MotoNews.pl
  

Przełożenie V biegu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Moje pytanie dotyczy przełożenia piątego biegu w DF-ie z silnikiem Poloneza.
Nieby w książkach napisane jest, że wynosi ono 0,803 jednak w moim aucie osiagane są dosyć niskie prędkości na kołach przy dość wysokich obrotach silnika.
Czy na początku produkcji stosowano jakieś inne przełożenia V biegu?
Moje auto to rocznik 1987.
  
 
Janio, a może to wina przełożenia w tylnym moście?
Jakie masz obroty silnika np. przy 120 km/h?
  
 
Cytat:
2004-07-13 19:13:18, Janio pisze:
Witam wszystkich

Moje pytanie dotyczy przełożenia piątego biegu w DF-ie z silnikiem Poloneza.
Nieby w książkach napisane jest, że wynosi ono 0,803 jednak w moim aucie osiagane są dosyć niskie prędkości na kołach przy dość wysokich obrotach silnika.
Czy na początku produkcji stosowano jakieś inne przełożenia V biegu?
Moje auto to rocznik 1987.



w moim katalogu 1.5 ME ma przełożenie 0.881
  
 
I to jest pewnie wytłumaczenie, Bodziot.
A z którego roku jest ten katalog?
  
 
A ja z kolei mam podane przelozenie 0,880, a daty wydania niestety nie znam, gdzyz jest to typowa ulotka jak z salonu, format A4 na awersie fotografia fiata,a na rewersie specyfikacja pojazdu: przelozenia, wymiary i takie tam oraz dwie male fotki.

I to jest dziwne bo w ksiazce E.Kaima pisze ze jest 0,803, gdzie lezy prawda? tylko nie piszcie ze The truth is out there


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-07-13 21:29:24 ]
  
 
Janio - temat byl juz walkowany, ale czego nie robi sie dla Jania
Wiec tak:
przelozenie V biegu skrzyn FSO do pazdziernika 1987 wynosilo 0,880.
Wartosc 0,881 jest bledna, ale powielana wielokrotnie w materialach samej FSO stala sie "prawda"
Od X 1987 wydluzono przelozenie V-tki do 0,803.
Kolejna korekta, ale znacznie mniejsza nastapila na przelomie 1993 i 1994 - przelozenie wynioslo 0,806.

Sprawdz z jakiego miesiaca masz Fiata wszystko stanie sie jasne.
Pozdrawiam
Adamus
  
 
Jeszcze pytanie czy skrzynia jest los originalos. Bo na przyklad u mnie byla IVka, zmienilem na Vtke, a most pozostal bez zmian. Z tego co pamietam przy zmianie skrzyn na Vtki zmieniali rowniez mosty...

W efekcie moj Borewicz ('89) też osiąga dość niskie prędkości na V w porównaniu do IV.. jedyny plus że jest ciszej.

CHociaż ostatnio V i tak nie używam bo wypada ;( ma ktoś jakiś zestaw naprawczy na podorędziu?
  
 
Cytat:
2004-07-16 13:56:32, D0mel pisze:
CHociaż ostatnio V i tak nie używam bo wypada ;( ma ktoś jakiś zestaw naprawczy na podorędziu?



proponuje kawał druta tudzież mocnego sznurka i przywiązac wajche do czegoś (tylko kurna do czego???) na V biegu, nie bedzie wypadac
  
 
Cytat:
proponuje kawał druta tudzież mocnego sznurka i przywiązac wajche do czegoś (tylko kurna do czego???) na V biegu, nie bedzie wypadac



Oj Lafaar Lafaar Ty nie miales chyba nigdy wypadajacego biegu co?

Bieg niestety nie wypada pod wplywem siły ciazenia dzwigni zmiany biegow. Taka czwórka potrafi tez wypadać. Przytrzymanie wajchy powoduje zgrzyyyyyyyyyt potworny.
  
 
to mi powiedziałeś, a już myslałem, ze wpadłem na taki genialny pomysł
a mi biegi nie wypadają bo mam sprawną skrzynkę
  
 
Cytat:
2004-07-13 22:28:36, adamus pisze:
Janio - temat byl juz walkowany, ale czego nie robi sie dla Jania
Wiec tak:
przelozenie V biegu skrzyn FSO do pazdziernika 1987 wynosilo 0,880.
Wartosc 0,881 jest bledna, ale powielana wielokrotnie w materialach samej FSO stala sie "prawda"
Od X 1987 wydluzono przelozenie V-tki do 0,803.
Kolejna korekta, ale znacznie mniejsza nastapila na przelomie 1993 i 1994 - przelozenie wynioslo 0,806.

Sprawdz z jakiego miesiaca masz Fiata wszystko stanie sie jasne.
Pozdrawiam
Adamus



Dzięki Adamus.
Rozwiałeś moje wątpliwości.
Mój fiat ma datę pierwszej rejestracji 14.12.1987r. ale pewnie został wyprodukowany przed październikiem.

Wychodzi na to, ze trzeba będzie poszukać sobie nowszej skrzyni biegów.
  
 
Cytat:
2004-07-16 13:56:32, D0mel pisze:
Jeszcze pytanie czy skrzynia jest los originalos. Bo na przyklad u mnie byla IVka, zmienilem na Vtke, a most pozostal bez zmian. Z tego co pamietam przy zmianie skrzyn na Vtki zmieniali rowniez mosty...

W efekcie moj Borewicz ('89) też osiąga dość niskie prędkości na V w porównaniu do IV.. jedyny plus że jest ciszej.

CHociaż ostatnio V i tak nie używam bo wypada ;( ma ktoś jakiś zestaw naprawczy na podorędziu?



ale srzynia V od IV rózni sie tylko V reszta przełożen była taka sama otrzywiście w 87 była generalna zmnana wszystkich przełożen ale oba modele nadal nie róznią sie przełoazniami pierwszych czterech biegów
i jesli masz starą skrzynie o przełozeniu 0,881 to róznica pomiedzy IV i V jest znikoma niz w skrzyni nowszej z przełożeniem 0.803
ja mam przełożenie 0.881 wiec moge przewidywać ze pewnie masz starą skrzynie bo umnie róznica jest minimalna

co dziwniejsze to wyczytałem ze po 87 roku zmnieniono przełoązena przekładni bo borki IV biegowe miały 4.1 a V 4.3 a po 87 obie skrzynie miały mosty 41/10 i nieważne 1.3 1.5 czy 1.6 i tylko jedna z wersji 1.6 (CBH) miało 43/11


[ wiadomość edytowana przez: BodzioT dnia 2004-07-26 21:22:38 ]