Fotki z montażu centralnego zamka by Miro

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


























  
 
alez dziwny ten mechanizm
  
 
Dodam tylko że blachy do mocowania siłowników zrobione są metodą prób i błędów. Małe blaszki (ostatnia fotka) to odzysk, lepiej poszukać u zaprzyjaźnionych elektryków montujących zamki.
Same siłowniki to standardowy (cztero-drzwiowy) zestaw uniwersalny z centralką i dwoma masterami (cena 75 zł.)
Czas montażu dla jednej osoby to kilka dobrych godzin, lepiej mieć pomocnika do demontażu boczków


  
 
Jaki uciąg mają zastosowane zamki??
  
 
3,5 kg pociągną .. ??
  
 
Cytat:
2005-03-08 09:59:15, dyras pisze:
3,5 kg pociągną .. ??


Latem na bank gorzej zima jak wszystko zacznie zamarzac...
Lepiej od razu zalozyc cos mocniejszego - pamietaj, ze w Fordach silownik musi uciagnac cala klamke
  
 
mam pytanko co to jest i po co?
  
 
No wlasnie przez to poruszanie klamka najwiekszy problem w essim : )
  
 
Cytat:
mam pytanko co to jest i po


Jest to obudowa zamka, normalnie powinna zakrywac caly mechanizm, jak widac jest po malej modernizacji ,jakos silownik musi byc umieszczony : )
  
 
Ja tylko nie rozumiem jednego i zaraz postaram się wytłumaczyć czego...

Zamek w fordzie (cały) jest sterowany jedna linką więc linka może być w trzech pozycjach:
1. Zamek zamknięty (klamka wciśnięta)
2. Zamek otwarty (klamka w pozycji "normalnej")
3. Zwolnienie blokady-otwarcie drzwi (klamka pociągnięta)

Siłownik natomiast posiada tylko 2 pozycje
1. Zamek zamknięty (siłownik "wciągnięty")
2. Zamek otwarty (siłownik "wyciągnięty")


Czy jeśli podączymy w powyższy sposób ten zamek to przypadkiem przy pociągnieciu klamki do otwarcia nie rozwalimy ("rozciągniemy") siłownika??

Jeśli się myle to dajcie znać...

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Ja tylko nie rozumiem jednego i zaraz postaram się wytłumaczyć czego...

Zamek w fordzie (cały) jest sterowany jedna linką więc linka może być w trzech pozycjach:
1. Zamek zamknięty (klamka wciśnięta)
2. Zamek otwarty (klamka w pozycji "normalnej")
3. Zwolnienie blokady-otwarcie drzwi (klamka pociągnięta)

Siłownik natomiast posiada tylko 2 pozycje
1. Zamek zamknięty (siłownik "wciągnięty")
2. Zamek otwarty (siłownik "wyciągnięty")


Czy jeśli podączymy w powyższy sposób ten zamek to przypadkiem przy pociągnieciu klamki do otwarcia nie rozwalimy ("rozciągniemy") siłownika??

Jeśli się myle to dajcie znać...

Pozdrawiam



masz racje..

i wlasnie w tym jest trudnosc montowania uniwersalnego zamka w fordzie Nie podlaczasz sie pod linke tylko bezposrednio pod mechanizm blokowania drzwi w zamku.
  
 
Pod linkę. Ale jej zakończenie jest na sprężynie, która tym samym ruchem pozwala odblokowywać rygiel i otwierać drzwi. Oryginał też tak działa.
  
 
Ja też uniwersala podłączyłem (allegro jakiś TYPE_R ) pod linkę a dokładnie do jej zaprasowanego końca bo niewidziałem innej możliwości. Mam ciut inny zamek ( mk6 ) ale mechanizm prawie taki sam i nieza bardzo wiem czy twoje rozwiązanie jest w pełni funkcjonalne.
Ten zamek tylko odryglowuje drzwi ?? czy porusza cały mechanizm z linką ? Może wymyśliłeś cos bardziej sensownego niż moja magiczna konstrukcja .
Co do do stanu zamka to wydaje mi sie że są tylko dwa stany :
1. zaryglowany
2. otwarty
a ten wasz trzeci to nic innego jak tylko bardziej otwarty , w moim przypadku regulacja polegała na tym że położenie siłownika ( zassanego ) wystąpiło w pozycji klamki wewnętrznej pociągniętej do otwarcia drzwi.

Jak będę mocował 'klamster' lub el. szybki to postaram się zrobić kilka zdjęć zameczka
  
 
matowalem prawie taki sam zestaw do swojego poprzeniego escorta ,firmu mann alarm(dedykowany do escorta) ,caly zestaw,tj silowiki(4szt 1master reszta slave) ,blaszki oryginalnie dopasowane (te co "miro"dorabial wlasnorecznie) ,srobki ,sterownik i inne(bezpieczniki wsowki i takie tam .,. kupilem za 220zl z przesylka,gwarancja byla na 100tys "zadzialan"
fajny zestaw ,dobrze sie sprawdzal nawet zima przy -25
dobra sprawa

Teraz w swoim obecnym escorcie tez zalozylem cos nie cos z firmy mann alarm i kupilem silownik do klapy do h/b 6kg i dzila extra choc zima jak nasypie duzo sniegu na "pletwe"i jest odwilz to ma maly problem ale ogolnie fajna sprawa

pzdr
  
 
Cytat:
2005-06-08 23:10:45, Wesoly pisze:
Ja też uniwersala podłączyłem (allegro jakiś TYPE_R ) pod linkę a dokładnie do jej zaprasowanego końca bo niewidziałem innej możliwości. Mam ciut inny zamek ( mk6 ) ale mechanizm prawie taki sam i nieza bardzo wiem czy twoje rozwiązanie jest w pełni funkcjonalne. Ten zamek tylko odryglowuje drzwi ?? czy porusza cały mechanizm z linką ? Może wymyśliłeś cos bardziej sensownego niż moja magiczna konstrukcja . Co do do stanu zamka to wydaje mi sie że są tylko dwa stany : 1. zaryglowany 2. otwarty a ten wasz trzeci to nic innego jak tylko bardziej otwarty , w moim przypadku regulacja polegała na tym że położenie siłownika ( zassanego ) wystąpiło w pozycji klamki wewnętrznej pociągniętej do otwarcia drzwi. Jak będę mocował 'klamster' lub el. szybki to postaram się zrobić kilka zdjęć zameczka



Postaram sie dokladnie opisac jak to u mnie wyglada..
w zamku z linką są sprzęgnięte dwa 'listi-blaszki' jedna zamyka i otwera blokadę, a druga jest odpowiedzialna za otwieranie drzwi. Ja podlaczylem sie bezposrednio w blaszke blokowania drzwi. Gdy je otwieram, tzn ciągnę klamką, to silowniki nie zostaja popychane przez linke, stoja w miejscu.
Rozumiem ze u Ciebie po pociągnięciu klamki linka ciągnie tez silownik.
Nie wiem czy jasno się wyraziłem..


[ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2005-06-08 23:28:42 ]
  
 
Cytat:
2005-06-08 23:25:56, dyras pisze:
Postaram sie dokladnie opisac jak to u mnie wyglada.. w zamku z linką są sprzęgnięte dwa 'listi-blaszki' jedna zamyka i otwera blokadę, a druga jest odpowiedzialna za otwieranie drzwi. Ja podlaczylem sie bezposrednio w blaszke blokowania drzwi. Gdy je otwieram, tzn ciągnę klamką, to silowniki nie zostaja popychane przez linke, stoja w miejscu. Rozumiem ze u Ciebie po pociągnięciu klamki linka ciągnie tez silownik. Nie wiem czy jasno się wyraziłem.. [ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2005-06-08 23:28:42 ]



Respect dla kolegi, bo widzę, że w pełni zrozumiał moje obawy.
A w związku z tym, że sobie poradziłeś z problemem mam kilka pytań:

1. Czy użyłeś zwykłych uniwersalnych siłowników?
2. Czy "uszko" do ktorego sie podpinamy porusza się w płaszczyźnie długości czy szerokości auta (przód-tył czy na boki)-chodzi mi o kierunek w ktorym bedzie się musiał poruszać siłownik(ew. linka...)
3. Czy w "uszku" musiałeś wiercić dzirke, odginać coś, przerabiać...
4. Czy zastosowałeś linke czy drut do poruszania uszka.

Sorry za dużo pytań, ale nie chcę być zaskoczony po rozkręceniu auta. Z góry dzieki za feedback

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-09 19:34:23, kondziu pisze:
Respect dla kolegi, bo widzę, że w pełni zrozumiał moje obawy. A w związku z tym, że sobie poradziłeś z problemem mam kilka pytań: 1. Czy użyłeś zwykłych uniwersalnych siłowników? 2. Czy "uszko" do ktorego sie podpinamy porusza się w płaszczyźnie długości czy szerokości auta (przód-tył czy na boki)-chodzi mi o kierunek w ktorym bedzie się musiał poruszać siłownik(ew. linka...) 3. Czy w "uszku" musiałeś wiercić dzirke, odginać coś, przerabiać... 4. Czy zastosowałeś linke czy drut do poruszania uszka. Sorry za dużo pytań, ale nie chcę być zaskoczony po rozkręceniu auta. Z góry dzieki za feedback Pozdrawiam



Ad1. Uzylem uniwersalnych silownikow.
Ad2. Uszko-blaszka porusza sie góra - dół
Ad3. W zamku nic nie dorabialem, wiercilem.
Ad4. Przerobilem glowice zamka, tzn domontowalem blaszke która porusza uchem zamka.
  
 
Cytat:
2005-06-08 23:10:45, Wesoly pisze:
Ja też uniwersala podłączyłem (allegro jakiś TYPE_R ) pod linkę a dokładnie do jej zaprasowanego końca bo niewidziałem innej możliwości. Mam ciut inny zamek ( mk6 ) ale mechanizm prawie taki sam i nieza bardzo wiem czy twoje rozwiązanie jest w pełni funkcjonalne. Ten zamek tylko odryglowuje drzwi ?? czy porusza cały mechanizm z linką ? Może wymyśliłeś cos bardziej sensownego niż moja magiczna konstrukcja . Co do do stanu zamka to wydaje mi sie że są tylko dwa stany : 1. zaryglowany 2. otwarty a ten wasz trzeci to nic innego jak tylko bardziej otwarty , w moim przypadku regulacja polegała na tym że położenie siłownika ( zassanego ) wystąpiło w pozycji klamki wewnętrznej pociągniętej do otwarcia drzwi. Jak będę mocował 'klamster' lub el. szybki to postaram się zrobić kilka zdjęć zameczka



Niom. I na tej podstawie można nawet pokusić się o "double locking"