MotoNews.pl
  

NIE DZIAŁA WIELOZAWÓR ODBIJAJĄCY BEZPIECZEŃSTWA!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
NIE DZIAŁA WIELOZAWÓR ODBIJAJĄCY BEZPIECZEŃSTWA W ZBIORNIKU LPG W CAMRY I NAPEŁNIAM GAZ AŻ DO ZATRZYMANIA DYSTRYBUTORA.PRZEJMOWAĆ SIĘ TYM CZY NIE? PLUS TAKI ŻE WCHODZI WIĘCEJ GAZU A MINUSY?...CZYTAŁEM WASZE POSTY ALE NIE WYNIKA Z NICH JEDNOZNACZNIE CZY NALEŻY TEMAT PROSTOWAĆ CZY TEŻ DAĆ SPOKÓJ. CZY KTOŚ Z WAS PYTAŁ O OBIEKTYWNĄ OPINIĘ JAKIEGOŚ GAZOWNIKA? BYĆ MOŻE TO NIEWIELKI PROBLEM A JAKŻE ZWIĘKSZAJĄCY OBJĘTOŚĆ ZBIORNIKA. NO CHYBA ŻE SIEDZĘ NA MINIE!!! PROSZĘ O OPINIE. POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW-ZBYŚ bahbah@poczta.onet.pl
  
 
Bzdóra
1 rodzaj zaworu - są różne
2 ciśnienie w zbiorniku na stacji LPG
  
 
Cisnienie tankowania nie ma znaczacego wplywu na ilosc wlanego gazu.O ilosci decyduje polozenie plywaka w zbiorniku ktory w okreslonym polozeniu otwiera okno sworznia "odbicia".
  
 
Mój zaworek tzn. w 206 ) też nie odbija a mam nową instalację. Początkowo miałem mieszane uczucia ale fachowcy, którzy mi montowali instalację odpowiedzieli stanowczo, że to nic nie szkodzi. Nie ma możliwości przepełnienia ani jakiegoś uszkodzenia, pokazali mi to na moich oczach w zaprzyjaźnionej stacji Orlenu, pompowali gaz do butli 34l weszło ponad 32l i stanęła pompa! Wyjaśnili, że gdybym teraz auto tak zatankowane zostawił na słońcu, to kto wie co by się stało ale zawsze po zatankowaniu przejedzie się kilka kilometrów i nie ma już takiego ciśnienia w butli. W moim przypadku zawór nie odbija z powodu zamontowania butli pod spodem w miejsce zapasu ale pod kontem. Miałem do wyboru: albo zawór zostawić taki jaki jest czyli nie odbija lub butlę zamontować bardziej poziomo a co za tym idzie widać by było ją bardzo od tyłu, i przy wuększym obciążeniu przy podjeździe lub cofaniu do wysokiego krawężnika mógłbym nią zaczepiać. Tak to mniej wiecej wygląda.
  
 
Mam podobny problem (zbiornik toroidalny). W którą stronę należy podgiąć pręt, do którego jest przymocowany pływak, żeby zaczęło odbijać przy tankowaniu ( do góry - żeby pływak był wyżej przy zerowym stanie gazu czy odwrotnie)? Poza tym podczas tankowania wskazówka poziomu gazu nie idzie do góry (dopiero po jakimś czasie np 5 minut po tankowaniu się podnosi), czy jest to związane z nieodbijaniem zaworu?
  
 
Ja w 206 miałem to samo, od początku nie odbijał, pojechałem do warsztatu i w 15min. to zrobili więc to raczej nie jest wielki problem, a według mnie lepiej zeby odbijał.
  
 
Wiem, że to nie jest trudne. Problem tkwi pewnie w odpowiednim podgięciu pływaka: dlatego pytam się w którą stronę należy go podgiąć??
  
 
Podegnij go troszke w dół tylko bez przesady bo nic nie nalejesz.
  
 
Rozumem, że żeby podgiąć ten pływak to trzeba wyjeźdźić gaz do zera a później to ustrojstwo rozkręcić, tak?
  
 
Jesli posiadasz wielozawor firmo POLGAS to wspolczuje czasem dziala jeden na dziesiec, jezeli TOMASETTO, BRC, LOVATO to dziwna sprawa, moze pomylka przy montazu ? Wspolczuje wszystkim klientom montujacym LPG w tym zakladzie gdzie zrobil to @Grzegorz_, gdzie wedlug mniemania pana instalatora plywak jest tylko do rezerwy, no coz widze ze koledze taka wiedza tez wystarcza, zapewne producent zbiornikow jak i producent wielozaworow wymyslil sobie tak i juz bo i po co jest tabliczka znamionowa, po co paszport do zbiornika i jego parametry ? Przeciez 80% napelniania to strata calych 20% nio powiedzmy 18% gdyz wiecej nie wejdzie chociaz gdyby cisnienie robocze na pompie ustawic na wiecej niz 11 bar to pewnie do zbiornika 34l wejdzie i 36l. Tak dla wiedzy naszego kolegi i wszystkich tych ktorzy czytaja to forum, wielozawor jak sama nazwa wskazuje ma wiecej niz jeden zawor wiec dodatkowo jest w nim zawor bezpieczenstwa jest on ustawiony na okolo 25 - 30 bar zbiornik sprawdzane sa cisnieniem 30 - 33 bar bynajmniej tak bylo jakies 5 lat temu kiedy staralem sie zglebic ta wiedze, jesli ktos jest swiadomy tego co sie dzieje w zbiorniku powinien wiedziec ze cisnienie wzrasta proporcjonalnie do temperatury otoczenia, wiec w tej chwili niech zadziala wyobraznia
  
 
Ciekawostka: zwykle tankuję na pewnej prywatnej stacji i po zatankowaniu do pełna, ok 37 litrów, przejeżdżam jakieś 360-380km. Tankowanie idzie szybko, pod koniec zwalnia i już, ale nie odbija.

2 razy tankowałem na pobliskim Slovnafcie, gdzie wchodziło za każdym razem 45 litrów i też przejeżdżałem 380km!!! Tankowanie szło bardzo, bardzo wolno, też nie odbijało.

Generalnie, zdecydowałem że już nigdy nie zatankuję na tym Slovnafcie (choć mam najbliżej) bo to jakieś niedorzeczne: płacę za 10litrów więcej a jadę tyle samo!!!

Może mają uszkodzony dystrybutor??

Co ciekawe zbiornik mam 57 litrów nominalnie, więc powinno się dać zatankować jakieś 45. Więc może to ta pierwsza stacja ma coś nie tak???

Co myślicie?