Alarm

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam problem z alarmem, po jego wlaczeniu czasami po ok. minucie zaczyna wyc(bez powodu). Jest to uciazliwe zwlaszcza noca, gdyz auto stoi pod oknem sasiadow
Jest to alarm firmy american legend, z centralka CS 9228, posiada 2 tryby: uderzeniowy+ultradzwiekowy oraz otwarcia drzwi.(alarm i tak wyje, niezaleznie ktory tryb jest uzbrojony)
Wiecie moze co moge w takim przypadku sprawdzic? Moze czujniki w drzwiach? Alarm jest podpiety pod centralny zamek i slysze jakby ciezsza prace mechanizmu w jednych drzwiach, czy moze to miec cos wspolnego?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
  
 
Pierwsza mysl jaka przychodzi mi do glowy to czujnik ruchu czy jak piszesz ultradzwiekowy. Ostatnio moj wujek wymienial dwa czujniki od swojego alarmu bo tez mu psocil. Inna sprawa, jaka rzadko bo rzadko, ale sie zdaza, to jesli jest czujnik ruchu to czeba byc czujnym i domykac dokladnie okna, szyberdachy itp. zeby wiatr nie hulal, ale o tym napewno wiesz. To co nietypowe a prawdziwe to to ze nawet glupia mucha czy inne latajace gowno moze zalaczyc alarm jesli zostanie w srodku. Poza tym przy duzym wietrze jak bujnie zwyczjnie samochodem to rowniez duzo alarmow potrafi sie wlaczyc. To tylko takie gdybanie, a u Ciebie pewnie i tak jest co innego choc nie zaszkodzi sprawdzic.
Pozdrawiam
  
 
na 100% obstawiam ze ktorys z pstryczkow od drzwi sie przycina i nie wskakuje i dlatego alarm mysli ze sa drzwi nie zamkniete, to typowy objaw wlasnie po okolo minucie, mialem tak przy masce z przodu az wkoncu wycialem ten pstryczek bo ciagle sie lamal....sprawdz metoda prob i bledow wlaczaj alarm i wciskaj palcem..az znajdziesz zwalony czujnik chyba ze fakycznie to cos innego
pozdro
  
 
Witam
Ja mialem u siebie taki dziwny objaw, ze po zamknieciu drzwi i uzbrojeniu alarmu nie zawsze ale czesto alarm sygnalizowal ze drzwi sa niedomkniete, niemoglem z tym dojsc do ladu w serwise mi tlumaczyli o jakis opornosciach(troszke sie orientuje w elektronice, ale tylko troszke) tak wiec wierzyc mi sie nie chcialo. Jezdzilem tak jakis czas az w jakims sklepie elektronicznym facet powiedzial mi ze wlasnie czujniki uderzeniowe lubia dawac taki sygnal same od siebie i nie polecal tych czujnikow. Postanowilem zabrac sie za to i odlaczylem ten czujnik, od tego czasu jak reka odjal, niemam juz tego problemu a zalozylem sobie ultradzwieki zamiast tego uderzeniowego i jest spokoj. Mozna sprawdzic czy czulosc nie jest za duza ustawiona w czujnikach ruchu i moze sie sam od siebie zalaczyc lub od jakiegos komara tak jak pisal kolega Trzewik, moglbym sprobowac odlaczyc ten czujnik jakbys oczywiscie chcial lub sprawdz czy centralny zamyka wszsytkie drzwi, bo jezeli silownik nie domknie tez powinien wyc, ale to sa tylko domysly a ja mam tylko laickie pojecie o tych rzeczach
Pozdrawiam ciebie Artur i pozdrawiam wszsytkich
  
 
jjezeli ddzwi sa nie domkniete to alarm powinien to przy zalaczeniu zasygnalizowac, np. jak u mnie nie jednym a trzema piknieciami, a tak poza tym co jakis czas trzeba regulowac czujniki ultardzwiekowe poniewaz sie rozgregulowauja, zycze powodzenia w pribach
  
 
niestety po wylaczeniu ultradzwiekow nadal to samo, stawiam na te czujniki uderzeniowe, centralny rygluje drzwi, ale tak jak napisalem z wiekszym oporem na jednej sztuce, moze dostane sie jeszcze do mechanizmu, Mortek, a czujnik odlaczales od centralki tylko, czy jeszcze cos modyfikowales?
  
