MotoNews.pl
  

Geometria kół

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
mam mały problem ze zbieżnością kół(ściąga w prawo),
chcę jechać to naprawić.w związku z czym mam pytanie;
ile czasu trwa ustawienie zbieżności i ile to kosztuje.
OMEGA A 2,0.

  
 
Hmm, kosztuje ? - na pewno zależy gdzie (w jakim warsztacie, części Polski, itp.) - u nas ok 20-30 zł. Ile czasu ? dostęp do drążków łatwy - zależy od fachowości i dokładności ustawiającego, stopnia "zardzewiałości" drążków - u moich mechaniorów sprawdzenie jakieś 5-10 min, regulacja 10-20 min. - jeden drążek nie chciał się poddać po dobroci .
  
 
witam, mam ten sam problem ale u mnie sciaga na lewo. czy ustawienie geometrii kol pomoze czy to jest inna przyczyna tego?
  
 
Witam.

Ja ustawiałem w czerwcu trzy razy i jak ściągało w lewo tak ściąga. Ludziom od ustawiania opadają ręce jak mnie widzą. W tym tygodniu jadę czwarty raz.

RZ.
  
 
mnie ostrosciowo sciaga w prawo. zeby jechac prosto to musze kierownice niezle w lewo wychylic... dodam ze oponek nie scina absolutnie!

wiec tak sobie pomyslalem ze moze kolo kierownicy krzywo ustawione ? i sie silowac trzeba z jakimis sprezynkami zeby autko prosto jechalo?

jest taka mozliwosc w ogole?
  
 
U mnie było to samo... Przed zbierznoścą ściągało wlewo, myslę sobie źle, pojechałem na w/w 1,2,3, i teraz ściąga w prawo...
Jaki z tego wniosek? Mam dwuślada czy co?
  
 
z tym ściąganiem to mało dobrze chyba

koło kierownicy nie ma prawa powodować ściągania bez względu na jego ustawienie

geometria to chyba musiałaby być rozjechana w sposób "wizualny" aby powodować ściąganie

u mnie po wymianie silnika rama na której jest on mocowany została krzywo przykręcona do nadwozia (do niej są też przykręcone wahacze) co spowodowało "nieprostopadłe" ustawienie przedniej osi względem wzdłużnej osi samochodu i ten fakt też nie powodował ściągania. Mało tego: po wymianie amortyzatorów, drążków kierowniczych, swożni zwrotnicy i tym podobnych gadżetów nie ustawiałem geometrii a przy 200 można puścić kierownicę bez najmniejszych obaw... jedynie mała ilość powietrza w jednym z przednich kół, mocny boczny wiatr, koleiny bądź zapieczony tłoczek hamulca (co w omie się chyba nie zdarza) mogą powodować ściąganie

nie mówię tu o totalnie popieprzonej geometrii (na przykład po dzwonie) bo wtedy wszystko jest możliwe.
Konkludując: nie zwalajcie winy na nieprecyzyjne ustawienie geometrii bo problem może tkwić gdzie indziej.
  
 
ja bym sprawdził łozyska przy sprezynach(amortyzatory -przód).Ja miałem jedno zapieczone i taki był efekt,że sciagała na lewo.Nie było to jakieś brutalne sciaganie ale zawsze.
  
 
bylem u mechanika z inna sprawa niz geometria i okazalo sie, ze mam nadpeknieta lewa tylna sprzezyne (troche nizej siedzi lewy tyl). czy to moze miec wplyw, ze mi sciaga troche na lewa strone?
  
 
A cisnienie w gumach sprawdzone?
  
 
U mnie też ściągało do niedawna w prawo.... Niby nowe amorki, sprężyny itd... No i pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika i wyszła banalna sprawa - gałki do wymiany...
Zrobiłem i jest praktycznie idealnie...

Jak widać przyczyn może być mnóstwo
  
 
czółkiem chłopaki ja miałem problemy ze ściąganiem również ale u mie mechanik wynalazł nieszczęsne tuleje metalowo-gumowe w wahaczach - przód - i niestety wymieniłem a po 3 miechach to samo pojechałem do serwisu i tu mnie oświecili że to mankament i niedoróbka opla, że w omegach A siadają non topa tuleje i nie ma większego sensu wymieniać bo ściąga delikatniutko tylko to w jedną to w drugą zależy jak się ustawią
narka
  
 
Cytat:
2004-07-21 12:49:05, CHRISMEN pisze:
czółkiem chłopaki ja miałem problemy ze ściąganiem również ale u mie mechanik wynalazł nieszczęsne tuleje metalowo-gumowe w wahaczach - przód - i niestety wymieniłem a po 3 miechach to samo pojechałem do serwisu i tu mnie oświecili że to mankament i niedoróbka opla, że w omegach A siadają non topa tuleje i nie ma większego sensu wymieniać bo ściąga delikatniutko tylko to w jedną to w drugą zależy jak się ustawią
narka



no ładna ściema jak niedoróbka ?? to uważasz, że wszystkie omy A sciągają?? bzdura !! jak zwykle mechanicy jak nie wiedzą co jest przyczyną to twierdzą, że niedoróbka i tak ma być. W mojej starej omie sciąganie zależało tylko od tego jakie opony były na felgach a nigdy nie wymieniałem silentblocków (bo chyba o to Ci chodziło)

Z innej beczki: producentów silenblocków jest kilku więc może trafiłeś na tego co robi badziewko (nie wybieraj najtańszych)
  
 
Cytat:
no ładna ściema jak niedoróbka ?? to uważasz, że wszystkie omy A sciągają?? bzdura !!


Moja też nie ściąga a mam wymienione silenblocki

Cytat:
Z innej beczki: producentów silenblocków jest kilku więc może trafiłeś na tego co robi badziewko (nie wybieraj najtańszych)



Racja

Pozdr.
Gryzzly
  
 
U mnie tez sciagalo w prawo i to niezle ale przerzucilem kola z przodu na tyl i jak reka odjal
Zawsze mozna to sprawdzic bo to nic nie kosztuje a jak nic nie da to trzeba szukac dalej.
Gozer
  
 
ściągało w lewo, zamieniłem przednie i jest prawie ok
  
 
ściągało w lewo, zamieniłem przednie i jest prawie ok
  
 
w lodzi w CARMANIE sprawdzenie zbieznosci kosztuje 30 zl i regulacja 30 zl. nie wiem na ile dobrze to robia moze kiedys sprawdze. robert
  
 
własnie w poniedziałek wybieram sie na geometrię bo sciąga niemiłosiernie na prawo, ale cudów sobie nie obiecuję...! Robię to raczej dla swojej spokojności. Wziąłem Ome na "rewelacyjnych" Dębicach i bardziej tymi gumkami się martwię. Prawdopodobnie zamiana lewa - prawa, albo przód - tył usuną moją zmorę.
  
 
W poprzednim aucie mialem podobny objaw. Wystarczylo zamienic kierunek obrotu jedej przedniej opony.