Zamiana hydrauliki na linkę(sprzęgło)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiam, czy wie ktoś co trzeba zmodernizować i z czym to się je? Mam już dość hydrauliki do odciągania łapy sprzęgła i chciał bym zamienic ją na linkę tak jak to jest w nowszych fiatach i poldkach.
Nie mam pojęcia jak sie za to zabrać Czy ktoś już robił taką przekładkę? Narazie wymieniłem skrzynie z 4 na 5 wyciołem i poklepałem tunel, wszystko gra... tylko padła mi pompa Słyszałem od paru osób, że lepsza jest właśnie linka i wobec tego mam pytanie jak taka teoria ma sie do praktyki?

pozdrawiam.
  
 
potrzebujesz:

-pedal sprzegla od poldka
-wspornik do ktorego mocowane jest servo (o ten wspornik opiera sie pancerz linki)
-linke
-kolnierz skrzyni od poldka (z miejscem na linke i innym punktem podparcia lapy)
-lape sprzegla wraz z lozyskiem
-jezeli masz docisk ze sprezyna centralna(tzw sloneczko) to chyba powinno to razem grac, jesli zas masz docisk z 6 sprezynami srubowymi i trzema lapkami to potrzebujesz kolo zamachowe z dociskiem od nowszego fiata/poldka.

Wyciagasz wspornik, w przegrodzie czolowej robisz dziure na linke, odkrecasz oske padelow i wysuwasz ja tab by zdjac pedal sprzegka, wkladasz na jego miejsce pedala z poloneza No a reszty opisywac chyba nei musze....
  
 
dzieki za szykie info, wkladajac skrzynie zamienilem jej kolnierz na stary zeby przykrecic pompe... jeszcze raz dzieki

no coż, "kto nie ma w głowie, ten ma w nogach"

pozdrawiam
  
 
etam ja mam hydraulike i nie narzekam a nowa pompe kupisz na allegro niedrogo.
  
 
ja kupilem zestaw naprawczy, wymienialem wszystkie uszczelki i gumowe tloczki i sprzeglo dzialalo normalnie wspaniale
  
 
A ja nic nie wymieniałem. Tak jak kupiłem tak mam. Mozliwe że ma już prawie 30 lat . Raz tylko padło, ale nie tak jak przy tym nowym - pęka linka i koniec, tylko nie wysprzęglało do końca. Dolałem płynu, odpowietrzyłem, bajerka jest. Ale fakt ze to stare u mnie, i nie wiadomo czy ze starosci sie nie sypnie, ale wtedy naprawie (zestaw już mam ), albo wymnienie, ale dalej bedzie hydro - ot takie zboczenie w kierunku nietypowych mechanizmów .
  
 
No to mam teraz zagwostke
dzieki wszystkim za sugestie... jak zrobie to powiadomie co i jak...

pozdrawiam.
  
 
Działa Fiat śmiga niczym burza
Została hydraulika i tyle.

ps. Race_D możesz zgłosić sie po gadżet o którym była mowa.

pozdro
  
 
Odgrzewam kotleta, chciałbym przerobić sprzęgło na linkę, jednak przy całej operacji chciałbym zostawić skrzynie 4kę na prostym lewarku. Czy jest to możliwe, bo jeśli dobrze się orientuje, to w takim przypadku nie ma możliwości zamiany kielicha na polonezowski, bo skrzynia już inna? Przy ewentualnym pozostawieniu hydrauliki, jakie sprzęgło, docisk, łożysko można zastosować, mam na myśli jakieś porządne obecnie produkowane, może valeo, jest takowe? Może ktoś ma jakieś konkretne namiary firma nr. katalogowy. W sprzęgłach jestem zielony, a nie chce wsadzać 20letnich leżaków i kupować 10typów z allegro, gdzie żaden mi nie będzie pasował.
  
 
na 95% dzwon skrzyni można zamienić bez problemu, tylko dlaczego chcesz się pozbywać hydro? linka lubi się zacierać, a nawet sprawna chodzi ciężej moim zdaniem.
jeśli masz oryginalny docisk łapkowy, to nie wymienisz go na taki nowszego typu, chyba, że razem z kołem zamachowym.
  
 
Chcesz linkę to:
Wymienaisz dzwon i łapę na polonezowskie. Do skrzyni pasi bez problemów.
Jeśli masz docisk na łapki to załóż caly zamach ze sprzęgłem i tarcza z poloneza.
pedał sprzęgła do linki, zaślepiasz otwór po pompie sprzęgła, wspornik serwa z gniazdem na linkę, wiercisz otwór na linkę w przegrodzie i we wsporniku pedałów.
Tak najprosciej.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Sprzęgło Valeo jest tylko do 1608cc
  
 
A jak ze sprzęgłem na hydro?
Chce wymienić całość, możecie coś polecić?
Na pewno da się wymienić dzwon, przypominam, że mam skrzynie z prostym lewarkiem tj. starą. Skoro można zmienić w tej skrzyni na polonezowski, to czemu już dzwon z rovera nie pasuje?
  
 
Dzwon z rovera pasuje, nie pasuje wałek sprzęgłowy.
Można by chyba przełożyć wszystkie bebechy do starej obudowy...
  
 
a mogl by mi ktos powiedziec o jaki jest skok popychacza na wysprzegliku w kancie? w sensie jak sie nacisnie pedal do konca to o ile cm rusza sie popychacz przy skrzyni.
  
 
jaqo, jeśli książka napraw nie kłamie, to 14,5mm.
pavlus, to będzie okrutna rzeźba. wałek sprzęgłowy w caro ma inną ilość zębów niż w starszych skrzyniach, wałki główne w skrzyni z pionowym i skośnym lewarkiem też są inne, jedynie choinkę powinno dać się przerobić bez problemu.
  
 
ale co tam chcesz przerabiać?
Ja bym po prostu przełożył wszystkie bebechy ze skrzyni poldorovera do obudowy z DFa.
  
 
wałek główny i choinka nie wejdzie.
  
 
Teraz jak patrzę na rysunki to faktycznie choinkę by trzeba skrócić, ale wałek główny dlaczego miał by nie wejść?
Katalog łożysk podaje średnicę wewnętrzną łożysk dla obu typów tą samą więc powinien siąść. muszę się kiedyś pobawić z tym ;]
  
 
Skoro już tak mocno rozkręcił się temat, to może powiedzie jakie sprzęgło, łożysko i docisk wstawić do hydrauliki. No i jak ewentualnie starą skrzynię przerobić na piątkę?
Mam większość starej i nowej skrzyni w nowych częściach. Nie mam tylko skrzyń rozłożonych, żeby organoleptycznie wszytko poprzymierzać.

Już wyjaśniam skąd taka różnorodność pytań, mam fiata 125p z 1973, chce z niego zrobić specjala, silnik właśnie składam z nowych części, więc zmiana zamachu to nie problem. Myślałem nad zmianą sprzęgła na linkę, szybciej działa-bardziej pod sport. Do tego mam całą masę nowych części do skrzyni starej i nowej, do starej brakuje mi choinki i różnych drobiazgów, do nowej piątki, głównie drobiazgów.... Tylny most mam w ilości 3ch sztuk, do tego jeden zestaw nowych bebechów niestety poza półośkami. W przyszłości myślałem nad roverem, no ale to w przyszłości. Teraz zanim zabiorę się za budę chce mieć kompletnie nowy napęd i zawieszenie, teraz kwestią wątpliwą jest skrzynia i sprzęgło. Mam nadzieję, że pomożecie w wyborze rozwiązań i skleceniu z tego czegoś sensownego o lekko sportowym-wzmocnionym kolorycie.