 
Czesc
Ja napisalem ze odlaczylem czujnik uderzeniowy bo ponoc one sa jakies takie niebardzo i wlasnie po jego odlaczeniu od alarmu przestaly sie dziac irytujace mnie rzeczy. Ultradzwieki kupilem pozniej i podlaczylem je pod specjalne wyjscie dla ultradzwieku i wszytko bylo ok, tylko musialem jeszcze czulosc wyregulowac bo tez pewnego wieczoru sam alarm mi sie zalaczyl, ale pozniej juz bylo ok.
Pozdrawiam
  
 
przyjmij algorytm wykluczający element po elemencie...jeśli nie masz manuala do alarmu to przyjmuje ze minute blokuje wejścia i potem dopiero sie uzbraja. Jak masz fart to moze byc przycięty wył w drzwiach i od tego bym radził zaczynać - kazdy jeden najlepiej odkręcić i spradzić jak dział, przesmarować siliconem (żadne wd40) i złozyć, jak masz wył krańcowe na klape i maskę to tak samo spradź jak działają i czy nie wymagają regulacji. Po wykluczeniu wyłączników odpinaj czujniki - najlepeij odepnij wszytko i zoabcz co sie dzieje - czasem sama centralka potrafi wywoływać alarm i nie ma to nic wspólnego z czujnikami - na odległośc nie jest łatwo zdjagnozować ale najlepiej wychodzi to jak pisałem eliminując element po elemencie.
  
 
Dzieki WIELKIE Panowie!!! Sprawdzilem czujniki w drzwiach, masce i bagazniku. Chyba znalazlem przyczyne : tak jak przypuszczaliscie, centralny zaczal szwankowac, dzisiaj raz nie domknal jednych drzwi, jak bede mial troche czasu to pogrzebie w mechanizmie, aczkolwiek sprawa wydaje mi sie podejzana
Alarm uzbraja strefy po 30s, tylko ze po tym czasie zazwyczaj nic sie nie dzieje, aby wyl czasem potrzebuje minuty, czasem 20 minut, ta niekonsekwencja troche zbija mnie z tropu, ale wiem chociaz czym sie najpierw zajac.
Jeszcze raz dziekuje za szybkie odpowiedzi i trafne porady! Pozdro
  
 
panowie zakładam centralny w swoim poniaczu zaczynam od alarmu a potem siłowniczki. zobaczymy jak to bedzie! pozdro!
  
 
alarm jest centralny jest wszystko działa jak marzenie !!!
cena 450 PLN
  
 
coś blizej opowiedz o tym alarmie
  
 
no co moge powiedzieć? alarm jest firmy scorpion full opcja(czujki dżwi maska ultradźwięki w środku) jak na gaźnikowca; do tego siłowniczki do centralnego (niezwykle wygodna sprawa polecam kto nie ma) i 100% pewności że chociaż mój hultaj bedzie krzyczał jak ktoś bedzie chciał go zabrać! hehe pozdr
  
 
Artiro, może się mylę, ale chyba powinieneś wykluczyć wyłączniki drzwiowe, ponieważ Twój model auta ma sygnalizację niedomkniętych drzwi i w obwód tych samych wyłączników powinien być włączony alarm. Jeżeli kontrolka niedomkniętych drzwi na desce normalnie sygnalizuje otwarcie i zamknięcie drzwi, to poszukałbym gdzie indziej.
U mnie włącza się alarm, kiedy są uzbrojone dwa obwody i np. stanie blisko dużolitrażowy samochód lub przejedzie blisko TIR (taki czuły skubany) lub jeśli zostawię go na słońcu i temperatura w kabinie przekroczy czterdzieści kilka stopni, ale to już sprawdziłem - włączanie powodują czujniki ultradźwiękowe w kabinie.
Jeżeli Twój alarm jest wyposażony w zmienną sekwencję kodów i ochronę przed łamaniem kodów, to również może być przyczyną jakieś źródło generowania kodów podobnych do fragmentu stałego klucza Twojego alarmu, ale wtedy alarm włączałby się pewnie tylko w tym samym miejscu parkowania.
To tyle co mi przychodzi do głowy
  
