Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Gerpi samara 3d Kraków | 2004-06-28 00:11:20 Z góry przepraszam jeśli powtarzam temat,ale w wyszukiwarce nie znalazłem nic co by mnie interesowało, a wiem, że ostatnio jakoś wszyscy przeczuleni na tym punkcie ![]() ![]() ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-06-28 00:22:52 Ooooo bardzo dobry temat - niech ktoś to jasno i wyraźnie napisze, bo mnie tez to czeka!!! Z góry dzięki! |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-06-28 00:30:11 Hej, ja bym nie myśłał o minii...Tyle dzisiaj fajnych chemicznych wynalazków dużo skuteczniejszych niż ten podkład...
Nie mam wiedzy na ten temat o który pytasz, ale znam sklep, gdzie fachowo udzielaja wszelkich informacji, tym chętniej im więcej towaru moga wetknąc oczywiście... Jednak co do minii to jestem na nie! Lepiej dobry podkład niż minia. Minia ma zastosowanie tylko wtedy gdy chcesz odwlec malowanie np. po piaskowaniu. Wtedy dobrze jest świeżo oczyszczone blachy pomalować minią. |
![]() 1Bobo SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 `96 1.7i :) Warszawa | 2004-06-28 01:55:10 Ja stosowalem taktyke.. ( nie zawsze skuteczna bo w Ladzie to nigdy nie wyczyscisz do konca gniazda rdzy)
Wyczyscic, wyciac wszystko co ma wiecej wspolnego z rdza niz blacha, pozniej szpachla ( na wiekszych powiezchniach przyda sie ta... mata... do lodek- jak ona sie tam zwie) na szpachle podkladzik, pare warstewek i dopiero lakierek pare warstewek. Szczegolna uwaga na miejsca gdzie szpachla laczy sie z bacha, bo to w zime lubi pekac i wyglada brzydko. No i przy szpachli tez trzeba uwazac i bardzo dokladnie ja mieszac zeby nie bylo w niej powietrza bo sie robia bable( widoczne po pomalowaniu wklesniecia) ale i na to jest rada sa rozne szpachle... na spod.. wzmocniona z wloknem chyba szklanym sroden normalna a koniec "wykonczeniowa" i jest gitek. Sluze info juz pare samochodzikow "zaszpachlowalem" ![]() |
![]() adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2004-06-28 09:59:39 na gola blache to dawalem kortanin, ktory likwiduje niewidoczne golym okiem zalazki rdzy. Recznnie nigdy nie oczyscisz idealnie, a kortanin jakby wykancza wszystkie niedorobki. |
![]() cosworth3 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 440 Kraków | 2004-06-28 10:13:45 moja strategia do tej pory sprawdzona wielokrotnie jest następująca :
a-wiertarka ze szczotką drucianą -dokładnie wyczyścić b-minia (czerwona tlenkowa) na gołą blache -łączy sie z metalem "wgryza sie w metal" broń boże nie kładz szpachli na gołą blache c-szpachla (tylko uważaj nie przesadz z utwardzaczem) 1`z włóknem szklanym(nie pęka) 2`wykończeniowa (ostatnia cięka warstwa) d-podkład (i tu nie polecam minii gdyż ma słabą przyczepność do innych lakierów) najlepiej dwuskładnikowy z aktywnymi dodatkami antykorozyjnymi (NOVOL MM) e-lakier oczywiście przed nałożeniem każdej kolejnej warstwy matowisz poprzednią i przecierasz benzyną ekstrakcyjną |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-06-28 10:33:06 Dzięki!!! |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2004-06-28 10:34:35 1. minia (ewentualnie jakiś "grunto" coś tam czy kto na co ma ochotę-w sumie to większość jest oparta na podobnych składnikach)
2. szpachla (polecam z włóknem szklanym) 2,5. ewentualnie szpachla natryskowa 3. podkład (np.Novol polecony przez rogacka jest dobry) 4. lakierek ![]() PS: trzeba każdą warstwę BARDZO dokładnie ZMATOWIĆ,bo jeśli będzie to zrobione źle,to zacznie "puchnąć" bądź pękać... |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-06-28 10:47:23 Czyli jakiś drobniutki papierek w raczkę??? |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2004-06-28 11:27:22
dokładnie ![]() ![]() ![]() pozdrawiam ![]() |
![]() Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2004-06-28 13:46:21 zmatowic-tzn przetrzec papierem ściernym?Myslałem ze to chodzi o jakieś chemikalia.
ale skoro tak,to dobrze wiedziec ![]() to jak z tą szpachlą?na co ją kłasć?na podkład?czy podkład po szpachli dopiero? |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-06-28 13:54:19 Najpierw podkład, a potem szpachla. Tak pisał magik i cosworth. |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2004-06-28 14:22:35
odwrotnie proszę ![]() ![]() ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-06-28 14:54:15 Mea culpa - pomyliłem się. |
![]() cosworth3 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 440 Kraków | 2004-06-29 08:23:32 co do ilosci utwardzacza to nie polecam przecholować bo potem może pękać wiem to z własnego doświadczenia a jesli chodzi o minie to ja używam czerwony tlenkowy o podwyższonej przyczepności z nobilesu kosztuje ok.15 zł/1l a jest wystarczający nie ma co przesadzać
jesli zas chodzi o matowienie pod szpachle wystarczy przetrzeć na sucho 80 i odtłuścić szpachle pod podkład matuje 320 lub 360 na mokro (lepiej sie trzyma) podkład matuje 500 lub 600 i na to lakier drobniejsze papiery nadają sie do polerowania lakieru ale to już inny temat |
![]() Gerpi samara 3d Kraków | 2004-06-29 10:42:57 Dzięki wszystkim za porady. Spotkaliśmy się z dwoma szkołami i tego sie obawiałem ![]() ![]() ![]() Ale tak poważnie to ...dzięki. |