MotoNews.pl
  

Radziecka technika - modyfikacje zapłonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam cos takiego: "эко октан-корректор с блоком транзисторного зажигания" (podobno pozwala to na regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w czasie jazdy i zawiera moduł elektronicznego zapłonu do aut z przerywaczem) oraz podobno wzmacniacz iskry зссу пловдивв езм-т (moim zdaniem to raczej moduł zapłonowy). Czy ktoś z Was słyszał o tych urządzeniach? A może macie jakieś ich opisy?
  
 
Czytałem kiedyś o tym chyba na stronie węgierskiego klubu ale nie potrafie teraz tego znaleść. To jakiś wariator zapłony co sam się uczy czy jakoś tak. Ale może to poprostu tylko moduł elektroniczny.

Tytuł strony

[ wiadomość edytowana przez: janisz dnia 2004-07-14 01:17:38 ]
  
 
Niestety to nie to. Gdyby to był ten moduł, a którym mowa na węgierskiej stronie klubu, to cieszyłbym sie jak dziecko...
  
 
jesli dobrze rozumiem nazwe tego ustrojstwa, to jest to jakis pierdiolnik, ktory zmienia ten zaplon zaleznie od jakosci i ilosci oktanow paliwa i moze warunkow zewnetrznych/jazdy....
  
 
witam

a moze ktos wie
ile kosztuja czesci
jakie to czesci aby dzialalo
bo uklad silnika 1.7
jest batdzo rozbudowany
jakie maja numery vaz
tego calkowicie elektronicznego zaplonu

i jaki elektryk zmontowalby
to wszystko do kupy w silniku 1500
ja gadalem ze swoim
calkiem niesly fachowiec
ale jak mi zaczal opowiadac ze do lady
to nie warto wsadzac czegos takiego
to wiedzialem ze nie da rady
i wschodnia technika go przerasta

pzdr max
  
 
najlepiej w Ladach 1500 wsadzic aparat bezstykowy z Nivy i modul razem z wiazka przewodow z samary i sprawa zalatwiona.moge to zalatwic.
  
 
Witam
a mógłbyś podać cene takiego kompleciku? bo byłbym zainteresowany, i chyba nie tytlko ja
  
 
Grrrr


Bo te oryginalne aparaty zaplonowe sa o d... rozbić!
A dokladnie nie aparaty ale to same przerywacze robią zamieszanie-przynajmniej u mnie tak jest.

Polen,a moze masz na sklepie przerywacze ale nie te z długą dzwigienką tylko z taka bardzo krótka.Nie wiem jak to wytłumaczyc-po prostu w starym typie młoteczek mial ok 3-4 cm a w nowym (nieosiagalny) ma ok 2 cm.Jak kupilem nowy aparat to byl zamontowany nowy typ (krotki młoteczek) a teraz nigdzie dokupic nie moge a lepiej sie go ustawialo i mial mniejsze tendencje do awarii.Jesli trzeba bedzie to zrobie zdjecie i pokaze o jaki typ mi chodzi ale one sa teraz we wszystkich nowych aparatach.
Chodzi o to ze w starym typie jesli sie przesuneło podczas regulacji przerywacz na śrubce o 0.5 mm to przerwa zmieniala sie tez o ok. 0.5 mm a w nowym typie jesli zmienilo sie ustawienie na srubce o 0.5 to przerwa zmieniala sie o 0.25 mm wiec mozna bylo go naprawde precyzyjnie ustawic.
  
 
postaram sie zalatwic nowy typ przerywacza.
jezeli chodzi o wycene zaplonu bezstylkowego to za aparat zplonowy 1500, moduł, cewke i wiazke przewodow trzeba dac kolo 320zl.
  
 
Polen,jak trafisz gdzies nowy typ tego przerywacza to ja kcem od razu 2 albo nawet 3 sztuki!
  
 
Cytat:
2004-07-13 22:14:12, egon pisze:
Mam cos takiego: "эко октан-корректор с блоком транзисторного зажигания" (podobno pozwala to na regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w czasie jazdy i zawiera moduł elektronicznego zapłonu do aut z przerywaczem) oraz podobno wzmacniacz iskry зссу пловдивв езм-т (moim zdaniem to raczej moduł zapłonowy). Czy ktoś z Was słyszał o tych urządzeniach? A może macie jakieś ich opisy?



czetałem o czyms takim kiedyś w świecie motocykli że da się to do jawy zastosować i tam był opis ale nie pamiętam jaki numer jakieś 3-4 lata temu jak będę miał odrobinę czasu to mogę za tym pogrzebac ale nie jestem pewien czy to napewno to ale chyba tak tez się nazywało eko i było produkowany przez braci Rosjan daj znać jak interesuje Cie to ?
  
