Ila Wam najdluzej wytrzymala batteryjka (akumulator)??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w moim essim bateryjka trzymala 7 zim. Znaczy sie 7 zimy padl akumualtor. Ten akumulator mialem gdy zostal essi sprowadzony do Polski od 96r.Ciekawe czy Gebelsy jezdzily jeszcze na tej bateryjce. Koncowe 3 lata swojej zywotnosci zalozylem z tylu na polce 2x150W bassówki. Nie pamietam nazwy bateryjki ale napewno niemiecka firma. Teraz tesh mam jakis niemiecki akumulator ciekawe ile wytrzyma HEHE. A Wam ile trzyma ??

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
7 zim to chyba sporo. W moim essim (jeszcze poprzedni wlasciciel zmienial) po 5 zimach.
  
 
A ja mam zróżnicowane dośwaidczenia w tem względzie:
1.Essi z 96 - oryginalny aku. wytrzymał 6 lat - padł po awarii mostka diod w alternatorze - taraz jeżdżę na boschu (bezobsługowym ponoć) od 3 lat
2.Essi z 99' - oryginalny polski aku wytrzymał 3 lata - może przez to że model b.wypasiony znaczy klima, elektryka itp. Teraz jeździ na polskim już 2 rok i działa....
Chyba nie ma reguły na bateryjki zatem...
  
 
W fiescie ktora mialem przed essim bateryjka potrzymala mi 1 roczek a przyczyna byla awaria alternatora.
  
 
No essiki to maja cwane te alternatrki laduja jak glupie. No ale zeby tak bylo to trzeba go ladnie wkrecac na obr.BezprzesadyHEHE. Nie, no moj stary to lubi cisnac na city a na trasie przy wyprzedaniu tym bardziej. 2 lata temu robil na Actrossie we Wrocku musial dojezdzac . Robil 1 miech i dojedzalismy tam co tydz 120KM z Sieradza do Wrocka chyba bedzie razem 4 tyg jak wracalismy 4 razem tlumiczek sie przepalil tak cisnie z 5 na 3 i ogien . Non stop siedziala nam na dupie Renia Tahlia ale nie udala sie wyprzedzic nas i to baba jechala EL Łodzianka. To byly czasy jak sie smigalo tera to tylko po city.
Ciekawe ile taki Essik na 3 idzie?? 130KM to pewnie leci.Na 2 wiem ze 90 pare poleci bo sam widzialem jak stary cisnol tak se chcial sprawdzic ile poleci. Wtedy to paliwska zassssaałłł. ALe essikiem to tylko widzialem ze 160KM poleci 2 osoby ale to chyba na maxa nie bylo. Prawko dostane to zara na Rossoszyce leca na stare lotnisko i sie przekonam.

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
niestety ziele 160 to jest max taką mamy skrzynie trzebab by sie zaopatrzyc w skrzynie od cabrio albo rs"a
  
 
znaczy sie co skrzynia leci powyzej 160 czy poprostu wiecej nie da rady ??

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
Mam oryginalny akumulator Motorcrafta na którym jest data produkcji rok wcześniejsza niż samochodu. Akumulator jest z roku 1994 a Essi z 1995 i znakomicie sprawuje się do dzisiaj czyli w samochodzie 9 lat i kręci w największe mrozy
  
 
Cytat:
2004-07-05 07:17:44, Madex pisze:
Mam oryginalny akumulator Motorcrafta na którym jest data produkcji rok wcześniejsza niż samochodu. Akumulator jest z roku 1994 a Essi z 1995 i znakomicie sprawuje się do dzisiaj czyli w samochodzie 9 lat i kręci w największe mrozy



.... nio ładnie .... ja mam orginalny akum od 04.98 i jeszcze gada .... i pewnie jeszcze troche pogada ....
  
 
W moim essim mimo ze jeszcze gadal wlasciciel poprzedni zmienil w styczniu bateryjke. Robil wszystko w serwisie wiec mam nowego motorcrafta. Ja kupilem w marcu juz z nowym. Mysle ze mam to z glowy do konca mojej eksploatacji tego autka.
  
 
orginał 4 lata inny przypadek 6 lat
  
 
Temat na czasie.
Mój Motorcraft SuperStart 500Ah wytrzymał 7 lat i wcale bym go nie zmieniał ale miał już tylko 9V w czzasie obciążenia i prawie zeżartą obudowe od kwasu. Zaznaczam że nic nie było dolewane nigdy i ani razu nie był ładowany prostownikiem i przeżył nawet duży dzwon.
Teraz wsadziłem Exide 540Ah i mam nadzieje że 3 lata gwarancji będe miał spokój.
Autko startowało na dotyk wymiana to tylko mój kaprys
Natomiast dla porównania w Vectrze 2.5 V6 Bosch Silver 890Ah wytrzymał 2 lata i padł no cóż dziwne ale prawdziwe.
  
 
Oryginały są rzeczywiście b. żywotne. Uważajcie tylko na alternator, brak kontrolki ładowania przy przekręconym częściowo kluczyku w stacyjce zazwyczaj nie oznacza przepalenia żarówki kontr. tylko padnięte diody prostownicze w alternatorze.
I tak padł mój oryginał....
  
 
U siostry w Nissanie Sunny Akumulator wytrzymał 12 lat. tzn 12 jeżdził później samochód stał pół roku, gdy próbowałem go odpalic zrobił jeszcze obrót silnikiem i stanął. Tyle samo wytrzymała tez na nim oryginalna naklejka Nissan. No ale to japońska instalacja elektryczna więc nie porównujmy. Podobno żywotnośc aku zależy od spadków napięć i ostrych doładowań.
  
 
a'propos doładowań... bawicie się może w tzw. doładowania wyrównawcze czy odsiarczające? znaczy podładować sprawny aku przez ok. 10 h niskim prądem coby go wyrównać i przedłużyć żywotność. Ja się zasugerowałem nazwą "Bezobsługowy" i jeżdżę aż padnie bosch silver (czy jakoś tak mu leci)
  
 
a taka grenbox szkrzynia od RS,XR3i albo od cabroi to normalnie wchodzi do essika 1,6iL4 KAT?? czy to tylko do tych wyzej??

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM