Spalanie stukowe w 4efe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poczatek witam jestem tu nowy, ujezdzam Corollke 1,4 HB z 1998. Ogolnie stalem sie fanem Toyotek od czasu zakupu auta. Jednak mam problem ze spalaniem stukowym . Wysetpuje ono u mnie miedzy 2 a 3 tys obr. Silnik nie jest wyeksploatowany ma 38 tys km.Domyslam sie ze konieczna jest zmiana ustawienia zaplonu. czy to pomoze? Jesli nie to napiszczcie prosze jak sie tego pozbyc. Czy zaplon wogole mozna reguilowac? W ASO nie chcieli sie dotykac mowiac ze wszystko jest OK. Jednak jak sami wiecie jest zabojstwo dla silnika. Chlodzenie motor ma. takze sie nie przegrzewa jezdze na gazie ale na benzynie nawet 98 okt jest to samo.
  
 
Witaj.Przedstawiłeś za mało danych aby móc co kolwiek wywnioskować.Po pierwsz czy masz to auto od nowego?Kiedy założyłeś gaz?Od jakiego czasu zauważyłeś ten objaw?W jakich proporcjach jeździsz na gazie i na benzynie?
Moja taka uwaga.Spalanie stukowe raczej nie występuje przy jednym zakresie obrotów.Najlepiej jest odczuwalne w momencie dodawania gazu oraz po zdjęciu nogi z gazu.Napisz coś więcej to może razem coś wymyślimy.Pozdrowienia
  
 
[quote]
2004-07-11 15:46:38, Aadas pisze:
Witaj.Przedstawiłeś za mało danych aby móc co kolwiek

A więc tak jest to E11 hb 1332 4efe.Mam go pół roku auto miało 28 tys km jak kupiłem teraz 40.Przebieg raczej sprawdzony bo jeździła moja ciotka . Auto jeździ na Mobilu 1 .Gaz założyłem 4 tys km temu. Spalanie stukowe występuje tak samo zarówno na gazie jak i na benzynie i wystepowalo przed założeniem gazu. Niepokojącym objawem byl dla mnie widok świec po 8 kkm były rudo czerwone ale nie przypalone.WASO twierdzą że wszystkie tak mają , czyżby???Poprzednio miałem Audi 100 i tam mimo dużego przebiegu świece były jasne.Poza tym auto nie szarpie odpala itd. Generalnie wszystko OK tylko jak się rozgrzeje w gciepły dzień to dokładnie 0d 2000 do 2500ob / min słychac chrobot taki jakby był delikatnie uszkodzony przegub ale te są OK.Włąściwie to stukot jest.Kilka puknięć potem na wyższych obrotach mimo dwania ostro w pedał wszystko jest OK.Objaw nie nasila się z przebiegiem.Chłodzenie sprwadzałem i jest OK. Gdzieś na tym forum wyczytałem że może to być wada ECU którą ktos mial w VVTi i jeszcze ktoś w starszym aucie.Jeśli tak to czy istnieje opcja przeprogramowania ECU (reset własnoręczny robiłem i nic nie dał)?Jeśli tak to kto bo nie ASO tam wiedzą o tym tyle co ja o balecie rosyjskim.A jeśli nie to ile muszę wydąć na używane dobre ECU.A wogóle to barzdo proszę powiedzcie gdzie znajduje się ECU w tym aucie bo w komorze siln. to za barzdo nie widać .



Z góry dzięki za pomoc.

Adam
  
 
na początek odczytaj kody błędów. ustaw zapłon.
  
 
Bardzo ważne jest to czy jest jezdzone na mobilu czy nie na castrolu. Poza tym jedyne co mozesz zrobić to wymień filtr paliwa... nie staraj sie przywiazywac uwagi do tego ze na gazie równiez sie to dzieje bo mogą to powodowac dwie rózne rzeczy. W extremalnym przypadku sprawdz pasek rozrzadu..szczegolnie czy nie jest za luzny i musi być dobrze. Aha no i najwazniejsza rzecz - czy to corolka japonska czy uk? pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-07-12 16:41:07, serwisSJ pisze:
Bardzo ważne jest to czy jest jezdzone na mobilu czy nie na castrolu. Poza tym jedyne co mozesz zrobić to wymień filtr paliwa... nie staraj sie przywiazywac uwagi do tego ze na gazie równiez sie to dzieje bo mogą to powodowac dwie rózne rzeczy. W extremalnym przypadku sprawdz pasek rozrzadu..szczegolnie czy nie jest za luzny i musi być dobrze. Aha no i najwazniejsza rzecz - czy to corolka japonska czy uk? pozdrawiam



Corollka jest z Japan. Pasek jest OK. Co do ustawienia zapłonu to chyba tego nie da rady zrobić bo zapłon jest na cewkach a całąresztą steruje ECU który nie ma zewnętrznej pamięci chyba nie można tego zmienić.Błędów żadnych nie wyświetla.