 
Kurde, sam juz nie wiem co jeszcze sprawdzic, masz racje Pasja, alarm jest podpiety pod czujniki w drzwiach, a one dzialaja bez zarzutu. Alarm wyje przy obydwu trybach, z ultradzwiekiem czy bez, niezaleznie od miejsca postoju.Moze czujniki przy masce silnika albo bagaznika? Alarm przy zalaczeniu sygnalizuje chyba przerwe w obwodzie, swiatla migaja 3 razy, powinny raz.
Alarm przy bagazniku zapewne jest podpiety pod wlacznik oswietlenia, a ten dziala, rano moze pokombinuje z maseczka.
Jak nic w ciagu tego tygodnia nie znajde to wpadne do magika, martwi mnie tez ociezala praca silownika w 1 drzwiach tylnych.
Dzieki za wszystko.
  
 
Wyłącznik pod maską możesz sprawdzić sam, bez problemu jakimś omomierzem lub próbówką (przewód z żaróweczką - po odłączeniu zacisków wyłącznika wystarczy zbadać przejście np. od akumulatora do masy lub omomierzem czy styki zwierają i rozwierają).

Ja w bagażniku mam wyłącznik w obudowie zamka tylnej klapy - i chyba na to bym stawiał na początku - taki plastikowy dociskacz.

Sprawdź najpierw sam co możesz, ponieważ tzw. magicy od alarmów mają własne pomysły na montaż i też będą szukać i błądzić (chyba, że wiesz gdzie ten alarm był zakładany lub przez kogo - tak najprościej )

Powodzenia przy usuwaniu usterki
  
 
I chyba ostatnie, co mi przyszło do głowy, to że przytłaczająca większość alarmów ma tzw. "tryb serwisowy" wyłączający alarm, ale sygnalizujący błyskami diody ostatnie zdarzenie.

W moim alarmie sygnalizacja wygląda następująco (może to Ci podsunie jakiś pomysł).

Informacje przekazywane przez diodę LED:
1. błyska powoli - system uzbrojony
2. świeci na stałe - włączony stan częściowego czuwania
3. nie świeci - system rozbrojony

Wejście w stan serwisowy:
1. Rozbroić system (dioda nie świeci - u mnie włącza się za 30 sek. niezależnie czy uruchomiłem silnik czy też nie - tyle czasu zostaje na otwarcie drzwi).
2. Otworzyć drzwi i poczekać aż dioda zacznie świecić ciągłym światłem.
3. Włączyć stacyjkę pojazdu.
4. Nacisnąć jednocześnie przyciski w pilocie P1 i P3 (dioda LED przestaje świecić ciągłym światłem i system jest w stanie serwisowym, w tym stanie LED zaczyna przekazywać informacje o ostatnich przyczynach alarmowania wg poniższego zestawienia:
a/ błysk, przerwa, błysk - alarmowanie z powodu załączenia stacyjki
b/ dwa błyski, przerwa, dwa błyski - alarmowanie z powodu czujnika uderzenia lub ruchu
c/ trzy błyski, przerwa, trzy błyski - alarmowanie z powodu otwarcia drzwi lub pokryw
Jeżeli było więcej niż jedna przyczyna alarmowania to informacje są przekazywane kolejno).
Wyjście ze stanu serwisowego następuje po naciśnięciu przycisku P1 i kasuje pamięć zdarzeń.

U mnie trzykrotne mignięcie przy uzbrajaniu alarmu wskazuje, że drzwi lub pokrywa bagażnika/silnika są niedomknięte. Sygnalizacja wskazuje prawidłowo zamknięte drzwi więc zostają tylko pokrywy.
Idąc dalej, jeżeli wyłącznik w bagażniku jest wpięty w obwód sygnalizacji otwarcia drzwi i działa prawidłowo - to pozostaje tylko jedna przyczyna - wyłącznik pokrywy silnika (może brudne lub zaśniedziałe styki).

Zwykle jest tak (a mamy prawdopodobnie podobne alarmy), że po uzbrojeniu systemu (włączeniu alarmu) zadziałanie jednego z czujników powoduje 30 sek. alarm syreną i 60 sek. błyskanie światłami. Trzykrotne pobudzenie tego samego czujnika powoduje jego odłączenie - jednak pobudzenie innego wejścia lub rozbrojenie i ponowne uzbrojenie alarmu na nowo uaktywnia wszystkie czujniki.

Trochę przydługie, ale może się przyda