MotoNews.pl
  

Nieszczelny korek spustowy oleju.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po zmianie oleju w silniku w ubiegły weekend, zauważyłem że sączy się z niego olej. Korek jest juz letko zgwintowany, ale jeszcze się jakoś trzyma, . Nie wiem czy nagwintować nowy otwór, czy uszczelnić( jakie materiały ewentualnie zastosować). Może ktoś miał taki problem.
  
 
niebezpieczna sprawa. dokrecac mocniej nie mozna bo zerwiesz gwint kompletnie. jesli miska jest z aluminium to mozna gwint naprawic przez zastosowanie specjalnych wkladek (Helicoil?) jesli z blachy to nie wiem.

tak doraznie to chyba mozna owinąć gwint taśmą teflonową i wkręcić z wyczuciem.

nie gwarantuje że to dobre pomysły
  
 
Możesz spróbować dać nową podkładkę (miedzianą), albo posmarować cienko starą silikonem odpornym na wysoką temperaturę. Można też przed wkręceniem zanurzyć gwint korka w specjalnej paście/płynie loctite, która dobrze to uszczelni (produkowana specjalnie w tym celu).
  
 
Cytat:
2004-07-08 03:26:11, leon99 pisze:
niebezpieczna sprawa. dokrecac mocniej nie mozna bo zerwiesz gwint kompletnie. jesli miska jest z aluminium to mozna gwint naprawic przez zastosowanie specjalnych wkladek (Helicoil?)




Samochód ma mój 13 latek, juz rok temu były problemy z dokręceniem, a w tym już nie przeszło .Misa jest z aluminium, narazie uszczelniłem to na silikon doraźnie i trzyma. Jak wyglada zastosowanie tych wkładek, jak się je montuje i czy są w miare trwałe(ewentualnie gdzie to nabyć). Czy lepiej się tym nie bawić, zdejmowac mise i gwintować.
  
 
wystarczy dobra podkładka. możesz też kapnąć trochę płynnej uszczelki reinz lub po prostu podjedż na punkt wymiany oleju to pewnie Ci pomogą.
  
 
po prostu uszczelnij go taśmą teflonową i po kłopocie
  
 
Witaj.Jeżeli będziesz wymieniał podkładke to najlepiej zastosój miedzianą.Nagrzej ją nad gazem do czerwoności a potem szybko zanurz w zimniej wodzie.Zrobi się bardziej mięka i lepiej dopasuje się do korka i miski.Pozdrowienia.