MotoNews.pl
  

Jak podłaczyc przekaznik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ma ktos moze schemat jak podłaczyc kable do przekaznika?? chce zamonowac przekaznik do wiatraka od chłodnicy ale nie wiem w jak połaczyc kable do przekaznika.
  
 
Witam
Pewnie masz przekaznik typ 543 z oznaczeniami nozek 30, 85,86,87, jezeli masz taki to robisz nastepujaco do 30 podlanczasz + najlepiej prosto z akumulatora, do 86 tez + z kad chcesz moze byc takze z akumulatora i daj bezpiecznik 8A najlepiej na 86, do czujnika wepnij mase do jednego z dwoch zaciskow, do drugiego z przekaznika z 85, teraz wiatrak kable musza byc podlaczone go masy i do 87 muszisz tylko sprawdzic ktory gdzie chodzi tu o obroty wentylatora prawo lewo, jezeli masz przekaznik bez nozki 86 nie pamietam typu robisz tak samo tak jakby wogule 86 nie bylo wazne.

Powinno dzialac pozdrawiam
  
 
dzięki serdeczne za informacje.juto podepne tak jak mowisz.dzięki.
  
 
JA PODLACZAM SIE DO TEMATU:
chce zalozyc zarowki 90/100wat i do tego trzeba podlaczyc dwa przekazniki zeby instalacja sie nie popalila...
wie ktos jak to zrobic?
  
 
Ja mogę ze swojej strony zarzuciś fotką przekaźnika (schemat) bo wiem, że nie wszystkie maja to udogodnienie niestyty. Może komuś to pomoże:

Jeśli ktoś ma blade pojęcie o elektryce to rozpracuje jak to działa i co gdzie należy podłączyć .
  
 
Odświeżam temat, bo chciałem zapytać czy istnieją przekaźniki o odwrotnym sterowaniu, tzn. takie które OTWIERAJĄ obwód po podaniu im prądu na styku sterującym.

Chciałbym zrobić automatyczny włącznik świateł, sterowany kontrolką ładowania akumulatora (nie ma ładowania, kontrolka świeci = światła gasną).
  
 
gorzej jak ci zerwie pasek klinowy w na autostradzie
  
 
Cytat:
2007-02-22 20:19:01, maciuhh pisze:
gorzej jak ci zerwie pasek klinowy w na autostradzie



Nie bardzo rozumiem związek...
a) bez paska klinowego i tak sie daleko nie zajedzie
b) normalny przełącznik zostaje, automatyczny włącznik działa dodatkowo

Rozwiązanie takie jest montowane seryjnie w wielu krajach, gdzie istnieje obowiązek całorocznej jazdy na światłach, np. w Szwecji. W większości Fiatów jest o tyle dobrze że światła mijania gasną po wyłączeniu zapłonu, więc przynajmniej nie zapomnisz zgasić świateł, ale zawsze można zapomnieć zapalić.
  
 
tak, istnieją takie przekaźniki - ze stykiem biernym. w czasie pracy beznapięciowej jest zwarty, rozwiera się przy podaniu napięcia.
  
 
Trzeba użyć przekaźnika z nóżkami 85 86 30 87 i 87a. Po podaniu napiecia na 85 i 86 rozwiera styk miedzy 87a a 30
  
 
Kobzacz - wystarczy zastosowac zwykly przekaznik zamykajacy obwod. Prad sterujacy bierzesz ze stabilizatora napiecia na alternatorze. W momencie gdy alternator zacznie wytwarzac napiecie nastepuje zamkniecie obwodu i wlaczenie swiatel.

Pamietaj tylko ze niezaleznie od automatu musisz miec mozliwosc wylaczenia swiatel.
  
 
no chyba że tak