Temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Po jakim czasie wasze Escorty 1.6 16V osiagaja srodek skali temperatury. Czy 5km spokojnej jazdy to normalne? Czy podczas trasy przekraczaja Wam znacznie srodek skali?
Dzieki za info i sugestie.
  
 
Cytat:
2004-07-13 21:47:19, Krajan pisze:
Witam.
Po jakim czasie wasze Escorty 1.6 16V osiagaja srodek skali temperatury. Czy 5km spokojnej jazdy to normalne? Czy podczas trasy przekraczaja Wam znacznie srodek skali?
Dzieki za info i sugestie.




Nie wiem jak 1,6 ale ja mam mk4 1,4i i DO POLOWY skali doszlo mi tylko raz jak czekalem dlugo w mcdrivie i bylo ogolnie b. cieplo.
Tez nie wiem czy to normalne.
  
 
mój escort osiąga koniec sklai jak stoje w korku okolo 20 min. potem włącza się wętylator i wskazanie osiąga około połowę skali
  
 
a moj dochodzi do czerwonego pola jak pochodzi pare minut po wejsciu na czerwone wlacza sie wentylator. Mam wyjety termistot wiec co to do diaska moze byc Chlodnica sprawna
  
 
Cytat:
2004-07-15 12:38:34, MSlowik pisze:
a moj dochodzi do czerwonego pola jak pochodzi pare minut po wejsciu na czerwone wlacza sie wentylator. Mam wyjety termistot wiec co to do diaska moze byc Chlodnica sprawna



U mnie jest to samo, musialem zrobic wlacznik wentylatora i sam go wlaczam wczesniej. Ludzie pomozcie !!!!
  
 
Cytat:
2004-07-13 21:47:19, Krajan pisze:
Witam.
Po jakim czasie wasze Escorty 1.6 16V osiagaja srodek skali temperatury. Czy 5km spokojnej jazdy to normalne? Czy podczas trasy przekraczaja Wam znacznie srodek skali?
Dzieki za info i sugestie.



Nie uwazam ze to jest normalne. W trasie to chyba nigdy nie osiagnal polowy skali. Do czerwonego chyba nigdy mi nie dochodzi, ale w korkach jak jest cieplo dosyc szybko sie grzeje.
  
 
mój na czerwone pole tez nie wchodzi, ale w korkach szybko rośnie tempereaturka, tuż przed czerwonym polem włacza się wentylatorek i wskazówka szybko spada poniżej połowy
  
 
Cytat:
2004-07-15 12:50:38, shibby pisze:
Cytat:
2004-07-15 12:38:34, MSlowik pisze:
a moj dochodzi do czerwonego pola jak pochodzi pare minut po wejsciu na czerwone wlacza sie wentylator. Mam wyjety termistot wiec co to do diaska moze byc Chlodnica sprawna



U mnie jest to samo, musialem zrobic wlacznik wentylatora i sam go wlaczam wczesniej. Ludzie pomozcie !!!!



no to musisz zakupic sobie czujnik temperaturki koniecznie
  
 
do wszystkich ktorzy maja problemy z temperaturka silnika
na poczatek sa srodki ktore dodaje sie do plynu a czyszcza uklad chlodzenia - warto zastosowac
druga sprawa to wymiana termostatu
trzecia to czujnik od zalaczania wentyaltora - dobrany odpowiedni z odpowiednim kolorem
czwarta to swiezy plyn w ukladzie chlodzenia
i wasze problemy z lapaniem temperatury przez silnik znikna


i przy okazji znalazlem w sieci cos takiego

[ wiadomość edytowana przez: puniu dnia 2004-07-16 13:00:47 ]
  
 
Cytat:
na poczatek sa srodki ktore dodaje sie do plynu a czyszcza uklad chlodzenia - warto zastosowac
druga sprawa to wymiana termostatu
trzecia to czujnik od zalaczania wentyaltora - dobrany odpowiedni z odpowiednim kolorem
czwarta to swiezy plyn w ukladzie chlodzenia
i wasze problemy z lapaniem temperatury przez silnik znikna


czujnik wymieniony, termstat takze, plyn w zasiadzie tez, jeszcze sprobuje ten plyn do czyszczenia ukl chlodzenia ale jakos mi sie nei chce wierzyc. a moze to byz uszkodzona jakas pompa wodna czy cus takiego ????
  
 
naturalnie jak pompa nie pompuje tak jak potrzeba to nie ma obiegu przez co sie mocniej grzeje
  
 
termostaty mająróżna temp. otwierania się, czasami kupujesz nowy a i tak za późno się otwiera jeśli temperatura nie rośnie powyżej połowy to nie masz się co martwić
  
 
WITAJ,TEZ MAM PROBLEMY Z TEM ,ALE TROSZKE INNE,MOJ ESSI CHYBA ZAMARZA W CZASIE JAZDY BO JAK SOBIE POMYKAM WIECZORKIEM TO MI TEM LECI DO 0!!!!!,POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2004-07-16 19:42:29, duch32 pisze:
WITAJ,TEZ MAM PROBLEMY Z TEM ,ALE TROSZKE INNE,MOJ ESSI CHYBA ZAMARZA W CZASIE JAZDY BO JAK SOBIE POMYKAM WIECZORKIEM TO MI TEM LECI DO 0!!!!!,POZDRAWIAM


to znaczy że termostat za wcześnie się otwiera.
  
 
Cytat:
naturalnie jak pompa nie pompuje tak jak potrzeba to nie ma obiegu przez co sie mocniej grzeje



a gdzie ona jest 1.8 16V 92` i jak ja mozna sprawdzic

Cytat:
termostaty mająróżna temp. otwierania się, czasami kupujesz nowy a i tak za późno się otwiera jeśli temperatura nie rośnie powyżej połowy to nie masz się co martwić



wlasnie bo jak kupilem ostatnio niby na nim bylo ze ma temp 88 C a jak go sprawdzilem to sie okazalo ze otwiera sie przy 90 kilku. Wiec jak kupic dobry skoro wszystko wedlug nr

Chociaz kupilem wczesniej tez wedlug katalogu okazalo sie ze jest do zupelnie innego modelu a koles w sklepie nie chcial mi go przyjac KIEP juz nic u niego nie kupie
  
 
pewnie podobnie jak w cvh jest gdzies w okolicach paska klinowego - tam gdzie do silnika wchodzi woda z chlodnicy (z dolu chlodnicy - nie ten z gory przewod)
  
 
Pompa w ZETECu jest napędzana paskiem wieloklinowym. W CVH paskiem zębatym (rozrządu).

  
 
ale z umiejscowieniem trafilem
  
 
Naturalnie, jak zawsze. Bo w Essich zawsze jest to strona napędu rozrządu i urządzeń pomocniczych.
  
 
no to mam jeszcze jedna zagadke dla ciebie
przez przypadek zauwazylem ze jak pociagne auto powyzej 5500 obr to obrotomierz zaczyna szalec tzn raz wskazuje wiecej a raz mniej (tak sobie skacze) w tym czasie silnik nie przerywa tylk ostro ciagnie - co to moze byc??