze ma sygnał sterujacy do gąźnika ?
  
 
no w większości sami sobie odpowiedzieliście

czujnik w chłodnicy odpowiada za zał wentylatora i jeśłi od września go nie słyszałeś to bym się zastanowił jednak nad tym czujnikiem albo całym obwodem.

Zeby sprawdzic wpływ czujnika tem silnika na ssanie i wskaźnik temp wystarczy go odpiąc - popatzr na wskaźnik wtedy i zobacz jak odpala na zimnym i na ciepłym jeśłi na ciepłym pójdzie w wysokie obroty to znaczy ze raczej reszta układu działa dobrze.

Falowanie na wolnych obrotach i niestabilności róxne to w wielu przypadkach - brudna przepustnica i obwód silnika krokowego. Praktycznie w każdym aucie w okolicach 100k warto zdjąć przepustnice i umyć wszystko w benzynie - sam robiłem to w 3 autach i za każdym razem było tam sporo syfu i była poprawa po zabiegu.

Dodatkowo warto sie przyjżeć jak działa zawór PCV (czy działa) i na próbe przedłużyć rurke idąca do kolektora dolotowego i wstawić tam jakiś mały filtr od benzyny -nawet z malucha- przejechać z 500km i zobaczyc ile oleju się na tym filtrze zatrzymuje...u mnie sporo. Po czyszczeniu przepustnicy i ząłożeniu filterka spora poprawa kultury pracy.
  
 
brawo arturo!
  
 
U mnie dzis pierwszy raz zalaczyl sie wentylator i ma to miejsce dokladnie w 2/3 wysokosci wskaznika tak jak Speed pisal. Wlacza sie i chodzi mniej wiecej do momentu az temperatura spadnie do polowy.