| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piotr_KK warszawa | 2004-07-01 12:24:45 Mam prośbę o podanie wartości, do jakich należy dociągać śruby od głowicy w silniku 1.5 (Espero).
Niestety zerwał się pasek i głowicę trzeba było zdjąć i naprawić, ale nie wiem w jaki sposób dociągać owe szpilki ( kolejność, wartości). Może macie jakiś ze skanowany kawałek jakiegoś manuala, który mi pomoże? Czy wałki trzeba jakoś blokować przed założeniem paska czy istotne jest tylko, aby punkty się zgrywały? Jeśli macie jakąś dokumentację to prześlijcie proszę bezpośrednio na moją pocztę : Piotr_Kaska@spsa.com.pl. Dziękuję i pozdrawiam. |
momik Subaru Warszawa | 2004-07-01 12:28:05 a nie lepiej jak zapytasz w klubie ESPERO????
My tu jesteśmy ortodoksyjni i posiadamy pojazdy do Poloneza Plusa. |
momik Subaru Warszawa | 2004-07-01 12:32:31 |
koniuu Lublin | 2004-07-01 12:52:35 Najlepiej sprawdzic w książce serwisowej wiem że nie ma książki do espero ale są książki o naprawie nexii a tam są takie same silniki |
![]() Mebig Peugeot 307 Poznań | 2004-07-01 13:06:36 Przecież uszczelka powinna mieć oznaczenie które po kolei śruby idą, oraz producent powinien podać jaką siła dokręca się śruby w kolejnych dokręceniach. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-07-01 14:39:06 Witam Jeśli chodzi o montaż (dokręcanie) śrub głowicy, to odnośnie kolejności zaraz prześlę Ci skan wraz z opisem Siła z jaką powinny być dokręcone śruby jest następująca dla silnika 1,5... Na zimnym silniku wpierw dokręcamy poszczególne śruby momentem 25 Nm. astępnie każdą po kolei obracamy o kąt ok. 180 - 190 st. Odpalamy silnik i czekamy do domemtu otwarcia termostatu, następnie dokrecamy sruby o kąt ok 30 - 40 st. Nalezy jednak pamietać iż są to wartości dla śrub seryjnych (fabrycznych), które mogą się zmieniać (o niewielkie wartości) w zależności od producenta śrub (różna wysokość łba śruby od podstawy w granicach dziesiętnych części milimetra). Jeśli po wstępnym dokręceniu (na zimno) zauważysz, że głowica jest stosunkowo luźna, dokręć śruby do momentu aż poczujesz opór, w praktyce nie więcej niż 7 - 8 Nm. Co się natomiast tyczy montażu paska rozrządu, jest kilka możliwości. Teoretycznie rozrząd można zblokować przeznaczonym do tego przyżądem. W praktyce jednak wszystko sprowadza się do własciwego zgrania oznaczeń na kołach pasowych. Wstępnie, to wszystkie informacje. Resztę dokumentacji przeslę Ci na maila. Pozdrawiam - SpeedR |