MotoNews.pl
  

Uszczelnienie skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chciałem się zapytać o uszczelnienie skrzyni biegów. Otóż od pewnego czasu zauważyłem plamki oleju pod samochodem na wysokości skrzyni. Po zaglądnięciu pod spód okazało się że cieknie se skrzyni w miejscu gdzie wychodzi wał napędowy. Po wizycie u mechanika powiedział że trzeba ją całą rozebrać. Coś mi to nie pasowało i sprawdziłem w książce napraw jak wygląda jej budowa. Doszedłem do wniosku że jednak ( moim zdaniem) nie trzeba jej rozbierać tylko zdjąć wał. A połączenie skrzyni z wałem się sciąga i po prostu wybić stary uszczelniacz i założyć nowy a potem poskładać.
Czy ja mam rację? Czy da się tak zrobić? Może robił to ktoś i podpowiedział by mi bo rozebranie całej skrzyni to dość spory koszt
  
 
Mechanik ma rację i ty też, uszczelniacz be. Nie widzialem aby ktoś wymieniał uszczelniacz w nie zdjętej skrzyni, ale zawsze można spróbować . Wydaj mi się, że należy ją zdjąć a przy okazji wymienić, sprzegło oraz przedni uszczelniacz/lożysko, jeśli trzeba.
  
 
łożysko i sprzęgło założyłem nowe jakieś 10 tys.temu. To że skrzynie trzeba opuścić to się zgadzam ale gość chciał mi ją rozebrać na kawałki . a ja mysle że można ograniczyć sie do zdjęcia tego zabieraka łączącego wał i skrzynie on jest chyba na wieloklinie i wtedy uszczelniacz chyba powinien wyjść pod warunkiem że da się go wybić na zewnątrz (a nie wbić do środka skrzyni). Jeżeli wiedziałbym że się tak da to zrobiłbym to sobie sam (wtedy jestem pewien że to będzie zrobione porządnie). Szkopuł w tym że na przekroju skrzyni który ja posiadam nie widać z której strony on (uszczelniacz) jest nabijany.
To jest oczywiście mój pomysł ale wolę się zapytać osó bardziej wtajemniczonych w ten temat zanim wezme się do dzieła
  
 
Jeżeli ci to coś pomoże to w omedze B z automatem wymieniałem ostatnio dwa uszczelniacze wału, przed i za skrzynią i odbyło się poprzez wyjęcie skrzyni (bez jej rozbiórki), wyciągnięcie starych uszczelniaczy i założenie nowych, z tego co mówił mechanik obyło by się bez wymiany oleju mała dolewka do silnika i po sprawie (ja co prawda byłem zmuszony aby olej wymienić i w skrzyni i w silniku ale z innych powodów).
  
 
Od pewnego czasu ciekł mi olej z uszczelniacza skrzyni biegów od strony wału napędowego początkowo chciałem to olać i nie ruszać tego tylko co jakis czas sprawdzać poziom oleju jednak korek jak to zwykle bywa został ukręcony więc w sobotę pojechałem na wymianę uszczelniacza i uszczelki miski olejowej
cała operacja trwała ok 3 godzin zakończona powodzniem

bestja jak nowa
koszt
uszczelniacz 45
uszczelka miski 36
robocizna 100


  
 
Wymiana odbyła się bez demontowania skrzyni
  
 
nie chce zakladac nowego tematu wiec przy okazji sie spytam..
wielki problem jest ze zmianą skrzyni automat na manual ?
  
 
Wrrrrrrrrrr . Nie no żaden, 5 min. roboty hehe
http://www.kamena.vel.pl/lob/skrzynia
  
 
Cytat:
2004-07-12 13:16:08, Kartos pisze:
Wrrrrrrrrrr . Nie no żaden, 5 min. roboty hehe
http://www.kamena.vel.pl/lob/skrzynia



nie denerwuj sie złość pieknosci szkodzi ..i dzieki za link