 
Cytat:
daj znać jak interesuje Cie to ?



No pewnie!
  
 
Widziałem coś podobnego w Tavri kolegi ,służyło do przyspieszania i opużniania kąta wyprzedzenia zapłonu ,regulowało się go pokretłem w kabinie i było podłączone do modułu zapłonowego.Podobno pomagało mu to w zimie przy rozruchu zimnego silnika i słabym akumulatorze po zmianie kąta silnik lepiej zapalał.Przypuszczam że i w czasie jazdy morzna było cos zaoszczędzić paliwa przy umiejętnym ustawianiu tego pokrętła.
  
 
Masz jakieś namiary na tego kolegę? Najlepiej adres e-mail albo telefon...
  
 
Cytat:
2004-07-18 22:00:32, egon pisze:
Masz jakieś namiary na tego kolegę? Najlepiej adres e-mail albo telefon...


spróbuj tutaj -> nowości na stronie firmy Digitech


[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-07-18 22:15:15 ]
  
 
postaram się to odmnaleźć i jak będę miał to albo przepisze albo moze u kogoś zeskanuje i Ci to podeśle ! może nawet dzisiej się wezmę ża przeglądanie tych gazet ale tego jest uuaaaawięc nie obiecuję że szybko odnajdę no i nie ma 100%towej pewności że to to
  
 
heh mam ale to nie to . Ach ta pamięć jak widac zawodzi

...jednym z najlepszych wyjść w tej jest zakupienie 2 sztuk tzw.EKO od Rosjan na bazarze za 30 PLN za sztukę.Tzw."Elektroniczny korektor oktktanu" należy podłączyć wg. schematuna obudowie , a zapłon ustawić na 3,4 mm przed GMP.Zakres regulacji do 15 stopni(opóźnienia). Całość podłączyć prze 2 sztuki przełączników błyskawicznych (typu przełącznik migaczy z "zerem" pośrodku )Właczenie w jadną stronę daje zapłon elektroniczny,przełączenie w drugą stronę - zapłon zwykły ( w razie awarii elektronicznego). Przełącznik ustawiony pośrodku pozwala uzyskać szybką informację , który z cylindrów nie pracuje . przy zastosowaniu EKO nie ulegają wypaleniu styki przerywacza (brak iskrzenia).Kondensator też nie jest konieczny.Zimny silnik uruchamia sie lepiej przełanczajac na zapłon zwykły (bo zapłon jest 3,4 mm przed GMP).Hobbyści-elektronicy mogą zmodernizować układ .Jedna sztuka EKO, nadal dwa przerywacze układ scalony-przerzutnik,dwa tyrystory .Dodatkową zabawą (na postojach )moze być regulowanie pokrętłami EKO obrotów tak niskich , jak w "ciężkich" czterosuwach. .....
Świat motocykli nr 5/97 str 34
nio tak mniejwięcej to wygładało no i oczywiście jest tu mowa o jawie a nie samarce hehe , jak widac nic ciekawego tu nie ma ale moze w czymś pomoże
  
 
Dzięki. To dla mnie dość cenne informacje. Mam toto i nadal mam wątpliwości czy chcę to wsadzać do silnika... Tym bardziej, że zrobiłem sobie super remont silnika (najlepsze dostępne części, szlify na cyfrowych obrabiarkach, żmudne ręczne pasowanie, olej Castrol RS 10W60, większość osprzętu nowa, reszta porządnie zregenerowana) i silnik chodzi mi jak marzenie a zapala lepiej niż młodsza o kilkanaście lat Honda Civic... Może lepiej będzie zastosować zasadę "lepsze jest wrogiem dobrego"...
W tej chwili (nawet po 3-tygodniowym postoju) wyciągam ssanie, przekręcam kluczyk i wystarczy, że wał drgnie (nie zrobi nawet jednego obrotu w tym czasie) i silnik pracuje (a akumulator to w zasadzie trup - po 3 tygodniach stania napięcie 8V...)
  
 
cieszy mnie że mogłem byc choć trochę pomocny
interesuje mnie jeszcze skąd takie cudeńko wyrwałeś bo ja poza ładna jestem również posiadaczem jawy a tam z zapłonem sa zawsze jakieś komplikacje więc może toto ustrojstwo by mi pomogło tylki nie mogę tego dostać !! jak pytałem sąsiadów zza Buga na bazarze to łapali się za głowę i mówili że pierwsze słyszą
  
 
Allegro.

http://allegro.pl/show_item.php?item=27783171