Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-07 03:06:07 Powiedzmy że mamy np. Poldka Truck'a (albo innego dostawczaka jakiegoś) i chcemy max wykorzystać przestrzeń pod pokładem ładunkowym. Załóżmy, że optymalne jest założenie dwóch zbiorników walcowych po obu stronach auta. Teraz pytania:
1. Czy można (legalnie) zamontować dwa osobne zbiorniki? 2. Jak zrealizowane jest połaczenie między nimi? 3. Jakie wielozawory powinny być w nich zastosowane (jakieś specjalne czy zwykłe podołają?)?? 4. Czy można kupić pojedyńcze butle walcowe?? Na stronie www.stako.pl (która coś teraz nie działa) widziałem tylko podwójne i potrójne, ale zakładam że "klient nasz pan" ![]() Założenie w wersji A jest takie, że pierwszy zbiornik ma przyłacze do tankowania, jego drugie przyłacze (normalnie do reduktora) połączone jest z tym do tankowania w drugim zbiorniku (pomijam na razie różną średnicę tych przyłaczy). awyjście tego drugiego jest już normalnie połaczone z reduktorem. Można zastosować taki patent i wykorzystać zwykłe wielozawory?? Jak rozwiązać problem różnych średnic przyłaczy przy połączeniu obu zbiorników?? Wersja B zakłada, że są specjalne wielozawory przewidziane do takich połączonych "elastycznie" zbiorników. Wtedy główny zbiornik (nazwijmy go master ![]() ![]() OK, tak JA to sobie wyobrażam, teraz napiszcie mi proszę jak to jest w rzeczywistości ![]() ![]() |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-07 20:24:07
No fajnie ale jak się ma upatrzoną stację z dobrym, tanim gazem i jest się przekonanym (potwierdzone testami) do tej jednej to bardziej się opłaca jeździć rzadziej i tankować więcej. Albo jeśli mieszka/przebywa się na jakiejś wsi głębokiej gdzie do najbliżdzej stacji LPG jest kilkadziesiąt km, lub wyjeżdża się za granice, tam gdzie gaz jest mniej popularny, to też warto zbarać więcej gazu z sobą... Poza tym nie ważne po co tylko jak! ![]()
Czyli rozumiem że z obu butli wychodzą równolegle po dwa przewody (tak jak normalnie) są one łączone parami przy pomocy trójników, z których to już idą pojedyńcze przewody - do tankowania i do reduktora, czy tak?? |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-09 23:44:43 A ja mam jeszcze pytanie - czy to jest w pełni legalne? Tzn czy prawo dopuszcza taką opcje i czy są jakieś specjalne warunki (prawne/tecniczne) dla takiego połączenia?? |
![]() GRYZZLY Łódź | 2004-07-17 08:07:21
Co to znaczy komfortowo, jeśli mi pali ponad 20 l. a w taki zbiornik wejdzie mnij niz 40 to oznacza ze co niecale 200 km musze tankowac :-/ Dla osob ktorym pali kolo 11 litrow, to moze. Tak więc to może być niezły pomysł ... hmmm Pozdr. Gryzzly |
![]() GRYZZLY Łódź | 2004-07-19 01:05:15
Dz.U. 2003 Nr 32 poz. 262 Data wydania: 2003.02.26 Data wejścia w życie: 2003.03.12 C z ę ś ć : 12 Załącznik nr 9 WARUNKI DODATKOWE DLA POJAZDU PRZYSTOSOWANEGO DO ZASILANIA GAZEM punkt 12. Zbiorniki na gaz płynny łączone w zespoły i połączone z jednym przewodem zasilającym powinny być wyposażone w zawory jednokierunkowe i zawory bezpieczeństwa przewodów gazowych. Nie wymaga się stosowania jednokierunkowych zaworów bezpieczeństwa przewodów gazowych, jeśli ciśnienie zwrotne samoczynnego zaworu odcinającego przekracza 0,5 MPa w położeniu zamkniętym Jak z tego wynika, o ile dobrze czytam - mozna przy spełnieniu powyższych warunków ![]() Pozdrawiam Gryzzly |
![]() GRYZZLY Łódź | 2004-07-19 01:08:27 |