MotoNews.pl
  

Mokro i wilgoc pod dywanikiem kierowcy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co z tym fantem zrobic? skad ta woda tam sie bierze i jak temu przeciwdzialac W lecie jest w miare OK ale gdy przychodzi jesien i zima koszmar. Jak tego sie pozbyc ?
  
 
przyczyn moze byc wiele,rozumiem ze gumowe wycieraczki pod nogi masz ? najlepiej takie typu "koryto" jesli masz a wilgoc jest to proponuje zebys wykrecil fotel i sprawdz podloge,od spodu moze wszystko wygladac ok ale pod konserwacja moze byc rdza i przepuszcza wilgoc
  
 
A to dobre akurat dwa tygodnie temu zauważyłem to samo w swojej omedze tylko, że z tyłu u pasażerów. Pozbyłem sie tego następująco. Pod dywanikami są takie wkłady tłumiące. Tłumią dobrze ale mają tendencje do nasiąkania a wręcz wchłaniają całą wilgoć. Zdjąłem siedzenia, dywaniki i te wkłady. Wszystko wysuszyłem w ciągu 3 dni w domu (kobieta coś tam gmerała ale jak chce tyłek wożić to niech cicho siedzi). Podczas suszenia sprawdziłem całą podłogę i faktycznie niby kropki rdzy wielkości łebka od zapałki ale jak zeskrobałem farbę okazało sięże są mikroskopijne otworki niby małe ale biorąc pod uwagę chłonność tych wkładów tłumiących to one wręcz wciągają do środka wilgoć. Uszczelniłem w środku od spodu podłogę przejechałem farbą do podwozi i mam spokój. Jeszcze jedno nie wiem jak w innych Oplach ale w Omedze we wszystkich słupkach i przy błotnikach są rurki odprowadzające wodę z dachu i innych zakamarków trzeba pilnować aby były dobrze umieszczone i nie odprowadzały wody do środka tylko na zewnątrz.
Pozdrawiam
Gieroy
  
 
To nie od spodu należy szukać przyczyna, ale od góry, prawdopodobnie macie zatkane lub źle wyprowadzone kanaliki odpływowe w słupkach drzwi, ot i wszystko. Jak się do tego zabrać i jak je przeczyścić, nie wiem, bo sam tego nie robiłem. Nie radzę jednak wyrzucać tych gum które są pod dywanikami, jak nawilgną proponuję je wysuszyć dokładnie i włożyć z powrotem (oczywiście po usunięciu przyczyny i namakania), bez nich będzie w aucie trochę głośniej ale i zimniej, zwłaszcza w temp. poniżej 0.
  
 
Sprawdź uszczelki podszybia. Zobacz też poziom płynu chłodzącego - możliwy jest wyciek z nagrzewnicy.
  
 
Jesli chodzi o ubytki plynu chladzacego jest to wykluczone na pewno on mi nie ubywa. Sprawdzalem uszczelki i tez jest OK
Jesli chodzi o te kanaliki to odprowadzenie ale z czego ??? z szyberdachu ? bo w splupkach na pewno ida kanaliki od niego
Jutro zobacze co tam jeszcze jest i czy sa drozne
A co do tylu samochodu to tez mialem wilgo za fotelem kierowcy ale tylko dla tego ze wybilem takie gumowe okragle uszczelki prawie wpadla to srodka ale kiedy ja zalozylem na swoje miejsce wszytsko jest OK
Zagladne tez jutro pod wykladzine rozkrece wysusze moze cos uszczelnie
Parowaly mi rowniez szyby i okazala sie ze filtr przeciwpylkowy wygladal KOSZMARNIE- BYL CZARNY zabrudzony na mxa !!!!!wymienilem na nowy bialy i zobacze jaki bedzie efekt czy szyby juz nie beda tak bardzo parowaly
  
 
HI
Dzis zagladnalem na podwozie mojego autka i... okazalo sie juz skad sie bierze woda Gumowe korki ktore znajduja sie w podwoziu Przyczyna byl korek ktoy znajduje sie pod pedalami a przed fotelem kierowcy wyciagnalem go 2 palcami bez wysilku i wygladal koszmarnie! Nie mial juz kolnierza wewnetrznego na ktorym powinien sie trzymac ! wymienilem gona nowy a srodek wszytskie dywaniki wklad tlumiacy (gabka) nadaje sie do natychmiastowego "wykrecenia" i suszenia Pojezdze i zobacze czy to byl powod ale na 99/9 % winnym byl korek !