Adam
  
 
Nie pamietam gdzie,ale czytalem podobny watek w ktorym okazalo sie ze to jednak fabryczny defekt sterowania punktami zaplonu prowadzil do takiej sytuacji.Pomogla wymiana jakiegos elementu ukladu zaplonu.Podobno te modele mialy taki feler.
  
 
hmm.. dziwne, te modele nie miały tego problemu z ecu, a sprawdz jeszxcze cisnienie paliwa. No i bardzo wazna rzecz - czujnik spalania stukowego jezeli bedzie uszkodzony lub podawał złe wartosci to i tak nie bedzie zauwazony przez samodiagnoze - sprawdz rowniez jego.
  
 
szanowny kolego przy gazie nie powinno występować spalanie stukowe skąd, twierdzenie że to spalanie stukowe jak do tego doszłeś .Osobiście proponował bym sprawdzenie ukł W/N
jego niedomagania mogą dawać podobny objaw (kąt wyprzedzenia na gazie jest około 7st do przodu) poza tym ten typ silnika ma dziure o ile sie nie mylę standartowo na 1350 z tąd winisek
że jakiś geniusz przestawił kąt zapł Sprawdz
powodzenia
  
 
Witam,

nie jestem ekspertem, ale wtrace swoje 3 grosze
Przede wszystkim pytanie jest takie - skad wiesz, ze masz do czynienia ze spalaniem stukowym ??? - jak to slusznie zauwazyl Lampa. Moim zdaniem spalanie sukowe bedzie slyszalne w calym zakresie obrotow, szczegolnie przy dodawaniu gazu. Mysle, ze dobra metoda na stwierdzenie tego jest to, by pojezdzic troche na 98 (pozatym na gazie spalanie stukowe nie powinno miec miejsca - liczba oktanowa gazu jest wyzsza (slyszalem ze gaz ma 110 oktanow)). Jesli silnik wciaz bedzie zachowywal sie w podobny sposob to oznacza, ze nie jest to problem zwiazany ze spalaniem stukowym. W mojej Corollce (HB VVT-I 2000r) jak przycisne mocno gaz to wlasnie w tym zakresie obrotow delikatnie slychac lekkie stuki z silnika - ale moim zdaniem jest to praca zaworkow ... staram sie unikac tego typu garowania. Jesli sie myle , to poprawcie mnie bo moze i ja tkwie w blednej interpretacji zachowania sympatycznego Corollowego silniczka
pozdrawiam
  
 
No macie racje z tym gazem Ale jezeli jest to serio spalanie stukowe to ja stawiam ze powodem tego jest nagar w komorze spalania. Byly juz takie przypadki i wtedy rowniez na gazie bedzie spalanie stukowe.
  
 
Oj, odnoszę wrażenie że przy gazie nie powinien występować
nagar bo w czasie jego spalania nie wytrącają się gazoliny
jak w przyp.paliw ciekłych.poza tym odnoszę wrażenie że szczególnie butan ma właściwiści myjące a właściwie wiążące
związki węgla.
  
 
Witam,

Znalazlem ten stary watek bo mam podobny problem. Carina E 1,6 270000 z LPG wywala check engine przy wchodzeniu powyzej 3000 obrotow (przy 3 jest to 3500 przy czworce 3000) przy czym po zatrzymaniu na przykład na światłach po jakims czasie kontrolka gaśnie. Błędy nie pojawiają się przy zimnym silniku. Diagnostic wywala kody 25 (cos z mieszanka) i wlasnie (52) czyli czójnik spalania stukowego. Mam tak odkąd ją kupiłem zrobiłem ze dwa tysie przy czym poprzedni właściciel twierdził że tak nie miał. Samochód tuż przed sprzedażą miał robioną głowice i coś z zaworami.

Może szanowne forum rozjaśni mi trochę temat zanim wydam kasę