Problem z obrotami i zapalaniem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Posiadam instalacje gazowa trzeciej generacji od dwoch lat w hyundai'u accencie. Po trzech miesiacach uzytkowania zaobserwowalem nastepujace (bardzo denerwujace) problemy.

1. Auto na cieplym silniku czasami (nie zawsze) i nie ma na to reguly wchodzi na wysokie obroty tzn ok 2000tys/min. Moge wtedy jechac na gazie ale nie ma wogole hamowania silnikiem i wyje po prostu. Po przelaczeniu na benzyne auto gasnie

2. Gdy auto juz "wyje" po zgaszeniu nie da sie odpalic Jedyna metoda, ktora opatentuje chyba jest odpalanie na gazie po dluzszym kreceniu (rozrusznik juz prawie zajechany), ale gdy juz odpali to i tak "wyje". Na benzynie nie odpala wogole. Gdy silnik jest nierozgrzany nie ma tych problemow.

Bylem na komputerze w gazowni i wszytko jest ok.
Ostatnio pojechalem do serwisu hyundaia i podpieli mi go pod komputer, wykasowali bledy i sie troche poprawilo, ale mily pan powiedzial, ze zaniedlugo problem wroci bo sonda lambda jest juz na wykonczeniu. No to ja uradowany, ze wymienie ta zepsuta sonde i bedzie git.
Ale wczoraj bylem u mojego mechanika i mowie mu o tym calym serwisie i o tym co sie dzieje z moim autem. Wzial jakis tester do sondy lambda i po sprawdzeniu stwierdzil ze jak chce sobie wymienic sonde to moja sprawa ale on twierzi ze sonda jest dobra , a on nie wie co jest przyczynatakiego zachowania auta. Nie wiem teraz czy mam wladowac kase w sonde i liczyc na poprawe czy co??

Prosze o pomoc dobrych ludzi.
  
 
Niech mechanik sprawdzi silnik krokowy od wolnych obrotów.
  
 
Tez mechanicy tak weszyli, ze to silnik krokowy ale po sprawdzeniu okazalo sie, ze jest sprawny.
Wiec dalej jestem w kropce..........
  
 
Może resetowanie ECU na krótki czas coś pomoże. Obstawiam że elektronika benzynowa jest za mądra do tej instalacji gazowej, łapie błędne nastawy i wariuje. Brat miał starszego typu wtryskową instalację w Pugu 406 i też nie do końca dobrze to chodziło. Sprawdź może czy objawy ustępują lub słabną gdy pojeździsz dłużej na benzynce? To by potwierdzało moją diagnozę.
  
 
Odpowiem Ci tak, bo pewnie i masz racje.

Rok temu jechalem w wakacje do chorwacji i normalna sprawa jest, ze w austrii gaz sie skonczyl. Reszte czyli kolo 600km przejechalem na samej benzynie i ogolnie problem zniknal (moze cos bylo ale nawet nie pamietam ) Wiec, stwierdzam, ze po dluzszej jezdzie na benzynie problem znika.

Mam jeszcze pytanie, moze glupie, bo nie jestem zadnym ekspertem samochodowym, co to jest ECU??

No i co moglbym poczac w takiej sytuacji?? Da sie to jakos naprawic??
  
 
ECU - Electronic Control Unit

czyli komputer ktory steruje praca wtryskow i nie tylko

pozdr