MotoNews.pl
  

[DF] Rurki emulsyjne w gaźniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W ramach wkręcania sie w forum, następne pytanie:

Czy ktoś kombinował z rurkami silikonowymi gaźnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa (np. nawiercanie otworów)? Jaki wpływ mają dysze powietrza rurek silikonowych na zużycie benzynki (czy zwiększenie dyszy powietrza zmniejszy zużycie czy odwrotnie?). Cały czas kombinuje (chyba odwrotnie niż wszyscy) jak zrobić kanciaka ekonomiczniejszym...
  
 
Cytat:
2004-07-02 18:42:15, snp pisze:
W ramach wkręcania sie w forum, następne pytanie:

Czy ktoś kombinował z rurkami silikonowymi gaźnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa (np. nawiercanie otworów)? Jaki wpływ mają dysze powietrza rurek silikonowych na zużycie benzynki



A co to są i gdzie to się znajduje ????????? u mnie dysze powietrza są na rurkach emulsyjnych ale one są metalowe !!!
  
 
tfu, tfu, tfu. mysląc silikonowe, miałem na myśli emulsyjne. ups
  
 
No to tak:

-zamiast nawiercać otworki możesz zastosować rurki szczelinowe... (czasem się trafiają w sklepach) tyle że nie wiem jak to wpłynie na spalanie... bo jest to raczej do likwidacji "dziury w obrotach" (ja u siebie mam obie takie jak na 2 przelocie...

-zwiększając dyszę powietrza zmniejszycz spalanie... ale jeśli przedobrzysz to możesz doprowadzić do sytuacji gdy mieszanka jest zbyt uboga i wypalisz tłoki...

-najwięcej na temat poprawy ekonomiki znajdziesz w książce: "Usprawnienia Poloneza" dostępnej min. w naszej strefie klubowej...
  
 
czy 11l w mieście i 7l w trasie to są normalne wyniki?
  
 
nie są to złe wyniki, powiem, ze nawet calkiem dobre
  
 
Cytat:
2004-07-02 19:19:24, snp pisze:
czy 11l w mieście i 7l w trasie to są normalne wyniki?



Jak najbardziej normalne dla zwykłego silniczka nie tuningowanego na moc...

Moje 1,6 Glise po wszystkich zmianach spala:

rekord na trasie to 6,7/100 ale to przy równych 90 przy małym ruchu, bez wyprzedzania itp.
średnio na trasie w okolicach 9-10/100 - przy 140km/h(wg. licznika w praktyce prawdopodobnie szybciej)
W mieście ok 13-15 (zależnie od długości trasy, V ok. 90-100)
  
 
Cytat:
2004-07-02 19:19:24, snp pisze:
czy 11l w mieście i 7l w trasie to są normalne wyniki?



przyzwoite moje dwawałki też palą 11 w mieście i ok 8 w trasie

a jak chcesz coś przekobbinować z spalanie to załuż dysze od 1300 mozesz też połaźić po szrotach i wyszukać układ Orsona który był motowanu w ostatnich borewiczach dzieki niemu palił 9.5 l w mieście ale był potwornie mulasy

swoją drogą ciekawe jak by jeździł z gaźnikiem od BB (1,3/60KM) i orsonem pewnie palił by 8 l w mieście ale i przyspieszenie malucha z przyczepą

a na temat orsona użyj wyszukiwarki bo ten temat był poruszany na forum
  
 
teraz mam dysze 120 na pierwszym przelocie i 135 na drugim. kombinacje na pierwszym zaczynalem od 100 i zwiekszalem systematycznie. przy 117 tez sie dalo, powiedzmy =). moze jakis konkurs na najmniejsze zuzycie paliwa?
  
 
Cytat:
2004-07-02 20:24:10, snp pisze:
teraz mam dysze 120 na pierwszym przelocie i 135 na drugim. kombinacje na pierwszym zaczynalem od 100 i zwiekszalem systematycznie. przy 117 tez sie dalo, powiedzmy =). moze jakis konkurs na najmniejsze zuzycie paliwa?



9 litrów bezyny w mieście i to na dwówałkowcu przed remotem
mysle ze teraz zeszełbym ponizej 9